Michael Schumacher iszonyúan nehéz helyzetbe került: műszaki hibája miatt a 10. helyről rajtol, így alig maradt esélye a vb-címre. A második vb-diadala küszöbén álló Fernando Alonso a 4. rajtkockát foglalhatja el, a pole Felipe Massáé.
Imago
Ez nem lehet igaz! Úgy t?nik, a technika lett Michael Schumacher igazi ellenfele, és minden jel arra mutat, hogy le is gyôzi
Imago
Ez nem lehet igaz! Úgy t?nik, a technika lett Michael Schumacher igazi ellenfele, és minden jel arra mutat, hogy le is gyôzi
Michael Schumachert kísérti a múlt, méghozzá az 1998-as szezon. Akkor 22 pontos hátrányt dolgozott le Mika Häkkinennel szemben úgy, hogy két futammal az idény vége előtt azonos pontszámmal álltak. Aztán a finn megnyerte az utolsó két versenyt. Az idén Schumi 25 pontos hátrányt dolgozott le, szintén egyenlő volt az állás két futammal a vége előtt, és Alonsóé lett az utolsó előtti diadal.
A szombati hivatalos időmérő után pedig úgy tűnik, a győzelemre ismét a spanyolnak van nagyobb esélye. A középső etap során a nap legjobb köridejét teljesítő Schumachernek ugyanis az edzés harmadik 15 percében tönkrement az üzemanyagadagoló- rendszere, egyetlen mért kört sem tudott megtenni, így a tizedik rajthelyről kell megkezdenie pályafutása utolsó versenyét. A futamon pedig diadalmaskodnia kellene ahhoz, hogy esélye legyen az egyéni világbajnoki cím megszerzésére (a trófeához az is szükséges, hogy a spanyol ne szerezzen pontot).
Mondhatnánk, innen szép nyerni, sőt ha a Kínai GP-n történtekre visszaemlékezünk, nem is lehetetlen. Akkor a Ferrari németje a 6. helyről indult, a toronymagas esélyes Alonsóval szemben 25 másodperc is volt a hátránya, mégis sikerült fordítania. Az ezúttal a negyedik rajtkockát elfoglaló spanyol ekkora előnyt – száraz pályán – nemigen szerezhet, a Ferrari ugyanis annyira erősnek tűnik, hogy még így is jó esélye van Schuminak a dobogóra kerülésre. Persze ehhez az is kell, hogy az új motor végigbírja a versenyt, és hogy a rajtig ne legyen motorcsere, amely további tízhelynyi visszasorolást követelne. Az eddig is roppant fordulatos és izgalmas világbajnoki csatának és Michael Schumacher páratlan pályafutásának is méltó csattanója lenne, ha a német megnyerné a versenyt.
Alonsónak elsősorban a világbajnoki cím kell, ezért nem kockáztat majd, megpróbálja elkerülni az ütközéseket, és a legjobb nyolc közé behozni a Renault-ját. Előle Felipe Massa, a Ferrari hazai pályán versenyző brazilja, az utolsó mclarenes viadalán rajthoz álló Kimi Räikkönen és a toyotás Jarno Trulli rajtol. A győzelemre Massa a legesélyesebb, neki elsőre sikerülhet a Ferrarival az, ami Rubens Barrichellónak hat próbálkozásból egyszer sem: nyerni Brazíliában.
Szavazás
Schumacher mellől Robert Kubica indul, előlük két német, Ralf Schumacher és Nick Heidfeld. A sors iróniája, hogy Heidfeld autójának hátulján péntek óta a „Danke, Michael” felirat virít, a BMW ezzel búcsúzik el az utolsó versenyén induló szupersztártól. Ki gondolta volna, hogy a rajt előtt ezt kell bámulnia a németnek? Szombat délutánig persze a fő téma Schumi visszavonulása volt. A pilóták szokásos pénteki értekezletén Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója arra kérte a mezőny korelnökét, tartson búcsúbeszédet élete utolsó ilyen gyűlésén. Schumi visszautasította a kérést, mire versenyzőtársai hangosan skandálták: „Beszédet akarunk!” Schuma- cher zavarba jött, és mintha mit sem hallana, az iPodján szóló zenére koncentrálva elhagyta a termet.
