Már az időmérő edzés is kaotikus volt

Vágólapra másolva!
2006.04.02. 01:12
Címkék
Kaotikus időmérő edzésen szerezte meg a pole pozíciót Melbourne-ben Jenson Button, a Honda pilótája. A tréninget kétszer szakították félbe kicsúszás miatt, a legnagyobb balesetet Felipe Massa jegyezte.A hűvös levegőnek nem egyértelmű velejárója a hűvös fej.
Jenson Buttontól az idény elôtti tesztek és az elsô két verseny után nem is váratlan a pole pozíció kiharcolása, az eddigi 102 versenyén gyôzelem nélkül maradó angol a tavalyi év legjobb autóit, a Renault-kat és a McLaren-Mercedeseket is maga mögé utasít
Jenson Buttontól az idény elôtti tesztek és az elsô két verseny után nem is váratlan a pole pozíció kiharcolása, az eddigi 102 versenyén gyôzelem nélkül maradó angol a tavalyi év legjobb autóit, a Renault-kat és a McLaren-Mercedeseket is maga mögé utasít
dppi
Jenson Buttontól az idény elôtti tesztek és az elsô két verseny után nem is váratlan a pole pozíció kiharcolása, az eddigi 102 versenyén gyôzelem nélkül maradó angol a tavalyi év legjobb autóit, a Renault-kat és a McLaren-Mercedeseket is maga mögé utasít
Jenson Buttontól az idény elôtti tesztek és az elsô két verseny után nem is váratlan a pole pozíció kiharcolása, az eddigi 102 versenyén gyôzelem nélkül maradó angol a tavalyi év legjobb autóit, a Renault-kat és a McLaren-Mercedeseket is maga mögé utasít
Jenson Buttontól az idény elôtti tesztek és az elsô két verseny után nem is váratlan a pole pozíció kiharcolása, az eddigi 102 versenyén gyôzelem nélkül maradó angol a tavalyi év legjobb autóit, a Renault-kat és a McLaren-Mercedeseket is maga mögé utasít
dppi
Jenson Buttontól az idény elôtti tesztek és az elsô két verseny után nem is váratlan a pole pozíció kiharcolása, az eddigi 102 versenyén gyôzelem nélkül maradó angol a tavalyi év legjobb autóit, a Renault-kat és a McLaren-Mercedeseket is maga mögé utasít

Ezt a tapasztalatot a szombati hivatalos időmérő edzés nyomán lehetett levonni azután, hogy a versenyzők hibát hibára halmoztak Melbourne-ben. Ide Judzsi, a Super Aguri 31 éves újonca szinte bohócot csinált magából az első negyedórában, nem volt tiszta köre, egyszer pedig úgy keresztbe állt a pályán, hogy le kellett inteni miatta az edzést.

A japán kitolt a honda braziljával

Később úgy feltartotta a csapatát motorral és egyéb jókkal ellátó Honda pilótáját, Rubens Barrichellót, hogy szegény vele együtt nem jutott be a második körbe. Persze ebben nem egyedül Ide a hibás, Barrichellónak negyedórája volt a gyors körre, nem ez a két perce, arról nem beszélve, hogy az első két futamon való leszereplése miatt nem lett volna szabad ennyire kényelmesen kezelnie a feladatot.
A többiek nagyra értékelték az idén bevezetett kieséses rendszert, mert így Idével nem kellett találkozniuk a későbbiekben. Így sem volt persze gondmentes az időmérés további része, a második negyedórában Felipe Massa kicsúszása és gumifalnak ütközése miatt állt az edzés, míg a záró 20 percben Juan Pablo Montoya megpördülése borzolta a kedélyeket. Közben még néhány percre a délelőtti szabadedzést eláztató esőből is kaphattak ízelítőt a pilóták.

A Mercedes és a Renault külön csatája

Magáért a pole pozícióért a mclaren-mercedesesek, a renault-sok és Jenson Button vívtak hatalmas csatát, és Barrichello legnagyobb szégyenére a hondás csapattársé lett a rajtelsőség. A renault-sok sem voltak elégedetlenek a második és a harmadik hellyel, de az mindenképpen említést érdemel, hogy Giancarlo Fisichella ismét megverte Fernando Alonsót.
A képbe Montoya is belezavarhatott volna, de éppen a legjobb körében pördült meg a nagy szélben, amely péntekhez hasonlóan szombaton is szinte lehetetlenné tette a határon való autózást.

