Parádés hajrát produkált (hat gyorsasági szakasz közül ötön a leggyorsabb volt), aminek köszönhetően megnyerte az idénynyitó Start Autó-ralit a Benik Balázs, Varga István kettős. Rajtuk kívül ifjabb Tóth János, valamint Spitzmüller Csaba állhatott fel a győzelmi dobogóra.
Mirkó István
Benik Balázs (középen) teljesen elázott az eredményhirdetéskor
Mirkó István
Benik Balázs (középen) teljesen elázott az eredményhirdetéskor
Vasárnap reggel nyolc óra tájban eleredt az eső Egerben. Ezzel egy időben megkezdődött a találgatás, hogy most akkor kinek is van esélye a végső sikerre. Az időjárás ugyanis döntő tényező lehet a raliban, mint ahogyan esetünkben az is volt.
A küzdelem gyakorlatilag az első gyorsasági szakaszon eldőlt azzal, hogy a 2003-ban magyar bajnoki címet szerző Benik Balázs a vizes pályán 13.7 másodperccel megelőzte az addig vezető címvédőt, ifjabb Tóth Jánost. „Nem hittem a szememnek, amikor megláttam az időeredményeket” – kommentálta Benik a történteket. „Menet közben is éreztem, hogy nem lesz nagy idő, mert alig tudtam befordulni a kanyarokba, anynyira csúszkált az autó. Beszélnem kell a mérnökökkel, hogy kiderüljön, miért nem tudok gyors lenni esőben…” – fejtette ki a véleményét ifjabb Tóth, akinek végül meg kellett elégednie a második pozícióval.
Benik a tetemesnek mondható előny birtokában sem dőlt hátra a versenyzőülésben, a hat gyorsasági szakasz közül ötöt megnyert, a végén pedig még az is belefért, hogy egy részsikert átengedjen a csalódott címvédőnek.
Pedig a Ford-pilóta saját bevallása szerint egyelőre magázódik az új Focusszal, amely csak nyomaiban emlékeztet a korábban használt, ugyanilyen típusú autójára. Belegondolni is izgalmas, mi lesz, ha pertuban lesznek egymással…
A dobogó harmadik fokára Spitzmüller Csaba állhatott fel, akinek az egyik szeme sírt, a másik meg nevetett. Egyrészt örült a 12 bajnoki pontjának, másrészt csalódott volt, hogy ezúttal nem tudta felvenni a küzdelmet az élmenőkkel. Be kellett látnia, hogy ez az öregecske 206 WRC-vel szinte lehetetlen – el is döntötte, hogy a következő viadalra lecseréli az ,,öreglányt”. Vizin László viszont megtartja a Corollát, főleg azok után, hogy vasárnap az egyik szakaszon a második legjobb időeredményt autózta vele. A rutinos pilóta szerint azonban ettől semmi sem változott (na jó, a mosolya talán egy kicsit szélesebb lett), ő továbbra is a saját örömére autózik. A negyedik helyért járó kupának persze örült, ahogyan annak is, hogy délutánra elállt az eső, és verőfényes napsütésben tarthatták meg a Dobó téren az ünnepélyes célceremóniát, amelyen Benik nagyon elázott – miután körülbelül tíz üveg pezsgőt locsoltak a nyakába.
Érdekesség egyébként, hogy az utóbbi években az volt a tendencia, hogy aki megnyerte az idénynyitó viadalt, a végén abszolút bajnok lett. Benik a felvetés hallatán csak titokzatosan mosolygott.
Extra hírek
Bútor Róbert a szombati korai rajtja miatt (7 századdal korábban indult, emiatt 10 másodpercre megbüntették) elvesztette tíz másodperces előnyét a vb-menő szlovákiai pilótával, ifjabb Béres Józseffel szemben, akit azonban vasárnap hatalmas csatában visszaelőzött, így övé lett a Szuper1600-as trófea.
Angyalfi Károly 2001 után nyert újra magyar bajnoki futamot – ezúttal az A8-as kategóriában.
Az N-csoportban Botka Krisztián könnyedén diadalmaskodott – ő azon kevesek egyike, akiknek nem volt gondjuk ezen a hétvégén.
Tagai Tamás reggel nem tudott elrajtolni a szervizparkból, mert az Octavia WRC-ben elégett a kábelköteg.
A vasárnapi második gyorsasági szakaszon egy Suzuki lecsúszott az útról, és elsodort egy operatőrt, akit lábtöréssel kórházba szállítottak, délután pedig megműtöttek.
Start Autó-rali, az ob 1. futama, Eger Abszolút sorrend: 1. Benik Balázs, Varga István (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 1:25:19.2, 2. ifj. Tóth, Bahor (Janika Rally Team, Peugeot 307 WRC) 16.0 másodperc hátrány, 3. Spitzmüller, Kazár (Pacotti Motorsport, Peugeot 206 WRC) 2:20.9 perc h. Következik (április 28–30.): Miskolc-rali, az ob 2. futama