Hogy telt a nyári szünet?Hogy telt a nyári szünet?
Túl vagyok életem legjobb nyaralásán, tökéletesen kipihentnek érzem magam. Szardínián voltunk egy kis faluban, szerintem a világ egyik legszebb helyén, ahol rengeteget aludtam, meg persze edzettem is, hogy ki ne essek a ritmusból.
Hiányzott a motorozás?
Talán furcsán hangzik, de igen. Úgyhogy amikor hazajöttem, motoroztam is egy órácskát a Hungaroringen. Jólesett. Úgy érzem, jó formában vagyok, bár ez csak afféle átmozgatás volt, az első edzés még így is biztosan furcsa lesz, hiszen egy hónapja nem volt versenyem. Másnak ez talán nem tűnik hosszúnak, de ennyi idő alatt is el lehet szokni a motorozástól. Kell egy tréning ahhoz, hogy minden visszatérjen a megszokott kerékvágásba.
Sokat gondolt a világbajnoki küzdelmekre az elmúlt egy hónap során?
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem, hiszen a motorsporttal kelek és fekszem már évek óta. Most azonban inkább az edzéssel foglalkoztam, mint a versenyekkel.
Szokott a versenyzésről álmodni?
Az utóbbi időben nem fordult elő, de a téli időszakban gyakran. Talán azért, mert akkor jobban aggódik az ember, hogy mi lesz vele a következő idényben, meg hát hosszabb a szünet, van idő töprengeni. Visszatérve a jelenre, beszélt csapata tagjaival az elmúlt hetekben?
A csapatigazgató Gino Borsoijal és a szerelőimmel igen, de szakmai dolgokról csak kevés szó esett, hiszen ők is a vakációjukat töltötték.
Feldobja vagy inkább nyomasztja, hogy körülbelül negyvenezer magyar drukkert várnak a hétvégi brnói versenyfutamra?
Feldob és motivál. Kemény verseny lesz, az biztos, és azzal is tisztában vagyok, hogy nem szabad elbíznom magam. Mégis azt mondom, ha tavaly harmadik tudtam lenni azzal a Hondával, az idén ezzel a remek Apriliával nem lehet félnivalóm. Akármi is lesz az eredmény, a rekordok tutira megdőlnek majd, mert most nagyon gyors a nyolcadliteres mezőny.
Menet közben látja a közönséget? A magyar zászlókat? Hallja a dudaszót, amely csakis önnek szól?
Nem. Tudat alatt persze érzékelem, hogy ott vannak, és ez megerősít lelkileg, de nem játszom meg magam csak azért, mert ide több magyar jön el, mint a többi vébéfutamra. Inkább büszke vagyok rá, hogy ennyien kíváncsiak rám, hogy eljönnek és drukkolnak.
Készül valami meglepetéssel? Mondjuk egy pirosfehér-zöld ruhával, mint tavalyelőtt?
Nem, a ruhám ugyanaz marad, csak az arany sisak mellé arany csizmát és kesztyűt húzok, hogy még feltűnőbb legyek, s a magyar szurkolók messziről is jól meg tudjanak különböztetni a csapattársaimtól.
A brnói futam tájékán általában már elkezdődnek a találgatások arról, hogy ki hol folytatja az idényt. Önök tárgyalnak már?
Inkább úgy fogalmaznék, hogy voltak már beszélgetéseink, de kifejezett tárgyalásunk eddig még nem. Szerintem Brnóban már konkrétumok is szóba kerülnek majd. Az mindenesetre változatlanul tény, hogy ha a csapattársaim előtt végzek a bajnokságban vagy világbajnok leszek, ugyanennek az alakulatnak a negyedliteres csapatában folytathatom. Ha nem, akkor majd meglátjuk...
5 ok AMIÉRT TALMÁCSI GÁBOR NYERHETI MEG A BRNÓI FUTAMOT
1 Úgy ismeri a pályát, mint a tenyerét – gyerekkorától motorozik rajta. Több mint húsz versenyen indult Brnóban, amit még a legtapasztaltabbak sem nagyon mondhatnak el magukról. És nem csak ismeri, szereti is az aszfaltcsíkot.
2 A magyar szurkolók jelenléte (körülbelül negyvenezer Talma-drukkert várnak hazánkból). Bár verseny közben nem látja őket, tudat alatt érzékeli, hogy ott vannak.
3 Lelki előnyben van, mivel két ponttal vezeti a vb- pontversenyt, ráadásul a nyári szünet előtti utolsó versenyt (Német Nagydíj) ő nyerte meg. Méghozzá nagy fölénnyel, ami korábban egyszer sem sikerült.
4 Már tudja, milyen érzés Brnóban dobogóra állni. Tavalyelőtt, amikor vb-bronzérmes lett, éppen a cseh verseny nem sikerült jól számára, tavaly azonban az idény legjobb eredményét produkálta itt – harmadikként végzett.
5 Csapata, az Aspar-alakulat mérnökei nem aggódnak. Elemezték a versenyadatokat, és úgy látják, a legutóbbi, a Sachsenringre beállított – nem mellesleg győztes – motor kisebb változtatásokkal megfelelő lesz Brnóra.