,,Kaotikus edzés volt, alig lehetett zavartalan kört futni – mondta a rajtelső Button. – A szél miatt nehéz volt megítélni a kanyarodási sebességet, a gumikat pedig a hideg miatt alig lehetett üzemi hőfokon tartani. Sokszor elhagytuk a pályát, amit csináltunk, nem hasonlított a többi időmérő edzésre.”

Nico Rosberget már az elitbe sorolják

Barrichello mellett a Ferrari szerepelt le nagyon, Massa kicsúszása mellett Michael Schumacher lassú tempója is váratlan volt, a hétszeres világbajnok a „döntőről” való lemaradását az autó lassúságával magyarázta. Sokan Nico Rosberg második körben való kiesését is csalódásként kezelik. Sokat elmond a németről, hogy élete harmadik F1-es versenyén, számára eddig ismeretlen pályán, középmezőnybe tartozó autóval a 14. helyig jutott, ennek ellenére máris nagy az érdeklődés iránta: Rosberg valóban az élpilóták egyike lett.

Ausztráliában azt is rebesgetik, hogy Ron Dennis, a McLaren elnöke elvinné őt Fernando Alonso csapattársának. Dennis ezt cáfolta, mint ahogy azt is, hogy felvette volna a kapcsolatot Pat Symondsszal, a Renault agytrösztjével, akit állítólag a Red Bullhoz távozó Adrian Newey helyére szán technikai igazgatónak.

AUSZTRÁL NAGYDÍJ, IDŐMÉRŐ EDZÉS:
1.Jenson ButtonbritHonda1:25.229 perc
2.Giancarlo FisichellaolaszRenault1:25.635 perc
3.Fernando AlonsospanyolRenault1:25.778 perc
4.Kimi RäikkönenfinnMcLaren-Mercedes1:25.822 perc
5.Juan Pablo MontoyakolumbiaiMcLaren-Mercedes1:25.976 perc
6.Ralf SchumachernémetToyota1:26.612 perc
7.Mark WebberausztrálWilliams-Cosworth1:26.937 perc
8.Nick HeidfeldnémetSauber-BMW1:27.579 perc
9.Jarno TrulliolaszToyota1:26.327 perc
10.Michael SchumachernémetFerrari1:26.718 perc
11.David CoulthardbritRBR-Ferrari1:27.023 perc
12.Vitantonio LiuzziolaszSTR-Cosworth1:27.219 perc
13.Christian KlienosztrákRBR-Ferrari1:27.591 perc
14.Nico RosbergnémetWilliams-Cosworth1:29.422 perc
15.Felipe MassabrazilFerrari1:28.868 perc
16.Rubens BarrichellobrazilHonda1:29.943 perc
17.Christijan AlbershollandMF1-Toyota1:30.226 perc
18.Scott SpeedamerikaiSTR-Cosworth1:30.426 perc
19.Jacques VilleneuvekanadaiSauber-BMW1:29.239 perc
20.Tiago MonteiroportugálMF1-Toyota1:30.709 perc
21.Takuma SzatojapánSuper Aguri-Honda1:32.279 perc
22.Judzsi IdejapánSuper Aguri-Honda1:36.164 perc
---- Az Ausztrál Nagydíj áprilisra tételének legfőbb oka a Nemzetközösségi Játékok küzdelemsorozata volt, de az idei futam a véletlennek köszönhetően rendkívüli időpontra esett: Ausztrália háromszoros Formula-1-es világbajnokának, Jack Brabhamnek a 80. születésnapjára. A világtörténelem első lovaggá ütött autóversenyzője az egyetlen, aki saját építésű autóval lett világbajnok, istállója visszavonulása után, a kilencvenes évek elejéig működött, és csak a költségek egekig emelkedése miatt szűnt meg.

Brabhamnek a nagyapja vándorolt ki Sydneybe, a londoni ember 1885-ben kezdett új életet, és családi vállalkozást nyitott fűszerkereskedésével. Jacket nem nagyon érdekelte a kereskedelem, műszaki ismereteket tanult, a második világháború alatt tizenévesen dolgozott a hadseregnél repülőgép-szerelőként.
A békekötést követően saját autó építésébe kezdett, amellyel előbb egy amerikai versenyzett, majd saját maga is beült a kocsiba. Nem kellett sokat várni a sikerekre, hónapok alatt az igen népszerű ausztrál kisautó-bajnokság egyik sztárja lett. Tehetségére többen felfigyeltek, amikor hegyiversenyző lett, könnyen talált magának szponzort. Az Ausztrál Motorsportszövetség azonban megtiltotta a sportszponzorálást, ezért Brabham Új-Zélandra költözött, ahol olyan versenyzőkkel kötött barátságot, akik már Európát is megjárták. 1955-ben ő is felkerekedett, és Angliába utazott, ahol a Cooper-versenyautógyár alkalmazottja lett. Nem kapott fizetést, de saját autót építhetett, amellyel versenyezhetett, vagy akár el is adhatta.

