Nicolas Ivanoff volt a leggyor sabb a Red Bull Air Race világsorozat szombati időmérésén a svájci Interlakenben. Első hallásra talán meglepő, mivel a francia pilóta korábban egyszer sem végzett az élen, egyúttal papírforma, ha hozzátesszük, hogy vadonatúj gépe van, amellyel a mezőny többi tagja nem tudja felvenni a versenyt. Az Extra 300 fantázianévre hallgató sportrepülőt kifejezetten az Air Race futamaira tervezték (aszimmetrikus szárnnyal), és bár egyelőre nem tudni, egyáltalán szabályos-e, az egészen biztos, hogy nagyon gyors. A többiek azt mondják: más dimenzió. Ha őszinték akarunk lenni, mostantól Ivanoff a toronymagas esélyes, a többiek pedig külön kis versenyt vívnak egymással.
De visszatérve az edzésre. A összetettben vezető Paul Bonhomme a második legjobb időeredményt érte el a kvalifikáció során, a mezőny egyetlen magyar pilótája, Besenyei Péter a harmadikat.
Kétségtelen, hogy a jóval 300 kilométer/óra fölötti tempóval száguldó karcsú repülőgépek látványa lélegzetelállító, mégsem ez szolgáltatta a legfőbb beszédtémát szombaton a svájci Interlakenben. Hanem a francia pilóta új gépe és az, hogy a címvédő amerikai Kirby Chamblissnek el kellett halasztania kvalifikációs futamát, mivel a felszállásnál kinyílt a repülőgép kabinteteje.
„Nem tudjuk pontosan, mi történt, talán a sisakom zsinórja akadt bele a nyitógombba, mindenesetre nem tudtam rárepülni a pályára, vissza kellett gurulnom a hangárba” – mondta az esetről Chambliss, aki végül az ötödik helyet szerezte meg. És igazán szerencsésnek érezhette magát, mert ha a pályán, 300 kilométer/órás tempónál nyílik ki a tető, le is törhetett volna, és akkor vége a versenyének.
Besenyei Péter elégedett a harmadik hellyel (azt mondta, jól ment, ebből a gépből ennyit lehetett kihozni), és mivel a sorrend már az edzésen is rendkívül szoros volt, bízik benne, hogy a versenyen is megszerzi az egyik toppozíciót. Persze csak akkor, ha nem kerül össze az új, kieséses rendszerben zajló viadal elején a francia Ivanoff-fal…