Négy istálló is a győzelem reményében vág neki a San Marinó-i Nagydíjnak, de kérdéses, hogy a sorsfordulatra váró McLaren, Ferrari, Honda trió megfékezi-e az eddig töretlenül menetelő Renault-t.
Getty Images
Az eddigi három versenyen két gyôzelmet és egy második helyet elérô Fernando Alonso szerint addig nem vehetik fel vele a versenyt a vetélytársai, amíg nem tisztázzák a sajtóval a jövôjüket
Getty Images
Az eddigi három versenyen két gyôzelmet és egy második helyet elérô Fernando Alonso szerint addig nem vehetik fel vele a versenyt a vetélytársai, amíg nem tisztázzák a sajtóval a jövôjüket
Bár a Renault mind a három idei futamot megnyerte, összesen öt csapat hat pilótája állt már dobogóra. Ez arra utal, hogy kiegyenlített a Formula–1 élmezőnye, legalábbis a Renault-t üldöző istállók között nem könnyű erősorrendet felállítani. Imolában is a címvédő francia istálló a futamgyőzelem első számú várományosa, de az üldözők nem titkolják, hogy a San Marinó-i Nagydíjon nagy lehetőséget látnak a sikersorozat megtörésére.
A San Marinó-i Nagydíj előtt olyan nagy a győzelemre esélyes csapatok tábora, mint az idénynyitó verseny előtt szokott lenni. Az Európán kívüli három futamot követően megkezdődik a kontinensünkön rendezendő versenyek sora.
Az európai időszak kezdetét éppen ezért több, a várakozástól eddig elmaradó istálló, köztük a McLaren és a Ferrari is, a szezon igazi rajtjának tekinti. A maranellói gyárhoz közeli, azaz hazai pályán szereplő Ferrari autójának újításairól már beszámoltunk, de a McLaren sem tétlenkedett a melbourne-i futam óta eltelt három hét alatt. Kimi Räikkönen tavaly pole pozíciós volt Imolában, és biztosan vezetett, mielőtt autója felmondta volna a szolgálatot. Akkor kezdődött el a wokingi csapat feltámadása, és nem lenne meglepő, ha az idén valóban Imola lenne a felzárkózás kezdetének helyszíne. A Renault-hoz képest ugyanis már jókora hátránnyal indul, a francia gyár, akárcsak tavaly, ezúttal is már a legelején csúcsformába lendült, és mire a többiek észbe kaptak, kényelmes előnyt szerzett. A Ferrarinak és a McLarennek igyekeznie kell, hogy az imolai futamtól kezdve sokkal jobb legyen a Renault-nál, mert csak így dolgozhatja le hátrányát.
A ferraritól nem tart a világbajnok
,,A McLaren ugyanazokat a gumikat használja, mint mi, ezért biztos, hogy amint javít az autóján, a sarkunkban lesz – vélekedett Fernando Alonso, a vb-pontverseny éllovasa, aki az eddigi három versenyből kettőt megnyert, egyen pedig a második lett csapattársa, Giancarlo Fisichella mögött. – Nem tudom, mikor jön el ez a pillanat, de amint tavaly is láthattuk, nagyon gyorsan versenyképessé vált. A Ferrari már nehezebb kérdés, nála rengeteg múlik a gumikon, tőle hullámzóbb teljesítmény várható. A McLarennel ellentétben nem is lesz ott a végén a vébécímért folyó csatározásban.
A Renault Alonsóval együtt bebizonyította, hogy ha kell, ésszerű döntéseket hozva, a pontokat kiegyensúlyozott teljesítménnyel, apránként begyűjtve is kézben tudja tartani a pontverseny alakulását. Alonso úgy véli, számára az idén az is óriási előnyt jelentett, hogy már az idény előtt bejelentette, hogy az idény végén elhagyja a Renault-t, és 2007-től a McLaren-istállónál folytatja pályafutását. Így ugyanis legfőbb vetélytársaival ellentétben már nem kell a pletykákkal foglalkoznia, csak a versenyzésre összpontosít.
A címvédő csak nevet a pletykákon
,,Óriási segítség, hogy amíg Kimi Räikkönent a ferraris szerződésével, Michael Schumachert pedig a visszavonulásával zaklatják, nekem nincsenek ilyen gondjaim – mondta Alonso. – Velem ilyen nem történhetett meg. Tudom, hátránya is van annak, ha valaki ilyen korán bejelenti a távozását, de sokkal több előnnyel jár. El sem tudják képzelni, mennyivel könynyebb egy-egy versenyhétvége, ha nem azt kérdezgetik folyton az embertől, hogyan tovább. Viszont jól szórakozom, Michael renault-s szerződése különösen megnevettetett. Itt sohasem kap annyi pénzt, amennyit szeretne.
A spanyol szerint a Honda a téli tesztelések után a versenyeken nem tudott bizonyítani, és a továbbiakban sem vár jelentős javulást a japán gyártól, még azt is megkérdőjelezi, egyáltalán tud-e versenyt nyerni. Jenson Button Imolában mindenképpen győzni szeretne, az Ausztrál Nagydíjon a cél előtt azért állította le égő autóját, hogy büntetés nélkül kaphasson új motort.
Imolában az idei ötödik dobogós csapattal, a Toyotával, továbbá a Williamsszel is számolni kell, de a győzelmükhöz csoda kellene. Ugyanez vonatkozik a BMW-re, amely gyors fejlődést mutat, de egyelőre csak a pontokért csatázik a középmezőny másik két istállójával.