Vissza az élbolyba!

IZSÁNYI SZABOLCS jelenti PárizsbólIZSÁNYI SZABOLCS jelenti Párizsból
Vágólapra másolva!
2008.01.31. 23:16
Címkék
Vasárnap a Renault új, Párizs külvárosában lévő főhadiszállásán mutatták be a francia együttes 2008-as gépét. Az istálló vezetői javulást várnak, de reálisan látják az élcsapatokkal szembeni esélyeiket.

Mintha az ember a moziban nézné a Discovery Channel Így készült című sorozatának egyik epizódját, a vásznon az első tervektől a pályára gurulásig bemutatják az F1-es autó létrehozásának fázisait. Narrátor nincs, a látvány önmagáért beszél: számítógépes tervezőprogramok, szélcsatorna, csúcsra fejlesztett esztergagépek, villámgyors, de milliméterpontos fényezés, az utolsó simítások, az első tesztek…

A film itt véget ér, a terem elsötétül, majd villódzó fények kíséretében megjelenik a színpadon a Renault 2008-as F1-es gépe, az R28-as. Az elmúlt hónapok megfeszített munkájának végterméke, amelytől azt várják a francia gárda vezetői, hogy ismét a futamgyőztesek közé repíti a Renault-t. Első ránézésre nem sok újat találunk tavalyhoz képest, ami nagyrészt a változatlan festésnek tudható be. A részleteket böngészve kiderül néhány finomság: az orrot McLaren módra áthidaló légterelő elem, a szokatlanul hosszúkás visszapillantó tükör, és a kocsi faránál megduplázott légterelő elemek.

Ezeket már a múlt héten is láthattuk Valenciában, ahol a Renault először tesztelte idei gépét.

„Az első próba mindig rendkívül érdekes, ellenőrizzük, hogy minden rendben működik-e a gépen – mondta a csapathoz egy mclarenes év után visszatérő Fernando Alonso. – Rengeteg alapvető beállítást végeztünk, és fontos adatokat gyűjtöttünk, amelyek az idény rajtjáig hátralévő teszteken irányt szabnak, hogyan kell fejlesztenünk, mire kell odafigyelnünk. Az első tapasztalatom jó a kocsiról, megbízhatónak tűnik, ami megnyugtató a felkészülés ezen fontos szakaszán.”

Alonsótól sokat várnak a Renault-nál, Flavio Briatore, aki katasztrofálisnak nevezte a 2007-es évet, abban bízik, hogy a spanyol pilóta jó formáját át tudja venni a gárda, és maga mögött hagyja a mindössze egy dobogós helyezést eredményező idény emlékét. A versenyző maga is megígérte, hogy nem változtat hozzáállásán, ugyanolyan keményen dolgozik, mint a világbajnoki győzelmei idején, 2005-ben és 2006-ban.

Új csapattársa, Nelsinho Piquet is ebben reménykedik, újoncként ugyanis a munkáját a legmagasabb szinten végző világbajnoktól tanulhat a legtöbbet. Tapasztalatlansága miatt az ő sikereit is Alonso fejlesztési munkája határozhatja meg, rutinos társa sokat segíthet neki abban, hogy jó helyezésekért küzdjön.

„Nagyon várom, hogy belemerüljünk a munkába, remélem, Fernando sokat segít nekem – mondta a háromszoros világbajnok Nelson Piquet fia. – Tisztában vagyok vele, hogy roppant értékes ismereteket sajátíthatok el Fernando mellett, ugyanakkor mérceként is szolgál majd, mellette ki kell derülnie, mire vagyok képes.”

A Renault célja a konstruktőrvilágbajnokságban dobogóra lépni, ami a Ferrari, a McLaren és a BMW erejét ismerve nem lesz egyszerű feladat. Tavaly a McLaren kizárása miatt lett harmadik a Renault, de esélye sem volt megszorongatni a két élcsapatot, és a BMW-vel is csak ritkán vette fel a versenyt. Bár Carlos Ghosn, a Renault igazgatója az első kettőbe kerülést tűzte ki célul, a csapatnál minden bizonnyal azzal is elégedettek lennének, ha a legjobbakat szoros csatára késztetve szorulna a harmadik helyre a gárda.

„Azt szeretnénk, ha ötven százalék esélyünk lenne a dobogóra kerülésre, és néha a győzelemért is csatázhatnánk” – mondta Briatore, akinek szavai különös tisztánlátásra vallanak. A múlt év fényében botorság lenne többet várni. Legalábbis egyelőre.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik