Talmácsi Gábor a 11. helyen végzett a Katari Nagydíjon, mert Hondája csak néhány körön keresztül volt versenyképes a többiekével. A két kiskategóriában az idénynyitó győztesei dupláztak – a 125-ös géposztályban Alvaro Bautista, a 250-esek között Jorge Lorenzo győzött – a királykategóriában pedig Valentino Rossi diadalmaskodott.
DPPI
Roberto Locatelli másodvirágzását éli a Team Tóth színeiben: Katarban parádés felzárkózást produkálva bronzérmet szerzett
DPPI
Roberto Locatelli másodvirágzását éli a Team Tóth színeiben: Katarban parádés felzárkózást produkálva bronzérmet szerzett
Az egyik szemünk sír, a másik nevet. Szomorúak vagyunk, mert Talmácsi Gábor motorja egyelőre nem versenyképes. Pedig vb-bronzérmesünk mindent megtett a siker érdekében: szokásához híven jól rajtolt, ám az erőtlen Honda hamar megadta magát. A magyar motoros folyamatosan csúszott vissza, egészen a 13. helyig, és csak annak köszönhette öt pontját, hogy az utolsó körben Lukas Pesek elesett, ő pedig bravúros előzést bemutatva maga mögé utasította De Rosát. A 11. hely azonban így is méltatlan ahhoz a versenyzőhöz, aki tavaly a vb-címért küzdött. A Honda szenvedését a többi nagynevű pilóta gyengélkedése is jól mutatja: a világbajnok Lüthi a 8., Lai a 14. helyen végzett, Di Meglio pedig kiesett.
Számokban
18 év után nyert újra spanyol 125-ös pilóta az idény első két viadalán. 1988-ban a Katari GP győztesének, Bautistának a jelenlegi főnöke, Jorge Aspar Martínez győzött az első két nagydíjon.
1. spanyol motorosként Jorge Lorenzo hajtotta végre azt a bravúrt, hogy egy 250-es idényben megnyerje az első két nagydíjat. Ilyen teljesítményre még a negyedliteres géposztály két spanyol világbajnoka, Sito Pons és Daniel Pedrosa sem volt képes.
80. nagydíjgyőzelmét ünnepelte Valentino Rossi – a 27 éves yamahás a 125-ben 12-szer, a 250-ben 14-szer, az 500-ban 13-szor, míg a MotoGP-ben 41-szer diadalmaskodott.
Talma és Tóth Imre – az apriliás magyar technikai problémák miatt feladta a versenyt – csalódást keltő szereplése ellenére mégis örülhettek a mieink a sivatagi pályán. A vb egyetlen magyar csapata, a Team Tóth ugyanis a 250-ben fantasztikus eredményre volt képes, a honi csapat olasz pilótája, a sokak által leírt Roberto Locatelli ugyanis a Katari GP leglátványosabb felzárkózását produkálta. ,,Loca” kilőtt a rajtrácsról, és úgy tűnt, senki sem állíthatja meg, a második körben azonban elrontott egy balkanyart, és a sóderágyban kötött ki. A 21. helyről kezdte meg a felzárkózást, és az utolsó körben már a dobogóért viaskodott Hector Barberával – és meg is előzte. A Tóth Team ezzel csapatként minden idők legjobb magyar eredményét érte el a 250-ben!
Összességében azonban ezen a hétvégén is a spanyolok és az olaszok játszották a főszerepet. A nyolcadliteres géposztályban Alvaro Bautista hatalmas különbséggel győzött, és véget vetett egy majdnem négyéves sorozatnak. A 2002. július 21-én megrendezett Német Nagydíj, azaz 56 verseny óta most fordult elő első ízben, hogy két egymást követő nagydíjon ugyanaz a pilóta nyerjen. A 250-ben is spanyol fieszta volt. A szintén duplázó Jorge Lorenzo rossz start után zárkózott fel, ám ő nem motorozhatott a saját tempójában, ugyanis Andrea Dovizioso folyamatosan ott lihegett a nyakában.
