Benik Balázs szombaton este alaposan felizgatta magát, meg is volt rá minden oka, hiszen az autójában tönkrement az üzemanyag-szivattyú, így odalett a nagy fáradság árán kiharcolt tíz-egynéhány másodperces előny – Turi Tamás 2.7 másodperccel átvette a vezetést.
Nos, úgy látszik, Beniknek jót tesz az idegeskedés, mert ennek hatására vasárnap reggel úgy bekezdett, hogy öröm volt nézni. Látványosan és gyorsan közlekedett, meg is nyerte az öszszes szakaszt (ha az egész versenyt nézzük, akkor is mindöszsze kettő volt, amelyiken nem az ő neve került a rangsor elejére) és a viadalt is. Ahhoz képest, hogy az utóbbi években nemigen volt szerencséje Veszprémben – a mostani abszolút az ő versenye volt.
Az összetettben már csak kilenc ponttal vezető Turi Tamás mindent megtett a sikerért – száguldott, ahogy tudott –, ám ezúttal ez kevés volt az üdvösséghez. Ráadásul az egyik kanyarban túlcsúszott, az autója lefulladt, s több mint tíz másodperc eltelt, mire újra lehetett indítani. Turi persze nem keseredett el a második hely miatt (ilyenből még úgysincs neki az idén), sőt még viccelődni is volt kedve, ereje. Szombaton reggel a navigátora, Tóth Imre betett egy nyers tojást az autóba, vasárnap délutánra keményre főtt, a pilóta gyorsan megette a célban, afféle fájdalomdíjként.
A dobogó harmadik fokán Aschenbrenner György és Pikó Zsuzsanna ünnepelhetett. Úgy látszik, ők ketten nemcsak az életben, a versenypályán is remek párost alkotnak, hiszen ez a második közös futamuk és a második dobogós helyük. Asi egyébként mértéktartó volt, nem kínozta az autót, mondván, a meleg úgyis nagyon megviselte.
Herczig Norbertnek is voltak gondjai a Subaruval (a váltó rakoncátlankodott, egy kritikus ponton pedig elment a fék), ezzel el is dőlt, hogy a harmadik helyet semmiképpen sem tudja megtartani. A mögötte jövők miatt különösebben nem kellett izgulnia – ifjabb Érdi Tibor ugyan hat gyorsasági alatt felzárkózott a tizedikről az ötödik helyre, de a negyedikre már nem maradt esélye.
Spitzmüller Csaba számára csak az volt a fontos, hogy célba érjen a retro (1998-as gyártmányú) Corollával, tervét megvalósította. A helyezés lehetett volna jobb is a hatodiknál, ebben azonban egy defekt megakadályozta. A WRC-k között a legnagyobb felzárkózást Vizin László produkálta: a 34. helyről a hetedikre hozta be az Imprezát. Ezt azért még ő sem gondolta volna…
Most hosszabb nyári szünet következik, a két bajnokaspiráns csatája – és persze a kategóriák esélyeseié – szeptember közepén folytatódik Pécsett, immár aszfalton.