A múlt hét elején postázott, március 19-re szóló meghívójában felejthetetlen labdarúgóélményt kínált Széles József, a Nike ügyvezetője, valamint Kisteleki István, a Magyar Labdarúgószövetség elnöke. A sportszergyártó cég és az MLSZ logójával díszített, ízléses küldeményből megtudhattuk, hogy „…izgalmas és különleges együttműködést hozó 3 153 600 perc elé nézünk”. Néhány matematikai művelet, és kiderült: a megállapodás, amely „…a magyar labdarúgás támogatása, népszerűsítése, fejlesztése érdekében” köttetik, a következő hat esztendőre szól. Hat nap sem lesz belőle. Hogy a történetet megértsük, érdemes odáig visszakanyarodni, hogy február 23-án az MLSZ közlemény útján jelezte: hamarosan egy kiváló ajánlatot tevő világmárkával köt megállapodást. Nyílt titok volt, hogy ez a Nike, ám akkor ezt még nem mondta ki senki. Miután egy év eleji elnökségi ülésen a szövetség a Nike, illetve az adidas ajánlatát is megvizsgálta, úgy döntött, előbbivel kezd tárgyalni – utóbbi ezt követően jelezte visszalépését. Információink szerint, ha akadozva is, de haladtak a megbeszélések, mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy már a meghívókat is kinyomtatták. A szerelés gyártása is beindult, ám a múlt héten leállt. Más kérdés, hogy az időközben elkészült mezeket már leszállították a szövetség címére… Hírlik, a Nike az éves szinten mintegy egymillió dolláros (kétszázmillió forintos) támogatást kitevő ajánlatán kívül marketing- és kereskedelmi együttműködést kínált, nem titkolva azt sem, hogy magyar szinten sztárokat akar felépíteni a tehetségekből, és sokáig úgy tűnt, az egyezség nem is marad el. Végül mégis elmaradt, úgy tudni, azért, mert az MLSZ éppen azokat az eszközöket nem kívánta a Nike-nak átadni, melyekre támaszkodva a marketinges elképzelések megvalósulhattak volna. Ami viszont tény: ezek után – a többek között – a brazil, a portugál és a holland válogatottat szponzoráló sportszergyártó „lefújta” a sajtótájékoztatót, sőt nem csak azt. Hozzátehetjük, bár a jó szándék mindkét fél részéről megvolt, értesüléseink szerint a tárgyalásokat az is nehezítette, hogy Kisteleki István személyesen egyszer sem jelent meg. Már csak annyit: a Nike állítólag a jövőben is szívesen támogatja a magyar futballt, de – okulva az elmúlt hetek történéseiből – nem mindenáron