Schumacher csapatfőnök lesz?

Vágólapra másolva!
2007.02.14. 01:15
Címkék
Az egyik jelentős szaklap szerint a hétszeres világbajnok Michael Schumacher a Ferrari csapatfőnöki székébe készül. Az érintettek egyelőre nem erősítették meg a hírt.
Michael Schumacher (elöl) talán már az idén beül a csapatfônöki székbe a versenyeken
Michael Schumacher (elöl) talán már az idén beül a csapatfônöki székbe a versenyeken
DPPI
Michael Schumacher (elöl) talán már az idén beül a csapatfônöki székbe a versenyeken
Michael Schumacher (elöl) talán már az idén beül a csapatfônöki székbe a versenyeken
Michael Schumacher (elöl) talán már az idén beül a csapatfônöki székbe a versenyeken
DPPI
Michael Schumacher (elöl) talán már az idén beül a csapatfônöki székbe a versenyeken

Michael Schumacher hónapokkal ezelőtt bejelentette visszavonulását, de egy pillanatra sem szakadt el a Formula–1 világától. Folyamatosan segíti a Ferrari felkészülését, s ennek különleges oka van, legalábbis egy népszerű német magazin szerint. A Motor und sport ugyanis azt „állítja”, hogy a hétszeres világbajnok a közeljövőben a maranellói csapat főnöke lesz! Az értesülést senki sem erősítette meg, de erre utaló nyilatkozatok napvilágot láttak.
„Michael most több időt tölt Maranellóban, mint korábban bármikor. Ráadásul minden fontosabb döntésnél kikérik a véleményét” – hangzott a sokat sejtető megjegyzés.

Csak Liuzzi helye biztos

A Red Bull juniorcsapatának számító Toro Rosso kedden sajtóbeszélgetésre hívta a médiamunkásokat, s bejelentették: az olasz Vitantonio Liuzzi lesz az egyik versenyző a március közepén induló idei világbajnokságon. Társára azonban várni kell, Scott Speed szerepléséről ugyanis még tárgyalnak. Gerhard Berger csapattulajdonos annyit árult el, hogy az amerikai pilóta az első számú favorit a másik helyre, de elképzelhető, hogy csak közvetlenül a melbourne-i idénynyitó előtt írják alá szerződését. Persze az is lehet, hogy másvalaki jut szóhoz a több csapat által kritizált Toro Rossónál.

Az istálló ugyanis kihasználta a Red Bull Racing segítségét, s az idei autóját Adrian Neweyval terveztette meg. A konstrukció láttán a Williams és a Spyker is perrel fenyegette meg a Toro Rossót, ugyanis a szabályok elvileg tiltják „testvérautók” szerepeltetését.

Berger azonban kedden kijelentette: szabályos a kocsi, hiszen nem- csak a motorja (Ferrari), hanem számos egyéb alkotóeleme is különbözik a Renault-erőforrást alkalmazó Red Bull-autó hasonló részétől.
Tény, a sportág élő legendája megjelent a Ferrari januári F1-es autóbemutatóján, a teszteket is követi, sőt a magazin szerint akkor is értesül mindenről, amikor nincs közvetlen közelben. Persze joggal mondhatjuk, ez nem meglepetés, hiszen már korábban közölte a csapat, hogy tanácsadóként számít a szolgálataira.

Egy, a nevét felfedni nem kívánó Ferrari-munkatárs azonban már bőbeszédűbb volt.
„Csak olyan személy vesz részt ennyire valamilyen munkában, aki magasabb pozícióba készül. Ez pedig csak a csapatfőnöki poszt lehet” – állította a maranellói „dolgozó”.

Sokakban felvetődik a kérdés, nem lenne-e korai ez a feladatkör a nemrég még aktív sportembernek. Elképzelhető, de az vitathatatlan, hogy az elmúlt másfél évtizedben Michael Schumacher a Formula–1 és (1996 óta) a Ferrari egyik legbefolyásosabb személyisége volt, véleményére sokat adtak és adnak. Ismeri a siker titkát, illetve a nehézségeket is, valamint azt, miként kell évekig megtartani a vezető pozíciót. A Ferrari az utóbbi két esztendőben „csak” futamokat nyert, ám a világbajnoki címeket elbukta, vagyis most a kilencvenes évek végének Schumacherére is szükség lehet a csúcsra visszavezető úton.
Persze nagy kérdés, hogy Felipe Massa és Kimi Räikkönen miként viszonyulna az új főnökhöz, de erre csak akkor kaphatunk választ, ha valóban Michael Schumachert nevezik ki.

A jelenlegi helyzet szerint Jean Todt, aki csapatfőnökből csapatigazgatóvá (és az egész Ferrari igazgatójává) lépett elő, kisebb feladatokat vállal a versenyhétvégeken, eddigi szervezési munkája nagy részét Stefano Domenicali sportigazgatóra bízza.

A maranellóiak hangulata hétfőn még nem volt a legjobb, mivel a barcelonai tesztelés első napján mindkét autóval elektronikus gondok adódtak. Felipe Massa és Kimi Räikkönen sem került a legjobbak közé, így várható volt, hogy a mérnökök és a szerelők többórás megfeszített munka előtt állnak. A Ferrari szakemberei aztán alapos munkát végeztek, kedden ugyanis már a brazil és a finn pilóta bizonyult a leggyorsabbnak a katalán pályán.

Massát senki sem tudta megközelíteni, a kétszeres futamgyőztes 1:21.181-gyel került az első helyre. A McLarentől igazolt új csapattársának sincs oka szomorkodni, hiszen 1:21.719-cel utasította maga mögé a mezőny további tizenhat tagját. A remek időeredmények mellett az is örömmel tölthette el a Ferrari munkatársait, hogy Massa 107, míg Räikkönen 154 (!) kört tett meg különösebb probléma nélkül.

A sokak által titkos esélyesnek tartott BMW-Sauber ugyanakkor „dadogott”: Robert Kubica motorhibája miatt félbe kellett szakítani a tesztelést, s egyszer Nick Heidfeld is megállásra késztette a mezőnyt. Fernando Alonso (McLaren-Mercedes) 1:21.901-gyel a negyedik volt kedden.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik