Világbajnok a „családban”

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2006.02.24. 02:42
Címkék
Egyetlen magyar istállóként – immár két kategóriában – vesz részt a gyorsasági motoros világbajnokság küzdelmeiben a Team Tóth Hungary, amely csütörtökön tartott csapatbemutatót.
Roberto Locatelli (balra) és Tóth Imre leplezte le a vadonatúj Aprilia versenymotorokat
Roberto Locatelli (balra) és Tóth Imre leplezte le a vadonatúj Aprilia versenymotorokat
Mirkó István
Roberto Locatelli (balra) és Tóth Imre leplezte le a vadonatúj Aprilia versenymotorokat
Roberto Locatelli (balra) és Tóth Imre leplezte le a vadonatúj Aprilia versenymotorokat
Roberto Locatelli (balra) és Tóth Imre leplezte le a vadonatúj Aprilia versenymotorokat
Mirkó István
Roberto Locatelli (balra) és Tóth Imre leplezte le a vadonatúj Aprilia versenymotorokat

Tóth Imre a 125 köbcentis mezőnyben bizonyíthat, míg a 2000. esztendő nyolcadliteres világbajnoka, Roberto Locatelli a 250-esek között száguld.
A magyar alakulat 2003-ban debütált a gyorsasági motoros világbajnokságon, s mostanra már jónevű csapattá nőtte ki magát. Rátett erre egy lapáttal, hogy a
team az idén szerződtette a korábbi olasz világbajnokot, Roberto Locatellit, aki amellett, hogy öregbíti a csapat hírnevét, fiatal csapattársának is sokat tud segíteni.
„Többször előfordult, hogy együtt kimentünk a pályára, és ő mindenben segített – mondta Tóth, akinek az idei motorjai éppen most érkeztek meg, úgyhogy a jövő heti barcelonai tesztet már azokkal kezdheti. – Örülök, hogy végre a motorjaim is megérkeztek, mivel eddig csak a futómű-beállítással tudtunk foglalkozni. De nem lehet gond, a jót könnyen megszokja az ember.”

Tóth úgynevezett félgyári támogatást kap az Apriliától, ami azt jelenti, hogy ha az első néhány versenyen jól teljesít, akkor megkapja a márka legújabb fejlesztésű alkatrészeit. A pilótának természetesen ez a célja, és ezzel szoros összefüggésben az, hogy a lehető legtöbb futamon pontot szerezzen. Ebben főleg olaszokból álló szervizcsapat lesz a segítségére, amely rendkívül rutinos szerelőkből, mérnökökből áll.
A tudásukra szükség is lesz, hiszen Tóthtal ellentétben Locatelli gyári Apriliával motorozik, amilyenből összesen négy van a mezőnyben. Az olasz versenyzőnek eddig remekül ment a teszteken, persze ehhez hozzájárult az is, hogy ő már régen megkapta idei motorját. Az eddigi három teszt mindegyikén a toppilóták között volt, az egyiken ráadásul senki sem tudta megelőzni.

„A tesztekből nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, de bízom benne, hogy az év végén a legjobb nyolc között leszek – mondta Locatelli a csapatbemutatón, majd csapattársáról szólva hozzátette: – Imi tehetséges, és ami még fontosabb, gyorsan tanul. Persze még mindig nagyon fiatal, szüksége van némi tapasztalatra és zsiványságra, mert anélkül ebben a mezőnyben lehetetlen sikereket elérni..”
A fentiekből egyértelműen kiderül, hogy az összetartás remek a Team Tóth Hungaryn belül, nem véletlenül emelte ki mindkét pilóta, hogy azért tud felszabadultan motorozni, mert ez a csapat olyan, mint egy nagy család. Ez a nagyobbacska család most két „fia” sikeréért dolgozik és szorít.
Legfrissebb hírek

Takács Boglárka egy századra a rekordjától Turkuban

Atlétika
13 perce

Férfi kosárlabda BL: A Szolnok főtáblás, a Falco a selejtezőben kezd

Kosárlabda
25 perce

Kézi: dupla magyar győzelemmel kezdődött a strandszakág U17-es Eb-je

Utánpótlássport
38 perce

„Nagyon kicsinyes és kisstílű volt” – Wolff odaszúrt a Red Bullnak az óvás miatt

F1
58 perce

Unalmas meccsen ikszelt egymással a Dortmund és a Fluminense a klubvilágbajnokságon

Klub-vb
1 órája

Vívás: Európa-bajnok lett a magyar férfi kardcsapat!

Egyéb egyéni
1 órája

Távozik a bolgár válogatott játékos a DVSC-től

Labdarúgó NB I
1 órája

Szlovén középhátvéd érkezését jelentette be a DAC – hivatalos

Minden más foci
1 órája
Ezek is érdekelhetik