Viharok dúlnak az utóbbi hetekben Talmácsi Gábor körül, mindenki azt találgatja, hol folytatja pályafutását. Vajon megtartja-e a KTM, vagy valamelyik hondás ajánlatot fogadja el? A pilóta most próbál valami másra koncentrálni: arra, hogy a hét végi Valenciai Nagydíjon megszerezze az összetettbeli harmadik helyet. Mert pillanatnyilag ez a legfontosabb.
O. Bergamaschi
Talmácsi Gábor próbál nem figyelni a szerzôdésével kapcsolatos huzavonára, mivel két iszonyú erôs ellenféllel kell megküzdenie a dobogóért
O. Bergamaschi
Talmácsi Gábor próbál nem figyelni a szerzôdésével kapcsolatos huzavonára, mivel két iszonyú erôs ellenféllel kell megküzdenie a dobogóért
– Mi a valenciai aszfaltcsík titka? Hogyan lehet rajta gyorsan menni? – Furfangos pálya ez, nagyon sokat kell rajta motorozni ahhoz, hogy gyors legyél, úgyhogy a spanyolok emiatt lépéselőnyben lesznek – mondta Talmácsi Gábor. – Erős féktávok vannak, húzós kanyarok, agresszíven kell motorozni rajta. Elég sok előzési lehetőséget kínál a versenyzőknek, az utolsó kanyar azonban rendkívül nehéz, mivel lejt. Én eddig általában jól mentem Valenciában, tavaly az egyik legjobb versenyemet futottam itt, csak kár, hogy Casey Stoner elesett előttem, mert amiatt én is visszacsúsztam. De nagyon élveztem a száguldást.
– Szóval lehet esélye még a győzelemre is? – Nem akarok ilyesmit mondani, mert Brnóra is nagyon készültem, nyilatkoztam mindenfélét, aztán a versenyen sehol sem voltam. Maradjunk annyiban, ezen a pályán fontos a precizitás, hogy minden körben egyformán gyors tudjon lenni az ember, és ha ez sikerül, esélye van a győzelemre. – Matematikailag még hárman érhetnek oda a dobogóra, de ön van lépéselőnyben. Izgul? – Nekik jobban kell izgulniuk, mint nekem, hiszen előttük vagyok. Persze jobb szárazon tartani a puskaport, hiszen Mattia Pasini csapata mindent tud erről a pályáról, Marco Simoncelli pedig minden egyes futamán élet-halál harcot vív, úgyhogy veszélyesek lehetnek. De nem hagyom magam. – Mi újság a szerződésével? – Nem tudom, zajlanak a tárgyalások. Megpróbálok nem foglalkozni vele, hiszen egyelőre más feladatom van – az, hogy dobogós legyek az évad végén. – Azt csiripelik a verebek, hogy a KTM egy harmadik negyedliteres motor bevetését tervezi, és azt önnek szánja. Mit szól hozzá? – Ha igaz, akkor ez hízelgő rám nézve, de nem szívesen lennék harmadik számú versenyző egy csapatnál. Abból már elég volt az utóbbi években. Ráadásul szerződtették Manuel Poggialit, akibe a csapatfőnökünk, Harald Bartol valósággal "szerelmes", nem hiszem, hogy ugyanazokkal a feltételekkel tudnánk versenyezni. – És ha fölajánlják, hogy maradjon? – Érdekes helyzet lenne. Még az is lehet, hogy úgy döntenék: maradok. De úgy semmiképpen, ahogy most van, hogy a csapattagok nem szólnak hozzám, nem mondhatom el a véleményemet a motorról. Hogyan fejlesztenék a kettőötvenest, ha nem segítenék? Poggiali észrevételei alapján? És akkor miként lenne jó nekem? Kérdések, amelyekre egyelőre nincs válasz. – Mi lesz Mika Kallióval? Legutóbb Törökországban annyira próbált segíteni neki, hogy majdnem ön is elesett. – Tényleg így volt, miatta elrontottam a saját versenyemet. Még az utolsó körben is átadtam neki a pozíciómat, aztán meg elesett. De most senkinek sem segítek, a saját jövőm a legfontosabb. Sokan érdeklődnek irántam, bizonyítanom kell, hogy gyors vagyok. – Ha mondjuk a vébééllovas Thomas Lüthi elesik, és Kallióval önök ketten csatáznak az első helyért? Elengedi, hogy megnyerje a világbajnokságot a KTM-nek? – Nem tudom. Nem hiszem. – És ha a hét végén úgy dönt, hogy továbbra is a KTM alkalmazásában marad? – Akkor valószínűleg kénytelen leszek elengedni. Mindenesetre most megpróbálom a saját versenyemet futni, mert az utóbbi két futamon a csapattársamra is kellett figyelnem, és az úgy sokkal nehezebb. Most magamra koncentrálok, aztán meglátjuk, mi lesz…
A Honda előszerződést akar
Talmácsi Gábor menedzsere, Stefano Favaro folyamatosan tárgyal – a KTM-mel és más csapatokkal egyaránt. Kurt Nicoll, az osztrák gyár egyik vezetője (aki jövőre már csak a terepralival és a motokrosszal foglalkozik) azt mondta, megtalálták a megoldást, hogy Gábor az osztrák gyár pilótája maradjon. A maga visszafogott stílusában bár, de elismerte, hogy a csapat elég rosszul kezelte a Katarban történteket (Talmácsi az utolsó métereken megelőzte vb-címre is esélyes csapattársát, Mika Kalliót), ám arra a kérdésre nem tudott választ adni, hogy a KTM harmadik motor bevetését is tervezi a 250 köbcentis kategóriában, és azt Talmácsinak adja.
Ugyanakkor a Kopron Honda (amelynek a gépével Andrea Dovizioso tavaly világbajnok lett) sürgeti a megállapodást, Cirano Mularoni már a hét végén megkötné az előszerződést a magyar pilótával. Hogy erre sort kerítenek-e, az most már csak a KTM-en múlik…