Mindkettőben nagyon sikeres volt, ezért a Cooper egyre komolyabban vette, és az ötvenes évek végére az F1-es csapat egyik élpilótája lett, versenyeket nyert, 1959-ben és 1960-ban a világbajnoki címet is megszerezte. Ezután bekövetkezett a Cooper hanyatlása, és 1962 elején Brabham elhatározta, hogy saját istállót indít. Vett egy Lotust, amelynek alapjaira megépítette saját kocsiját.
Sokáig kellett várnia a sikerre, amíg pilótája, Dan Gurney 1964-ben két futamot is megnyert, ő 1966-ban aratta első diadalát. Ekkor viszont, akárcsak az előző két szezonban, amelyben futamot nyert, világbajnok is lett. A következő idényben is volt futamgyőzelme, de ekkor már nem lett az övé a végső elsőség, azt csapattársa, Denny Hulme szerezte meg.
Negyvennégy évesen, 1970-ben bejelentette visszavonulását, és csapata felét eladta Ron Tauranacnak, aki egykor az első európai autóját szerezte meg – még a hegyiversenyzős korszakban. A csapat 1992-ig működött (egy időben Bernie Ecclestone kezei alatt), 1981-ben és 1983-ban Nelson Piquet-vel világbajnok lett, az utolsó győzelmét is a brazil szerezte meg 1985-ben.
Brabhamet 1979-ben az autóversenyzők közül elsőként lovaggá ütötték. A pályafutása során füldugót sohasem használó, ezért majdnem teljesen megsüketülő pilóta visszavonulása óta Ausztráliában él, három fia, Geoff, Gary és David is sikeres versenyző volt, utóbbi a Formula–1-ig is eljutott. Sir Jack néhány éve maga is autóba ült még, 69 évesen tagja volt egy 12 órás endurance-verseny ötödik helyén végző Honda-csapatnak, 1999-ben azonban súlyos sérüléseket szenvedett a goodwoodi fesztiválon.
Ő a Formula–1 legidősebb élő világbajnoka, szellemileg még kifogástalan állapotban van, az Ausztrál Nagydíj előtt éppen honfitársa, Mark Webber F1-es esélyeiről beszélt, szerinte a jelenlegi Williamsszel nincs esélye kiugró eredményre. Neki talán elhihetjük. ---- Az angol harmadszor
Harmadszor nyerte meg az időmérőt a 103. versenyére készülő Jenson Button, aki először a 2004-es imolai, legutóbb pedig a tavalyi montreali futamon szerezte meg a pole-t. Miként Kanadában, a mostani melbourne-i viadalon is a második rajtelsőséget szállította aktuális csapatának – a Honda ezt megelőzően John Surtees révén indulhatott az első rajtkockából, még az 1968-as Olasz Nagydíjon (Surtees végül kiesett).

Öt verseny, öt rajtelső
Egyhuzamban ez az ötödik futam, hogy mindig más indul az élről, Button előtt Ralf Schumacher, Fernando Alonso, Michael Schumacher és Giancarlo Fisichella rajtolhatott az első pozícióból. Malajziában is ugyanaz a két sofőr foglalta el az első sort, mint Ausztráliában, csak épp fordított sorrendben. Button kilencedszer, Fisico hetedszer kvalifikálta magát a frontvonalba.

Alonso: két vereség
Érdemes végigfutni a nagycsapatok edzéspárharcának állásán, csak két teamnél húzott el az egyik fél. Renault: Fisichella–Alonso 2:1. McLaren: Montoya–Räikkönen 2:1 (a kolumbiai mindig az ötödik helyről rajtolt). Ferrari: M. Schumacher–Massa 3:0. Honda: Button–Barrichello 3:0. Williams: Webber–Rosberg 2:1. Toyota: Trulli–R. Schumacher 2:1.

BMW: felemás mérleg
Jacques Villeneuve motorcseréje miatt csak a 19. helyről startolhat(ott), legutóbb a múlt évi Brazil Nagydíjon volt ennyire hátul (20.). Csapattársa, a nyolcadik Nick Heidfeld viszont a tavalyi törökországi futam óta nem edzett ennyire eredményesen, akkor hatodik volt.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik