Talmácsi a második sorban

TÓTH ANITA, MEGGYESI BÁLINTTÓTH ANITA, MEGGYESI BÁLINT
Vágólapra másolva!
2005.08.27. 21:22
Címkék
Talmácsi Gábor az ötödik helyről rajtolhat a mai Cseh Nagydíj 125 köbcentis versenyén, míg a kategória másik magyarja, Tóth Imre a 25. pozícióból vághat neki a versenynek. A pole pozíciót a nyolcadliteres géposztályban az összetettbeli éllovas Thomas Lüthi szerezte meg, a 250 köbcentis kategóriában Jorge Lorenzo, a MotoGP-ben pedig a tavalyi brnói győztes, Sete Gibernau volt a leggyorsabb.
Az ötödik helyrôl startoló Talmácsi Gábor az ôt buzdító, várhatóan legalább tízezer magyar szurkolónak szeretne a harmadik GP-sikerével kedveskedni
Az ötödik helyrôl startoló Talmácsi Gábor az ôt buzdító, várhatóan legalább tízezer magyar szurkolónak szeretne a harmadik GP-sikerével kedveskedni
Az ötödik helyrôl startoló Talmácsi Gábor az ôt buzdító, várhatóan legalább tízezer magyar szurkolónak szeretne a harmadik GP-sikerével kedveskedni
Az ötödik helyrôl startoló Talmácsi Gábor az ôt buzdító, várhatóan legalább tízezer magyar szurkolónak szeretne a harmadik GP-sikerével kedveskedni
Az ötödik helyrôl startoló Talmácsi Gábor az ôt buzdító, várhatóan legalább tízezer magyar szurkolónak szeretne a harmadik GP-sikerével kedveskedni
Az ötödik helyrôl startoló Talmácsi Gábor az ôt buzdító, várhatóan legalább tízezer magyar szurkolónak szeretne a harmadik GP-sikerével kedveskedni

"Go, Talma, go!" - az emberek élő transzparenst alkottak a pálya szélén, mindenki trikóján egy-egy betű, így biztatták kedvencüket, a vb-pontversenyben harmadik helyen álló Talmácsi Gábort. Tegnapra benépesült magyar szurkolókkal a brnói versenypálya környéke, és a hírek szerint a mai futamra még többen jönnek. Ezt támasztja alá, hogy a határon a hírek szerint egész nap állt a kocsisor, pedig már így sincs a ringnek olyan része, ahol ne lengetnének magyar zászlókat.

Lüthi nem foglalkozott az őt sújtó átokkal

A 125 köbcentisek tréningje ugyan nem egészen úgy alakult, ahogyan a magyar szurkolók remélték, ám így sincs ok csalódottságra. Az időmérés 25. percéig nagyjából semmi sem történt, azután azonban felpörögtek az események. Thomas Lüthi fittyet hányva a babonára, és nem törődve azzal, hogy Brnóban eddig rendkívül peches volt (még sohasem szerzett pontot), az első rajtkockába kvalifikálta magát. Mattia Pasini lett a második, Mika Kallio a harmadik, Talmácsi Gábor pedig az ötödik. Nem túl kellemes meglepetés, hogy a KTM két élpilótája közül sem a finn, sem a magyar nem tudott javítani a pénteki időeredményén.

"Valahogy nem éreztem jónak a motort, nem véletlen, hogy egyikünk sem tudott javítani - mondta Talmácsi, aki ezen a napon bemutatta a direkt erre az alkalomra készült piros-fehér-zöld bőrruháját és új dizájnos, koronával ékesített sisakját. - A futóművel eddig semmi bajunk sem volt, most kipróbáltunk egy új gátlót, és talán emiatt kezdett el pattogni a motor a kanyarokban, de az is lehet, hogy azért, mert most a kisebb gumikat használtuk. A versenyre visszaállítjuk a pénteki állapotokat, és akkor talán nem lesz gondunk. Egy kicsit bosszús vagyok magamra, mert az első sorból szerettem volna indulni, de azért ez sem rossz. Inkább versenyember vagyok, a kvalifikációm nem mindig sikerül, de nem is az a fontos, hiszen úgysem az első kör dönt majd, nem is az első tíz, hanem az utolsó kettő."

