Indianapolisban a BMW-istálló versenyhétvégére való előkészületei során semmi sem utalt rá, hogy az előző futamon hatalmasat bukott az egyik pilóta, Robert Kubica, akinek kérdéses az indulása. A BMW azonnal bizalmat szavazott versenyzőjének, a nevezési listán a tízes rajtszám mellett a lengyel neve állt, és a boxutcában a garázsajtó fölé is Kubica neve és fényképe, illetve hazájának fehér-piros zászlaja került. Ráadásul a FIA többek között őt jelölte ki a csütörtök délelőtti hivatalos sajtótájékoztatóra. Igenám, de Kubicának még át kellett esnie a kötelező orvosi vizsgálaton, amelynek 25 perce során a Nemzetközi Automobilszövetség orvosi testülete igyekezett kideríteni, alkalmas-e a pilóta a versenyzésre. Elsősorban agyrázkódásának következményeit vizsgálták, majd nem adtak zöld utat a pilótának. Kubica csalódottan fogadta a döntést, azt mondta, hogy az indianapolisi szerepléssel térhetett volna vissza a „normális életbe”. Még a döntés előtt így beszélt: „Nehéz lenne racionális választ adni rá, miként úsztam meg szinte sértetlenül a balesetet. Még az ujjam sem tört el. Ennél még akkor is súlyosabban megsérülhetek, ha csak sétálgatok a lépcsőn. Kicsit fáj a bokám, de ez nem jelent különösebb gondot. Lengyelországban létezik egy mondás, amely szerint ha valami nem öl meg, akkor megerősít. Én így állok a balesethez, a bukás újabb tapasztalatokkal gazdagított. Le kell vonnom a következtetéseket, de az eset nem maradhat meg a gondolataimban. Szó sem lehet félelemről. Ha másként volna, el sem hagynám a lakásomat. Én azonban folytatni akartam a versenyzést már most, Indianapolisban. Szomorú vagyok, hogy nem tehetem.” Kubica BMW-je vasárnap 200 km/órás sebességgel vágódott a montreali pályát övező védőfal
nak, onnan az aszfaltcsíkra pörgött, majd a szemközti falnál állt meg. A kocsi rommá zúzódott, percekig nem érkezett hitelt érdemlő információ a versenyző állapotáról. Végül enyhe agyrázkódás és bokaficam lett a diagnózis. „Nagyrészt már ki is töröltem emlékezetemből a bukást. Úgy terveztem, hogy egyetlen egy ismétlést sem nézek meg, nem akartam tudni, kívülről milyennek látszott az eset. Csak az foglalkoztatott, mit éreztem az autó belsejében. Jobb lett volna, ha ez így is marad” – mondta a BMW sofőrje, aki végül kénytelen volt megnézni a felvételt Jarno Trulli kifejezett kérésére, aki tisztázni akarta magát az ügyben. A bukásról ugyanis Kubica annyit elárult, hogy Trullit akarta megelőzni az egyik balkanyarban: „Azt gondoltam, megtartja saját ívét, de hirtelen közelebb kerültünk egymáshoz. Számomra már nem maradt hely, így kivágódtam a pályáról. Elveszítettem az uralmat autóm felett, csak arra volt időm, hogy elengedjem a kormányt, és kezemet a mellkasomhoz szorítsam.” – így a fiatal versenyző.
Robert Kubica helyett Sebastian Vettel ül be a BMW-be. A mindössze 20 éves német tavaly és idén egyaránt szerepelt már szabadedzéseken, de ez lesz az első versenye.