Malajziában Alonso, ezúttal a brazil is úgy nyert, hogy az első kanyarba ő fordult be elsőként. Hamilton az első boxkiállásig hatalmas nyomás alatt tartotta, de Massa nem hibázott, mint ahogy később is tökéletes autóvezetést mutatott, a leintésig őrizni tudta pozícióját.
A Ferrarival tavaly Michael Schumacher csapattársaként két futamgyőzelmet arató Massa azt a tehert is el bírta viselni, hogy meg kellett vernie ellenfeleit, nem engedhette meg magának, hogy tovább nőjön a hátránya a világbajnoki pontversenyben. A Ferrari vezetői ugyanis nem szoktak lelkiismereti kérdést csinálni abból, ha erős ellenféllel találják szemben magukat, hogy az egyik pilótájukat előtérbe helyezzék, a másikat pedig a kedvezményezett érdekében megfosszák esélyeitől a vbcímre.
Győzelmével öt pontra feljött az éllovas trióhoz, amelyből Alonsónak ez volt a leggyengébb versenye. A vb-címvédő a hétvége során képtelen volt megtalálni a megfelelő beállításokat, a szabadedzéseken és az időmérőn is kikapott Hamiltontól. Autóvezetése nem volt egyenletes, csúszkált a pályán, a futamon sem tudta tartani az éllovas trió tempóját.
Az is szép volt tőle, hogy az első boxkiállásig maga mögött tartotta Räikkönent, akit az első körben sikerült megelőznie. Az eddigi produkcióit felülmúló Nick Heidfelddel nem bírt, a BMW-vel szárnyaló német kihasználta a spanyol egyik megingását, és elvette tőle a negyedik helyet.
Alonso az előző két idényben, amely során világbajnok lett, csupán egyszer végzett az ötödik helynél hátrébb, a Renault számára rémesen alakuló 2005-ös Magyar Nagydíjon a 11. helyen végzett. Tavaly Indianapolisban és Hockenheimben lett ötödik, azokon a futamokon is gyengélkedett, de az utána következő viadalokra össze tudta szedni magát.
Egy hónap múlva a Spanyol Nagydíjra kerül sor Barcelonában, Alonso a hazai futamán köszörülheti ki a csorbát. Ám ha ott is kikap Hamiltontól…