Bátorságpróba – új pályán

Vágólapra másolva!
2006.05.28. 02:26
Címkék
Új pálya, új kihívás. Ezzel kellett szembenézniük szombaton a gyorsasági autós országos bajnokság indulóinak, akik immár több évtizede megszokták, hogy a remeteréti aszfaltcsíkon kell a lehető leggyorsabban felszáguldaniuk versenygépeikkel. Az idén azonban a pálya a szalagkorlátok rossz állapota miatt már alkalmatlan volt a versenyzésre, ezért Orfűn jelölték ki a versenypályát – a szurkolók számára azonban ez sem volt idegen környezet, hiszen raliversenyeket (igaz, ellenkező irányban) minden évben rendeznek ezen az útvonalon.A hegyi viadalok jellegzetessége, hogy a pályaversenyekkel ellentétben itt nincs lehetőség test test elleni küzdelemre, hanem a stopper az ellenfél. A táv is rövidebb, úgyhogy a küzdelem tényleg tizedmásodpercekre megy. A márkakupák közül az astrásoknál Molnár Zoltán, a suzukisoknál Lamara Roland volt a leggyorsabb, míg a méltán népszerű Clio-mezőnyben ezúttal is Kiss Norbert győzedelmeskedett.A túraautók versengéséből ki kell emelnünk a legerősebb versenygépek, az F-csoportosok küzdelmét, amelyben a bajnoki címvédő Bódis Kálmán ezúttal sem talált legyőzőre. Még úgy sem, hogy Szeleczky Tamás volt a legfőbb ellenfele, aki a ralis pályafutásából adódóan jól ismeri ezt a szakaszt. Persze a Porsche és a Ford közötti technikai különbség ettől még nem tűnik el.A formulaautósok mindkét felfutását a tavaly a Formula–1-ben tesztelő Chanoch Nissany nyerte meg – a papírformának megfelelő eredmény született tehát. A program és a pálya vasárnap ugyanaz marad: jöhetnek tehát a visszavágók.
Skyguard orfűi autós hegyiverseny, az ob 3. futama, Orfű
Opel Astra Classic-kupa:
Skyguard orfűi autós hegyiverseny, az ob 3. futama, Orfű
Opel Astra Classic-kupa:
1. Molnár Zoltán (J. B. Motorsport) 4:37.49, 2. Virágh (J. B. Motorsport) 0.42 másodperc hátrány, 3. Szamosvári (J. B. Motorsport) 13.02 mp h.
Suzuki Swift-kupa: 1. Lamara Roland (Zengő Motorsport) 4:41.49, 2. Vida (Zengő Motorsport) 2.09 mp h., 3. Pantl (Zengő Motorsport) 3.02 mp h.
Shell V-Power Racing Renault Clio-kupa: 1. Kiss Norbert (Proex AMSE) 4:14.40, 2. Wéber (Zengő Motorsport) 1.31 mp h., 3. Gál (Servo Motorsport) 6.5 mp h.
Túraautók. F-csoport: 1. Bódis Kálmán (BOVI Motorsport, Porsche 996) 4:03.31, 2. Szeleczky (Lajtai Rally Team, Ford Escort) 4.95 mp h., 3. Tárnok (TT Racing, Renagult Mégane) 6.39 mp h. A-csoport: 1. Kavecz István (BMW Team Hungary, BMW M3) 4:08.82, 2. Gáspár (Mogul Motorsport, Honda Integra) 27.92 mp h., 3. Vajda (Baranya Racing, Suzuki Swift) 38.67 mp h. N-csoport: 1. Ficza Ferenc (Mogul Autósport, Honda Integra) 4:59.52, 2. Mészáros (Formula Racing, Skoda Felicia) 33.00 mp h.
Formulaautók: 1. Chanoch Nissany (Szász Racing Team, Nissan WRL) 3:42.92, 2. Tukora (Patkó AMSE, Formula-Renault) 3.44 mp h., 3. Pödör (Patkó AMSE, Formula-Renault) 5.38 mp h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik