A spanyol Marca után a brit Autosport is arról ír, hogy Ron Dennis hamarosan leköszön a McLaren istállófőnöki posztjáról. A csapatvezető márciusra tervezi, hogy átadja a karmesteri pálcát jobbkezének, Martin Whitmarshnak, de a pontos dátum még nem ismert. Dennis régóta beszélt arról, hogy egyik fő célja a csapat irányításának átadása, és úgy tűnik, most eljött az idő a váltásra.
Dennis, akárcsak régi cimborája és üzlettársa, a szaúdi-francia Mansour Ojjeh, 15 százalékos részesedéssel bír a McLarencsoportban, amelynek fő részvényese a Mercedes 40 százalékkal, és 30 százaléka van a bahreini Mumtalakat holdingtársaságnak. A stuttgarti autógyár, amelyről egy ideje pletykálják, hogy felvásárolná Dennis és Ojjeh részvényeit, csendesen figyelt a kémbotrány idején, és állítólag dühös volt Dennis hozzáállása miatt, a csapatfőnök ugyanis végig tagadott, és kikérte magának a vádakat, pedig a csapat év végi közleményében beismerte a Ferraritól szerzett adatok felhasználását.
A Marca szerint a Mercedes azt kifogásolta, ahogy Dennis az istállót vezényelte a kémbotrány alatt. A spanyol lap kemény szavakkal bírálta a tavaly Fernando Alonsót a csapatból kifúró Dennist, szó szerint kirúgásról írt. Ám Whitmarsh elmondása szerint ilyen formában nem szabadulhat meg a cég vagy a csapat az elnökétől.
„A befektetőink, az elnökségünk és a munkatársaink Ron mögött állnak – árulta el Whitmarsh arra a felvetésre, hogy a Mercedes vezetősége elégedetlen Dennis munkájával. – Jelenleg három munkakört lát el, a McLaren-csoport elnöke egyben vezérigazgatója, valamint a Vodafone McLaren Mercedes istállófőnöke. Mindenki felett áll a McLarennél, azaz csakis ő döntheti el, hogy lemond-e, és ha igen, mikor.”
Az Autosport szerint Dennis egyelőre azon rágódik, miről mondjon le, és milyen tisztséget vállaljon el a továbbiakban a McLaren-csoportban. Az biztosnak tűnik, hogy csapatvezetői posztja Whitmarshé lesz, és nem látogat el az összes futamra. A britek szerint nemcsak a McLaren tavalyi konstruktőri pontjai és 100 millió dollárja ment rá a kémbotrányra, hanem Dennis kapcsolata is megromlott a feleségével, ami váláshoz vezetett.
Ha valóban lemond, a Ferrari után a McLarennél is csapatvezető-váltás történik, és véget ér egy korszak a Formula–1-ben. Dennis és Jean Todt a kilencvenes években és az ezredforduló óta meghatározó alakja a sportágnak, furcsák lesznek azok a nagydíjak, amelyeken a maranellóiak és a wokingiak a megszokott arcok helyett az eddigi perememberekkel képviseltetik magukat a boxban.
Stefano Domenicali, illetve Whirtmarsh új színt visz a száguldó cirkuszba, és remélhetően könnyebben kijönnek majd egymással, mint a két korábbi főnök, akik olykor már csak dacból is ellentmondtak egymásnak. Ha a két élcsapat között javul a viszony, és sikerül elsimítani a korábbi ellentétek nagy részét, az a Formula–1-nek is hasznára lehet.