Palik László extrém kihívásokra készül a nem mindennapi idénykezdet (az utolsó pillanatban terrorfenyegetettség miatt törölték a Dakar-ralit) után. Húsz verseny szerepel a naptárában az évadra, ami több mint egy Formula–1-es pilóta éves „adagja” – pedig lássuk be, a száguldó cirkusz tagjai túlhajszolják magukat. Palik azonban bízik benne, hogy ő és a technika is bírni fogja a terhelést.
„Néhány nappal a Dakar lefújása után rájöttem, a Lisszabonban történtek is jók valamire: küzdeni tanítják az embert – mondta Palik, akinek a terepraliban továbbra is Darázsi Gábor lesz a társa. – És mi úgy küzdünk, hogy a lehető legtöbb viadalon részt veszünk az idén. Indulunk a tereprali országos bajnokságon, a komplett sprint Világkupa-sorozaton, egy hosszú távú Világkupa-futamon és a Közép-Európa-ralin, amelyet kis Dakarnak is neveznek.”
A fentiekkel kapcsolatos érdekesség, hogy Palikék korábban teljes sorozatot sem az országos bajnokságon, sem a Világkupában nem teljesítettek – ugyanakkor mindkettőben voltak kiemelkedő eredményeik. A vadonatúj autóval (a Nissan Pick-up a Dakar rajtja előtt nem sokkal érkezett meg a dél-afrikai gyárból) még a korábbi eredményeket is megfejelhetik, igaz, Palik nem szívesen jósolgat.
Az első megméretés a jövő hét elején rajtoló szaúd-arábiai sprint Vk-verseny lesz, amelyre a régi autót küldte el a csapat, hogy a március eleji ob-futamon és az olasz Vk-n már az új versenygépet vethesse be.
Palik elárulta, egyik legnagyobb ellenfele mindig is Szalay Balázs volt a terepraliban, de most először fordult elő, hogy a versenynaptárát is egyeztette a két pilóta, így jó néhány rangos viadalon megmérkőzhetnek egymással. „Balázzsal szeretünk egymás ellen versenyezni, az a tapasztalatom, ha valamiért egyikünk kiesik, a másik veszít motivációjából” – véli Palik, aki nemcsak tereprali-viadalokon indul az idén, hanem a Nürburgringen tartandó hosszú távú megbízhatósági gyorsasági autós sorozaton is. Utóbbiban a gyorsasági autós bajnokságból jól ismert Grigalek Gábor és Walter Csaba lesz a társa.