Tóth Imre csapata nagy dobásra készül jövőre: ennek első lépéseként nemrégiben szerződtette a korábbi 125-ös világbajnokot, Roberto Locatellit. A két gyorsasági motoros vb-pilóta már az első teszten is túl van, és úgy tűnik, a 31 esztendős olasz sokat tud segíteni a nála 11 évvel fiatalabb magyarnak.
Tóth Imre Apriliája jövôre a gyári támogatás révén valószínûleg jócskán felgyorsul, édesapjának és Locatellinek köszönhetôen – így a dobogóra is felállhat a futamokon
Tóth Imre Apriliája jövôre a gyári támogatás révén valószínûleg jócskán felgyorsul, édesapjának és Locatellinek köszönhetôen – így a dobogóra is felállhat a futamokon
Úgy kezdődött, hogy Tóth Imre (az idősebbik, 20 éves vb-pilótánk édesapja) elhatározta: a negyedliteres géposztályban is indít versenyzőt. Locatellinek ez éppen kapóra jött, mert nem érezte túl jól magát a csapatánál (második számú pilóta volt Casey Stoner mögött). Elkezdődtek a tárgyalások, utóbb pedig a megállapodás is megszületett, amelynek egyik legfontosabb része, hogy Locatelli gyári, Tóth pedig félgyári támogatást kap az Apriliától.
Ez azt jelenti, hogy az olasz (aki nem mellesleg az Aprilia színeiben lett világbajnok 2000-ben) kifejezetten az ő számára kifejlesztett motort kap, Tóth pedig – a gyár íratlan szabályainak értelmében – elsőbbséget élvez más versenyzőkkel szemben, és ha az idény elején jól szerepel, minden új fejlesztésű alkatrészt az elsők között juttatnak el hozzá.
A minél jobb szereplés érdekében az Aprilia választotta ki a szerelőket Locatelli számára, és javasolt főszerelőt Tóthnak. A szervizgárda így csaknem teljesen átalakult, az első tesztek azonban azt mutatják, nagyon jót tett ez a magyar együttesnek.
"A motorom beállítása szinte tökéletes volt, annak ellenére, hogy a standard motorral mentem (nem voltak benne a versenyalkatrészek – a szerző), három tizedmásodperccel jobb időeredményt értem el, mint a valenciai viadalon a versenygépemmel – mondta Tóth Imre. – Ez annak köszönhető, hogy a beállítások jók voltak. Az apriliások rengeteget segítettek, az idén szinte egész évben egy helyben toporogtunk, most meg a gyári szakemberek közreműködésének köszönhetően folyamatosan egyre jobb lett a motor. Élveztem a száguldást, és alig várom már a következő tesztet. Ha így haladunk, nemcsak folyamatos pontszerzést várok magamtól jövőre, hanem egy-két dobogós helyezést is."
Bizakodásra ad okot, hogy Tóthnak a jövő évtől kezdve két ütőképes motorja lesz – külön szerelőkkel –, hogy ha gondja van az egyikkel, már ülhessen is át a másikra. Locatelli rengeteget segít a beállításokban, tapasztalatait már attól kezdve igyekszik átadni a fiatal magyarnak, hogy elkezdődtek a tárgyalások kettejük között.
Két versenyző, két külön kategória – ez természetesen hatalmas pluszköltségeket ró a csapatra, amely szinte a semmiből nőtte ki magát a sorozat egyik meghatározó alakulatává, de Tóth Imre csapatfőnök belátta: pluszbefektetések nélkül nem lehet labdába rúgni az élmezőnyben. A fia négy éve a világbajnoki mezőny tagja, ám most először lesz lehetősége, hogy bizonyítsa gyorsaságát, hiszen először versenyez majd ütőképes motorral, a megbízható szervizháttérről nem is beszélve.
A jövő persze az, hogy Tóth is előrébb lépjen, és a 250 köbcentisek között folytassa pályafutását (ha jól sikerül a következő idénye, erre talán már 2007-ben alkalma lesz), addig is mindenki kíváncsian várja, miben tud majd segíteni neki az újdonsült barát, a világbajnok Locatelli.