Új korszak a királykategóriában

Vágólapra másolva!
2007.03.08. 00:29
Címkék
A mai időmérő edzésekkel elkezdődik a 2007-es gyorsaságimotoros-világbajnokság. Összeállításunkban esélylatolgatásra vállalkoztunk.

125 kcm

A címvédő Alvaro Bautista egy kategóriával feljebb lépett, úgyhogy a nyolcadliteresek egészen biztosan új világbajnokot avatnak az idén. A magyar drukkerek titokban reménykednek abban, hogy az idén a világverő Aspar-alakulathoz igazoló Talmácsi Gábor lesz az, aki a maga 25 évével nemcsak a mezőny egyik legtapasztaltabb (a hetedik idényét kezdi a gyorsaságimotoros-elitben), de a teszteredmények alapján az egyik leggyorsabb pilótája is.

A Bancaja Aspar-alakulaton belül a csapatfőnök Jorge Martínez elmondása szerint nincs csapatutasítás: az idény elején együttese mindhárom pilótája azonos esélyekkel indul. Az azonban már most is kérés, hogy vigyázzanak egymásra: nem csoda, várhatóan Talmácsi csapattársai – Sergio Gadea és Hector Faubel – is a dobogós helyekért küzdenek majd.

250 kcm

A magyar drukkerek számára eddig vélhetően a negyedliteres versengés volt a legérdektelenebb. Az idén azonban nagyot fordul a világ – és ez elsősorban a Team Tóthnak köszönhető. Idősebb Tóth Imre csapata ettől az évtől csak a 250 köbcentis kategóriában indul. A világbajnoki címre is esélyes az újonnan igazolt Hector Barbera, a kategóriaújonc ifjabb Tóth Imre pedig folyamatos pontszerzésre számít. A Team Tóth tavaly elnyerte a legjobb privát alakulat címet (Roberto Locatelli ötödikként végzett a magyar istálló színeiben), és az idén sem szeretné alább adni. A mezőny persze nagyon erős: 13 gyári motorkerékpár áll rajthoz minden egyes futamon, azok pilótái gyakorlatilag bármikor szerezhetnek meglepetést. A biztos esélyesek közé az idén Jorge Lorenzo, Alex De Angelis, Andrea Dovizioso és persze a már fentebb említett Hector Barbera tartozik.

MotoGP

A királykategóriában új korszak kezdődik: a 990 köbcentis gépek helyét átveszik a 800 köbcentisek. Ez persze nem jelenti azt, hogy lassúbbak lesznek a pilóták, sőt... Az idény eleji tesztek tapasztalatai alapján a 30-40 lóerővel gyengébb új gépek gyorsabb köridőre képesek, mint elődeik.

A Yamaha–Honda párharc azonban továbbra is meghatározó lesz: egyrészt Valentino Rossi szeretné kiköszörülni a tavalyi csorbát (kudarcként élte meg az ezüstérmet), másrészt a címvédő Nicky Hayden szívesen megtartaná az egyes rajtszámot. Arról meg már ne is beszéljünk, hogy Daniel Pedrosa megszorongatta Rossit a teszteken. Izgalmakban tehát valószínűleg nem lesz hiány.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik