Egerben vitézkednek a ralisok
Öt hónapos téli szünet után Egerben pénteken kezdődnek újra a ralibajnoki küzdelmek. A mezőny tagjaként három korábbi abszolút bajnok – ifjabb Tóth János, Turi Tamás és Benik Balázs – száll harcba a pontokért, két napon keresztül 18 gyorsasági szakaszon.

Unger Tamás
Benik Balázs 2003-ban bajnoki címet szerzett, az idén a korábbinál újabb fejlesztés? Ford Focus WRC-vel készü arra, hogy visszaüljön a hazai rali trónjára

Unger Tamás
Benik Balázs 2003-ban bajnoki címet szerzett, az idén a korábbinál újabb fejlesztés? Ford Focus WRC-vel készü arra, hogy visszaüljön a hazai rali trónjára
Az idény első viadalát, a Start Autó-ralit óriási érdeklődés előzi meg. Nemcsak a versenyzők készülnek teljes erőbedobással a hosszú téli szünet után, hanem a nézők is. A szakág által megbízott társaság mérése szerint tavaly csaknem kétszázezren voltak kíváncsiak az egri eseményekre, és a szervezők most is legalább ennyi rajongót várnak a pályák szélére.
A viadal a hagyományoknak (no és a környék adottságainak) megfelelően aszfaltos gyorsaságikon zajlik – az össztáv 735 kilométer és ebből 168 kilométer a mért szakaszok hossza.
A pilótákon és az autókon kívül biztosan meghatározó szerep jut ezen a viadalon a gumiknak is: a szakemberek szerint a legtöbben valószínűleg a közepes keménységű, aszfaltra alkalmas abroncsot választják, mivel mindössze 35 versenykilométert kell megtenni egy-egy körben (szombaton minden kör négy gyorsasági szakaszból áll), ami nem túl sok. A pályák változó ritmusúak, és a második körre valószínűleg jelentős murvafelhordás lesz rajtuk, emiatt aztán az a pilóta lesz előnyben, aki a legjobban alkalmazkodik a váratlan helyzetekhez. Könnyebb dolga lehet annak, aki kedveli a ,,csúszva érkezünk a kanyarba” stílust. Ez jóformán az összes toppilótáról elmondható, így a tavalyi erőpróbához hasonlóan tizedmásodpercekre menő küzdelem várható.
Hacsak nem történik valami nagy csoda, öt pilóta közül kerülhet ki a végső győztes: az új autóval induló ifjabb Tóth János (Peugeot 307 WRC), Turi Tamás (Skoda Fabia WRC) és Spitzmüller Csaba (Peugeot 206 WRC), a típust megtartó, de újabb fejlesztésű versenygépet beszerző Benik Balázs (Ford Focus WRC) vagy éppen Tagai Tamás (Skoda Octavia WRC) pezsgőzhet a dobogó legfelső fokán.
Nehéz lenne megmondani, hogy közülük kinek van a legjobb esélye. Tavaly az egy év kihagyás után visszatérő ifjabb Tóth győzedelmeskedett Egerben, ám azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy Turi a ralisokat vendégül látó városban lakik, tehát hazai pályákon autózik. Ráadásul igazi esőmenőnek számít (Spitzmüllerhez hasonlóan), így aztán az égi áldás is jelentősen megváltoztathatja az erőviszonyokat.
A viadal pénteken a mezőkövesdi reptéren tartandó prológgal kezdődik, amely ugyan nem számít bele a végeredménybe, viszont látványosságnak nem lesz utolsó.
| Időell. | Helyszín | Táv (km) | Első autó |
| 2006. március 31. (péntek) | |||
| Prológ | Mezőkövesd, reptér | 5.3 | 13.00 |
| Rajt | Eger, Dobó tér | 17.00 | |
| 2006. április 1. (szombat) | |||
| Gy. 1. | Egerszalók–Tarnaszentmária | 13.6 | 9.03 |
| Gy. 2. | Terpes–Bükkszéktető | 10.3 | 9.39 |
| Gy. 3. | Egerbocs–Szarvaskő | 7.1 | 10.12 |
| Gy. 4. | Mezőkövesd, reptér | 5.3 | 11.13 |
| Szerviz | Mezőkövesd, reptér | 11.23 | |
| Gy. 5. | Egerszalók–Tarnaszentmária | 13.6 | 12.43 |
| Gy. 6. | Terpes–Bükkszéktető | 10.3 | 13.17 |
| Gy. 7. | Egerbocs–Szarvaskő | 7.1 | 13.50 |
| Gy. 8. | Mezőkövesd, reptér | 5.3 | 15.03 |
| Szerviz | Mezőkövesd, reptér | 15.13 | |
| Gy. 9. | Egerszalók–Tarnaszentmária | 13.6 | 16.33 |
| Gy. 10. | Terpes–Bükkszéktető | 10.3 | 17.07 |
| Gy. 11. | Egerbocs–Szarvaskő | 7.1 | 17.40 |
| Gy. 12. | Mezőkövesd, reptér | 5.3 | 18.53 |
| Szerviz | Mezőkövesd, reptér | 19.03 | |
| Cél | Mezőkövesd, reptér | 20.58 | |
| 2006. április 2. (vasárnap) | |||
| Szerviz | Mezőkövesd, reptér | 7.00 | |
| Gy. 13. | Bátor–Sirok | 17.4 | 8.28 |
| Gy. 14. | Verpelét–Egerszalók | 6.8 | 9.06 |
| Gy. 15. | Mezőkövesd, reptér | 5.3 | 10.00 |
| Szervizpark | Mezőkövesd, reptér | 10.10 | |
| Gy. 16. | Bátor–Sirok | 17.4 | 11.48 |
| Gy. 17. | Verpelét–Egerszalók | 6.8 | 12.26 |
| Gy. 18. | Mezőkövesd, reptér | 5.3 | 13.20 |
| Cél | Eger, Dobó tér | 14.50 |
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik








