A San Marinó-i Nagydíj helyszíne, Imola hazai pálya a Ferrari számára, ilyenkor a szokásosnál is nagyobb figyelmet kap a Scuderia. Az idén Michael Schumacher és Kimi Räikkönen jövője miatt nagy a felhajtás a maranellóiak körül.
Hazai pályán száguldhat a Ferrari
Hazai pályán száguldhat a Ferrari
A San Marinó-i Nagydíj közeledtével mindig előtérbe kerül a Ferrari, amelynek hazai pálya az imolai Autodromo Enzo e Dino Ferrari. Az istálló maranellói központjától mindössze 80 kilométerre fekvő aszfaltcsíkon az idén a Scuderia nagyot akar alakítani, és a pletykák szerint ha ez a pályán nem is sikerül, a sajtóközpontban történtek miatt mindenképpen a címlapokra kerül.
A szóbeszéd szerint ugyanis Jean Todt csapatvezető a hét végén bejelenti, hogy Kimi Räikkönen 2007-től a csapatnál versenyez. A finnről már hónapok óta tudni, hogy a Ferrarihoz tart, és bár számos, az ügyhöz közel álló személy megerősítette a hírt, az érintettek eddig hallgattak.
Mi több, Räikkönenről Michael Schumacherre terelték a szót, a hétszeres világbajnokot ugyanis előbb a visszavonulásáról faggatták, majd a Renault-val hozták össze (szerdán Dietrich Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa is jelezte, hogy leülne Schumival tárgyalni). Schumacher eddig hagyta, hogy mások beszéljenek a terveiről (legalábbis időt kért), de a Timesnak elárulta, hogy a jövőben is csak a Ferrari jöhet szóba.
,,Ha maradok, akkor vörös színben folytatom – mondta Michael Schumacher. – Vannak még lehetőségeim, de most nem gondolkodom róluk, mert nem látom értelmét. Nagyon jól érzem magam a Ferrarinál, évek óta együtt dolgozunk, erős lánc köt össze minket. Nagyon jó érvvel kellene bárkinek is előállnia, hogy elcsábítson innen. Nem elég magamra gondolnom, ez nagyon összetett kérdés, minden apró részletet alaposan értékelni kell.”
Schumacher a téli szünetben azt mondta, hogy a Ferrari versenyképességétől teszi függővé a jövőjét, igaz, ezt az elhatározását azóta már módosította. A Ferrari idei 248 F1-ese kiválóan kezdte a szezont, de az elmúlt két versenyen hagyott kívánnivalót maga után. Akárcsak a többi istálló, a Scuderia is jó néhány módosítást végrehajtott autóján az Ausztrál Nagydíj óta, a Ferrari rajongóinak táborában az imolai futam előtt amolyan most vagy soha hangulat uralkodik.
Kimi Räikkönen bizakodva tekint a jövôbe ? de az még kérdés, csapatot vált-e
"A sajtóban olyan idézetet találtam magamtól, amely szerint ez az idényünk Imolában dől el, de ez nem igaz – tette hozzá Schumacher, aki szerint nem szabad felértékelni a San Marinó-i GP-t. – A világbajnoki címért versenyben lehetünk, az autó ugyanis fejlődik, és még sok lehetőség rejlik benne. Nem egy futamon múlik a szezon, sokkal fontosabb, hogy jóra forduljon a sorsunk, mert az eddigi viadalokon egy egész idényre való balszerencse ért bennünket.”
Ross Brawn technikai igazgató szerint az autó készen áll arra, hogy visszaálljon a mezőny élére. A hátsó kerékfelfüggesztés és az aerodinamikai kisegítő elemek átépítése mellett a motorgondokat is sikerült kiküszöbölni, és a Bridgestone is elkészült az új abroncscsaládjával.
,,Melbourne-ben az optimálisnál négyszáz fordulattal kevesebbet engedtünk a motornak, mert bajok voltak vele – magyarázta Ross Brawn. – Nem lehettünk elég gyorsak, inkább a biztonságot tartottuk szem előtt. Az átalakítások után azonban már teljes egészében kihasználhatjuk a motort.”
Brawn szerint a Ferrari nincs krízisben, nagy fölénye inkább azért szűnt meg, mert jó néhány szakember elhagyta a csapatot. Ők nemcsak a Scuderiánál szerzett tapasztalatukat vitték el a vetélytársakhoz, hanem a maranellói titkokat is.
A technikai igazgató Schumacherről úgy vélekedik, hogy nem vár augusztusig, hamarabb a csapat tudtára hozza döntését a folytatásról. A szakember kedvező választ vár, szerinte a német pilóta folytatja pályafutását, az idén még nem vonul vissza.
Az imolai győzelem mindenképpen megkönnyítené a döntését.
Az Ausztrál Nagydíj óta keményen dolgoztak a Ferrarinál azon, hogy a folytatásban gyôzelemre esélyes autót vezethessenek az istálló pilótái
Extra hírek
Fernando Alonso úgy véli,
az első három futamon megszerzett 14 pontos előnye birtokában megengedheti magának, hogy megelégedjen a dobogós helyezések halmozásával, és ne törekedjen mindenképpen futamgyőzelmekre.
Fernando Alonso is azok közé tartozik, akik módosítanák az időmérő edzéseket – a címvédő szerint az utolsó húsz percben az első tíz hely sorsát a tavaly alkalmazott, egyenkénti indításos, egykörös módszerrel kellene eldönteni.
Giancarlo Fisichella új motort kap a San Marinó-i Nagydíjra, a Renault fejlesztőmérnökei által megalkotott B-erőforrás a várakozás szerint több tizedet is érhet az olasznak az időmérőn, a versenyen azonban óvni kell.