Kis Sándor megint nagy volt

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2006.08.21. 02:07
Címkék
A Kis Sándor, Czeglédi Péter kettős újabb országos bajnoki futamgyőzelmet aratott az idény legrangosabb hazai viadalán, a Hungarian Baján, és ezzel tovább növelte előnyét az összetett pontversenyben.
A Kis Sándor, Czeglédi Péter kettôs tovább növelte az elônyét
A Kis Sándor, Czeglédi Péter kettôs tovább növelte az elônyét
Meggyesi Bálint
A Kis Sándor, Czeglédi Péter kettôs tovább növelte az elônyét
A Kis Sándor, Czeglédi Péter kettôs tovább növelte az elônyét
A Kis Sándor, Czeglédi Péter kettôs tovább növelte az elônyét
Meggyesi Bálint
A Kis Sándor, Czeglédi Péter kettôs tovább növelte az elônyét

Kis Sándor parádés volt ezen a hét végén. A magyar versenyző a külföldi pilótákkal kiegészült, egyébként is rendkívül erős hazai mezőnyben úgy nyerte meg a hét végi Hungarian Baját, hogy egyetlen pillanatra sem adta át a vezető pozíciót senkinek. Úgy tűnik, rendkívül hasznos volt az a majd’ 3000 kilométer, amelyet az utóbbi hetekben (részben versenyen, részben teszten) teljesített.

Kis és Czeglédi néhány hete második lett a dél-afrikai Világkupán (egy félgyári autóval), itthon pedig a saját gépével sem talált legyőzőre. Az első napon ugyan a cseh Josef Sykora nagyon szorongatta (Kis mondta is, hogy igyekeznie kell, nehogy beérjék), de utolérni nem tudta. „Nagyon sokat jelent a rengeteg verseny és tesztkilométer, a fordulóknál alig kell gondolkodnom, benne van a kezemben, mit kell tenni – mondta Kis. – Próbálok úgy viselkedni, mint egy profi pilóta, nem óvom az autót, lesz, ami lesz. Inkább most jöjjenek ki a hibák, mint a Dakaron.”

A csapat kiválóan dolgozott: a kék Nissannal nem volt gond, így a pilóta újabb futamgyőzelmet ünnepelhetett. Gál István, a nemzetközi értékelésben is felállhatott a dobogóra, a magyarok közül pedig a második legjobb volt. Hihetetlen küzdeni tudásról tett tanúbizonyságot (immár sokadszor, hiszen nyolcszoros bajnok), és nagyon megérdemelte a pontokat. Már csak azért is, mert az ő autója technikailag már nemigen tudja felvenni a küzdelmet a Dakar-ralira felkészített technikákkal.
Ha már a dakarosoknál tartunk: a magyarok közül Liszi László volt a harmadik leggyorsabb, ez újabb értékes pontokat jelentett számára, amelyek a végső elszámoláskor nagyon jól jöhetnek. Már csak azért is, mert az összetettben őt üldöző Ács László nem tudott elrajtolni (röplabdázás közben kiugrott a válla), Szalay Balázs pedig az olajpumpa meghibásodása miatt az első nap felénél a verseny feladására kényszerült.

Hungarian Baja, az ob 6. futama
Abszolút sorrend. Autósok. Az ob értékelésben: 1. Kis Sándor, Czeglédi Péter (RTL Motorsport Klub, Nissan Pick-Up) 4:39:21, 2. Gál, Oroszlán (Art Off Road SE, G. Baba Proto) 26:31 p h., 3. Liszi, Fenesi (4x4 Off Road Club, Mitsubishi Pajero) 31:53 p h.
Motorosok: 1. Jaroslav Katrinák (cseh, KTM) 6:11:14, 2. Naudet (francia, KTM) 25:37 p h., 3. Kátai (magyar, KTM) 52:54 p h.
Legfrissebb hírek

Vereséggel kezdte a magyar válogatott a Nemzetek Európai Kupáját

Jégkorong
10 perce

Férfi röplabda Közép-európai Liga: négy játszmában győzött a MÁV Előre

Röplabda
18 perce

Vívás: hat női tőrözőnk a 64 között a mallorcai vk-n

Egyéb egyéni
19 perce

Nagy Zsolt: Jó lenne jövőre Messivel mezt cserélni

Magyar válogatott
49 perce

Vidi-jövő: évi egymilliárd forintos garancia kell!

Labdarúgó NB II
59 perce

Ötös lista: ők robbantak be igazán a Premier League-be az ősz során

Angol labdarúgás
1 órája

Úszás: tovább gondozzák a tehetségeket

Utánpótlássport
1 órája

Eső, sprint... káosz? Hogyan alakítja át a bajnoki küzdelmet a Sao Pauló-i Nagydíj?

F1
1 órája
Ezek is érdekelhetik