A hétszeres világbajnok Mi chael Schumacher, aki a 2006os idény után visszavonult, Kimi Räikkönen F2007-esének volánja mögé ül a háromnapos tréningen. A csapat célja, hogy a Formula–1 története legeredményesebb versenyzőjének segítségével felmérjék, mit tud a világbajnok autó kipörgésgátló és a többi elektronikus segédeszköz nélkül. Jövőre ugyanis már tilos lesz ezek használata.
„Michael élvezetből vezeti az autót, ugyanakkor hasznos információkat tud adni, mert tudja, milyen egy F1-es gép az elektronikus eszközök nélkül – mondta a Ferrari szóvivője. – Jean Todt csapatfőnök már Michael visszavonulásakor azt mondta, hogy ha a pilótának kedve támad, vagy a csapatnak szüksége lesz rá, beülhet az autóba.”
Schumi hétfőn Valenciában körözött, de nem négy, hanem két keréken. Casey Stoner MotoGP-világbajnok Ducatijával tett meg majdnem hetven kört, és mindenkit elkápráztatott. Mindössze öt másodperccel maradt el Daniel Pedrosa pályacsúcsától, és eggyel az 1993as világbajnok, hétfőn Suzukival köröző Kevin Schwantz legjobb idejétől. A helyszínen tartózkodó szakértők egyike, az 500 köbcentiben négyszeres világbajnoki második Randy Mamola szerint ha Schumacher tíz évvel fiatalabb lenne, biztosan szerződést kapna valamelyik csapattól. Schumacher egyébként vezette már az F2007-est, a Brazil Nagydíjat követő hétvégén bemutató köröket tett meg a Scuderia fioranói tesztpályáján. A német sofőr továbbra is kizártnak tartja, hogy újra versenyezzen, menedzsere, Willi Weber pedig egyenesen nevetségesnek tartja azokat a találgatásokat, amelyek Schumit a McLarennel hozzák kapcsolatba (Patrick Head, a Williams társtulajdonosa jött elő az elmélettel).
Ami a wokingiakat illeti, távozó pilótájukról, Fernando Alonsóról azt írja a spanyol As, hogy Flavio Briatore, a spanyolt menedzselő cég első embere, egyben a Renault csapatfőnöke három nagy spanyol vállalatot is meggyőzött arról, hogy a francia istálló szponzora legyen Alonso érkezése esetén. A Movistar telekommunikációs cég, a BBVA bankcsoport és a jelenleg a McLarennel szerződésben álló, de Alonsóhoz ragaszkodó Mutua Madrilena biztosítótársaság két évre 62 millió eurós fizetést garantálna a kétszeres világbajnoknak (a BBVA és a Mutua Madrilena érkezése ugyanakkor összeférhetetlenség miatt a jelenlegi főszponzor, az ING távozását is jelentheti). Ha Alonso nem a Renault-t választja, a cégek másik csapathoz is követnék.