Schumiról Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója elmondta, el tudja képzelni, hogy az örökébe lépjen. „Nagyon hatékonyan dolgozik együtt a mérnökökkel, pontosan érti a munka folyamatát – mondta Brawn. – Szakmai szempontból megérett a feladatra, és lelkesítő tud lenni. A többi pilótával ellentétben nemcsak a műszaki vezetővel és a személyi technikusával hajlandó beszélni, mindenkihez van egy jó szava, ami elképesztően nagy motivációs hatással van az emberekre.” Schumival együtt Szuganuma Hiszao, a Bridgestone F1-es programjának vezetője is távozik a futam után, a helyét a hétszeres világbajnok abroncsaiért felelős Kees van der Grint foglalja el, társigazgatóként Macuzaki Junnal, Felipe Massa eddigi „gumisával”.
Schumacher nem tagadta, hogy mindenképpen ünnepelni akar vasárnap, és ezért jó néhány rokonát és barátját – köztük kedvenc ellenfelét, Häkkinent – meginvitálta a hét végi futamra. Azért otthon is maradtak rajongók, ezért Kerpenben a helyi sportcsarnokban hatalmas ünnepséget szerveznek. Vendégek a világ minden tájáról érkeznek, a szervezők attól tartanak, hogy nem tudják kielégíteni az igényeket. A kisvárosba 15 tévétársaság küldött stábot, mert biztosra vehető, hogy akármi is lesz a vasárnapi verseny végeredménye, nagy ünneplést csapnak ott, ahol elindult ez a csodálatos pályafutás.
---- Interlagosban a téli vakáció előtti emelkedett hangulat uralkodott, az idény utolsó futamán számos pilóta és csapat öltött ünnepi viseletet. A Formula–1-ből nemcsak Michael Schumacher távozik, hanem a Michelin, a Cosworth és a szponzorok egy része is. Amíg a francia gumigyár a Renault révén érdekelt az egyéni és a csapat-világbajnoki küzdelemben is, és ezért az ünneplést vasárnap estére tartogatja, a többiek már látványosan búcsúzkodnak. A szerződés nélkül maradó Cosworth, amelyet a jelek szerint hosszú időre kigolyóztak az F1-ből, speciális pólókat készített. A felirat szerint „a Cosworth soha többé nem készít F1-es motorokat, de ha megtenné…” A szponzorok közül a Hondát támogató dohánycég Anthony Davidson autójára festette fel búcsúszavait vagy egy tucat nyelven, köztük magyarul is.
Különleges öltözéket visel a mezőny két brazilja, Rubens Barrichello sárga-zöld-fehér festésű sisakkal, Felipe Massa sárgászöld kezeslábassal tiszteleg szurkolói előtt. Vitantonio Liuzzi a lábbelijét cserélte le, egy grafikai pályázat nyertesének zöldes színvilágú cipőjét húzta a lábára. A légkör szombatra kissé megváltozott, a Toyota egyik kisbuszát ugyanis Sao Paulóban fegyveresek megtámadták, és el akarták rabolni a tulajdonosoktól. A helyi sofőr lélekjelenlétének köszönhetően azonban sikerült elszökniük a pisztolyukat többször is elsütő randalírozók elől. A pálya a helyi gettó közvetlen közelében fekszik, a Brazil Nagydíj története során több hasonló eset is előfordult már. ---- Két héten belül elkezdik a jövő évi Belga Nagydíjnak otthont adó spa-francorchamps-i versenypálya felújítását, ennek során módosítják az utolsó kanyarkombinációt, új boxépületet és lelátókat építenek.
Bár nem ül autóba, ellátogatott a Brazil Nagydíjra Christian Klien – a Red Bulltól nemrég távozó osztrák a Spykerrel és a Hondával tárgyal esetleges versenyzői, illetve tesztpilótai szerződéséről.
A brit Paddypower fogadóiroda 16:1-hez adja az esélyét annak, hogy a vasárnapi futamon Felipe Massa és Fernando Alonso összeütközik – csak összehasonlításképpen: Rubens Barrichello győzelmi esélye 66:1.