Ami nem sikerült Doviziosónak, összejött honfitársának, Valentino Rossinak. A Doktor (az olasz motorjára ismét felkerült a közismert becenév) a Yamaha technikai hátránya ellenére is győzni tudott: előbb a rajtelső Casey Stonerrel viaskodott, majd a Nicky Hayden elleni párbajt nyerte meg. Ezzel a sikerrel a királykategóriabeli győzelmek számában utolérte egykori mentorát, az ausztrál Michael Doohant. Immár Rossi neve mögött is 54 GP-diadal áll, azaz már csak a 68-szoros nyertes Giacomo Agostini előzi meg az örökranglistán.
Katari Nagydíj, a vb 2. futama, Losail A végeredmény. 125 kcm (18 kör, 96.84 km): 1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 38:56.548, 2. Kallio (finn, KTM) 6.765 másodperc hátrány, 3. Gadea (spanyol, Aprilia) 6.775 mp h., ...11. Talmácsi (magyar, Honda) 29.516 mp h. 250 kcm (20 kör, 107.6 km): 1. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) 41:29.946, 2. Dovizioso (olasz, Honda) 0.077 mp h., 3. Locatelli (olasz, Aprilia) 19.364 mp h. MotoGP (22 kör, 118.36 km): 1. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 43:22.229, 2. Hayden (amerikai, Honda) 0.900 mp h., 3. Capirossi (olasz, Ducati) 1.494 mp h. A vb állása 2 futam után. 125 kcm: 1. Alvaro Bautista 50 pont, 2. Kallio 33, 3. Pasini (olasz, Aprilia) 29, ...9. Talmácsi 13. 250 kcm: Jorge Lorenzo 50 pont, 2. Dovizioso 36, 3. Locatelli 25. MotoGP: 1. Loris Capirossi 41 pont, 2. Hayden 36, 3. Pedrosa (spanyol, Honda) 30 Következik (április 30.): Török Nagydíj, a vb 3. futama, Isztambul ---- Talmácsi Gábor (11. hely, Honda): – Nem vitás, van min javítanunk. Több apró gond is volt a gépemmel a versenyen, de a legmeghatározóbb a futómű-beállítás, amely még mindig nem jó. Csak egy-két gyors kört tudok menni, a versenyen azonban ez édeskevés. Szombaton kihoztam a Hondából a maximumot, mégis csak ennyire futotta. A motorban van még tartalék, ám egyelőre nem tudjuk hasznosítani. A pontoknak örülök, de fel kell kötnünk a nadrágunkat, ha versenyben akarunk maradni.
Tóth Imre (technikai hiba miatt kiállt, Aprilia): – Az Apriliám már a bemelegítő kör előtt vacakolt: nem akart beindulni. A rajtnál már szerencsére minden rendben volt, négy ellenfelemet megelőztem, ám a motor a kigyorsításnál az egyenletes gázadás ellenére sem ment. Hirtelen visszaesett a fordulatszám, és attól kezdve a gép nem engedelmeskedett. Fel kellett adnom a versenyt. Csapattársam, Roberto Locatelli harmadik helyének azonban nagyon örülök, ez az egész alakulat sikere. ---- Hiába szerzett a Honda több pontot Katarban, mint két héttel ezelőtt Jerezben, a hátránya egyértelmű a 125 köbcentis géposztályban – és ez nem túl jó jel Talmácsi Gábor számára. A biztató edzéseredményekről is kiderült, nem lehet rájuk alapozni. Nem is a rossz idénykezdettel van baj, hiszen a Honda tavaly sem rajtolt fényesebben, hanem azzal, hogy óriásiak a különbségek a motorok között. Az aranyszárnyas márkának pillanatnyilag vannak jó pilótái, de nincs jó gépe, így a versenyzői csak szenvednek. Még a világbajnoki címvédő Thomas Lüthi is, aki legutóbb leszerepelt, most pedig nyolcadik lett. Pedig őt biztosan jobban támogatja a gyár, mint a többi hondást.