Új élet kezdődik a Ferrarinál 2007-ben. Michael Schumacherrel együtt a technikai gárda vezetői is távoztak, új szakemberek kerültek a csapat élére.
AFP
Az utolsó közös képek egyike, hiszen a Ferrari csapatát ilyen összetételben nem láthatjuk a jövôben ? Michael Schumacheren kívül a technikai gárda vezetôi is távoztak
AFP
Az utolsó közös képek egyike, hiszen a Ferrari csapatát ilyen összetételben nem láthatjuk a jövôben ? Michael Schumacheren kívül a technikai gárda vezetôi is távoztak
A Ferrari a kétezres évek elején olyan sikersorozatot ért el, amilyenre korábban nem volt példa a Formula–1 történetében. Michael Schumacher zsinórban öt egyéni világbajnoki címet nyert 2000 és 2004 között, ehhez jött még az egy évvel korábban a csúcsra jutó csapat hat konstruktőr-vb címe. Volt esztendő (2000), amely során egy híján az összes győzelmet a Ferrari autói aratták, Schumacher Rubens Barrichellóval éppen annyi pontot gyűjtött, mint a többi istálló együttvéve.
A Ferrari kiemelkedett a mezőnyből, ami olykor unalomba fullasztotta a versenyeket és a világbajnokságot is. Schumacher egyedül ehhez nem lett volna elég, kellett az autó is, amelyet nagyon összeszokott gárda épített meg a német számára. 1997 elejére összeállt a Benettonnál kiválóan működő Ross Brawn, Rory Byrne duó, amely kiegészülve Paolo Martinellivel csodákat művelt – Schumacher közreműködésével. Byrne a kasztniért, Martinelli a motorért felelt, mindketten Brawnnak jelentettek.
Michael Schumacher azonban az idén befejezte F1-es pályafutását, a Ferrarinál közösen eltöltött tíz évbe Ross Brawn és Paolo Martinelli is belefáradt. A motorrészleget vezető Martinellinek a motorfejlesztés befagyasztása után nem sok feladata maradt, ezért más munkát ad neki a FIAT, míg a technikai igazgató pihenni szeretne egy évet, azért köszönt el a Ferraritól. Egyesek tudni vélik, hogy 2008-ban csapatvezetőként tér vissza, erre utal, hogy a Ferrari főigazgatójává kinevezett Jean Todt csak átmenetileg kapta meg a gyár sportrészlegének vezetői posztját. A hivatalos nyilatkozatokban azonban szó sem esik az esetleges visszatérésről, ráadásul a kora őszi pletykák szerint Brawn a Honda kötelékében tér vissza a pihenője után.
Rory Byrne, aki a főtervezői posztot már 2004-ben leadta – akárcsak az elmúlt két évben –, továbbra is tanácsadó marad, és sokkal kevesebb energiát fektet a munkájába, mint eddig. Végül is ő már 1996-ban elhatározta, hogy elhagyja az F1-et, és thaiföldi birtokán kiépíti apartmanhálózatát. Ez a terv éveken át húzódott, de Byrne nem adja fel, és már megosztja a figyelmét.
Jövőre sok új arc lesz a Ferrarinál, Brawn helyébe Mario Almondo lép, neki tartozik beszámolni a kasztnirészlegről a legutóbbi két Ferrarit tervező Aldo Costa és az új motorfelelős, Gilles Simon. Mindkettejüket a belső körből léptették elől senki sem érkezik kívülről, pontosan ismerik a Scuderia sikerreceptjét. Igaz ez Stefano Domenicalira, a gárda sportigazgatójára és a stratégára, Luca Baldisserire is. Utóbbiról a 2004-es Francia Nagydíjon hallhattunk először, a Brawn mellett nevelkedő szakember ismerte fel Magny-Cours-ban, hogy Fernando Alonso Renault-ját Schumacher csak négy (!) boxkiállással tudja legyőzni. Jean Todt szerepe főigazgatóként kérdés marad, de a franciát ismerve biztosak lehetünk benne, mindent megtesz azért, hogy Felipe Massa és Kimi Raikkönen 2007-ben a legjobb feltételekkel versenyezhessen. ----