Tóth Imre befáslizott, sérült vállal is javított tavalyi legjobb idôeredményén
Tóth Imre befáslizott, sérült vállal is javított tavalyi legjobb idôeredményén
Tavalyhoz képest enyhébb időt, sok meglepetést, még több pletykát és három rekordot tartogatott a Katari Nagydíj első napja. A 125 köbcentisek között Mattia Pasini 1.8 másodperccel, a 250-es Hector Barbera 73 ezreddel, a MotoGP-ben Kenny Roberts Jr. 12 ezreddel szárnyalta túl a pályacsúcsot.
Tavaly ősszel volt a katari viadal, az idén tavasszal, és ez tíz fokkal hűvösebb időt jelent, ennek köszönhető, hogy az első napon mindhárom géposztályban pályacsúcsok születtek. Péntekre sem ígérnek esőt, így további rekordok várhatók.
A nyolcadliteres géposztályban az Aprilia és a Derbi erejét csodálják – és természetesen irigylik – az ellenfelek, ami nem is meglepő. Csütörtökön az első öt helyen négy Aprilia és egy Derbi végzett, és ezt az ötös fogatot nehéz lesz megelőzni a KTM és a Honda pilótáinak. A Hondáról egyébként furcsa hírek kaptak szárnyra.
Több bennfentes ugyanis azt állítja, hogy az aranyszárnyas márka már nem igazán érdeklődik a kategória iránt, jövőbeni tervei között a géposztály mellőzése is szerepelhet. A pletykák hátterében lehet valami, hiszen a gyár az utcai motorjain már teljesen háttérbe szorította a kétütemű technikát. Pedig a hondás pilóták nagyon várnák a segítséget, hiszen egyelőre úgy tűnik, nem versenyképesek az Apriliával és a Derbivel. Talmácsi Gábor nagyon hajt, amit jól mutat, hogy a Spanyol Nagydíjhoz hasonlóan megint ő a legjobb hondás. A többi nagy név azonban csak szenved a márkával: Lai a 13., Di Meglio a 14., a még mindig sérült világbajnok Lüthi pedig csak a 16. helyen zárt.
A 250 köbcentis mezőnyben is Aprilia-fölény tapasztalható, ugyanakkor úgy néz ki, hogy több dudás nem fér meg egy csárdában – pardon, egy aszfaltcsíkon. Jorge Lorenzo és Hector Barbera nagyon rossz viszonyban van egymással, olyannyira, hogy az idénynyitó előtt állítólag össze is verekedtek egymással. Barbera ráadásul De Angelisszel sincs jóban, mert utóbbi pilóta csapatfőnöke alaposan megbírálta őt a vadsága miatt. Talán ennek tudható be, hogy a két pilóta csütörtökön összeütközött egymással.
A MotoGP-ben is vannak érdekes hírek: a Ducati azt szeretné, ha a 2007-es, első 800 köbcentis évadban a jelenlegi 990 köbcentis gépek lefojtott változatai is versenyezhetnének. A legnagyobb visszhangot azonban Kenny Roberts Junior edzéssikere keltette, az amerikai pilóta ugyanis a mezőny legversenyképtelenebbnek tartott motorjával, a KR Hondával egyelőre mindenkit maga mögött tart. Robertset tavaly év végén kirúgta a Suzuki, és úgy tűnt, ez pályafutása végét jelenti, a Honda azonban váratlanul segítő kezet nyújtott: odaadta neki V5-ös erőforrását, amellyel új életet kezdhetett a két Roberts. Az apa megépítette a vázat a blokk köré, a fiú pedig hamar összebarátkozott új motorjával. Jerezben az előkelő nyolcadik helyen végzett, most még előrébb léphet.
Katari Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 2. futama, Losail Az 1. időmérő edzés eredménye. 125 kcm: 1. Mattia Pasini (olasz, Aprilia) 2:07.628, 2. Gadea (spanyol, Aprilia) 2:07.881, 3. Bautista (spanyol, Aprilia) 2:07.926, ...8. Talmácsi (magyar, Honda) 2:08.989, ...A. Tóth I. (magyar, Aprilia) 2:10.946. 250 kcm: 1. Hector Barbera (spanyol, Aprilia) 2:02.081, 2. Lorenzo (spanyol, Aprilia) 2:02.356, 3. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 2:02.359 MotoGP. 1. szabadedzés: 1. Casey Stoner (ausztrál, Honda) 1:57.555, 2. Rossi (olasz, Yamaha) 1:57.774, 3. Edwards (amerikai, Yamaha) 1:57.781. 2. szabadedzés: 1. Kenny Roberts Jr. (amerikai, KR211V) 1:56.905, 2. Stoner (ausztrál, Honda) 1:56.911, 3. Melandri (olasz, Honda) 1:57.010 ---- A nyolcadliteres géposztályban az első öt közé négy Aprilia kvalifikálta magát, ami hatalmas fölényt jelent, még nagyobbat, mint amilyet Jerezben láthattunk. Azzal vigasztalódhatunk, hogy most is Talmácsi Gábor volt a legjobb hondás, persze erre számítani is lehetett. Arra azonban nem, hogy 1.3 másodperc lesz vb-bronzérmesünk és az éllovas Mattia Pasini között.
Persze az első edzésből még nem szabad messzemenő következtetéseket levonni: a jerezi győztes Alvaro Bautista ezúttal is a beállításokkal törődött, nem foglalkozik a részeredményekkel.
Katarban ez lesz a harmadik nagydíj, az elsőt a Derbi, a másodikat a KTM nyerte meg, most úgy tűnik, az Aprilia is feliratkozhat a nyerők listájára.
T. A. ---- Talmácsi Gábor (Honda, 8. hely): – A délelőtti szabadedzésen könnyen jött az eredmény, úgy értem el a negyedik legjobb időeredményt, hogy meg sem erőltettem magam. Az időmérésen azonban nem volt könnyű dolgom: sokféle beállítást kipróbáltunk, az irány jó, de folytatnunk kell a munkát. A motorerőn muszáj javítanunk, no meg az első futóművön, mert eléggé kemény a motor eleje. Az első edzés még nem mérvadó – persze annak nagyon örülök, hogy én vagyok a legjobb hondás –, tavaly a tizennyolcadik voltam rajta, aztán meg nyertem...
Tóth Imre (Aprilia, 25. hely): – A délelőtti edzés előtt a mobil klinikán rögzítették a sérült jobb vállamat, és az új, szűkebb bőrruhám is megérkezett, remélhetőleg jobban tartja majd a vállamat, mint az előző. Az utolsó körömben voltam a leggyorsabb, pedig a pálya egyik piszkos részén megcsúsztam, ami súlyos tizedmásodpercekbe került. Tavaly egyáltalán nem ment nekem itt, az idén azonban jobb a tapadás, és nincs hőség, ami nagy segítség. A motoron még dolgoznunk kell, egyelőre nagyon ráz az eleje és a hátulja is.