Tóth imre a sérülése ellenére pontokat vár

Ebben reménykedik Tóth Imre is, akinek szintén nem sikerült javítania a pénteki eredményén, így a 25. helyről várhatja a lámpa szabad jelzését. Pedig ők nem változtattak a beállításokon, egyszerűen nem sikerült tiszta kört mennie. "Egyedül, szélárnyék nélkül elég nehéz itt gyorsan menni, úgyhogy próbáltam tapadni valakire - mondta Tóth. - Az utolsó körben lett volna esélyem jó időeredményre, viszont a pálya közepe táján az előttem haladó Simon egyszer csak elvette a gázt - senki sem tudja, miért -, emiatt mindenkinek fékeznie kellett."

A tényekhez tartozik még, hogy Tóth Imrének ínhüvelygyulladása van a jobb kezén, úgyhogy folyamatosan masszírozzák és különböző krémekkel próbálják rendbe hozni. A pilóta azt mondja: menet közben nem gondol a fájdalomra, de az edzések végén mindig égető érzést tapasztal a kezében. A versenyen ez nem okozhat nagyobb bajt, Tóth mindenképp pontot akar szerezni, nemcsak maga miatt, hanem a szurkolók kedvéért is.

A 250 köbcentis géposztályban Jorge Lorenzo visszavágott Daniel Pedrosának. A forgatókönyv a péntekihez hasonló volt, csak éppen ezúttal felcserélődtek a szerepek: az utolsó körben most Lorenzo bizonyult gyorsabbnak, így ő indulhat az élről. A két versenyző egyébként a nyári szünet alatt érdekes szócsatákat vívott egymással a spanyol sajtóban, és a "háború" most a pályán folytatódik - a pontversenyt vezető Pedrosa mindössze három ezredmásodperccel (!) csúszott le az első helyről. Lorenzo egyébként még azzal is borsot tört honfitársa orra alá, hogy megjavította Harada Tecuja 2001-es pole-rekordját.

Rossi csak negyedik lett az utolsó edzésen

A MotoGP-ben a brnói viadalt tavaly megnyerő Sete Gibernau brillírozott. A spanyol az idei négy ezüstérme után végre szeretné már megszerezni első aranyát, de tudja, ez nem lesz könnyű. A másodikként érkező Nicky Hayden most kényelmesebben érezte magát a Hondáján, mint egy nappal korábban, ugyanakkor a pontversenyben vezető Valentino Rossinak meg kellett elégednie a negyedik pozícióval.

Cseh Nagydíj, a 17 futamos vb 11. versenye, Brno
Rajtsorrend. 125 kcm: 1. Thomas Lüthi (svájci, Honda) 2:08.638, 2. Pasini (olasz, Aprilia) 2:08.670, 3. Kallio (finn, KTM) 2:08.875, 4. Simoncelli (olasz, Aprilia) 2:08.953, 5. Talmácsi Gábor (magyar, KTM) 2:09.045, 6. Cortese (német, Honda) 2:09.205, ...25. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 2:11.339.
250 kcm: 1. Jorge Lorenzo (spanyol, Honda) 2:02.261, 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 2:02.264, 3. Stoner (ausztrál, Aprilia) 2:02.468, 4. Dovizioso (olasz, Honda) 2:02.493, 5. De Puniet (francia, Aprilia) 2:02.813, 6. Porto (argentin, Aprilia) 2:02.822.
MotoGP: 1. Sete Gibernau (spanyol, Honda) 1:57.504, 2. Hayden (amerikai, Honda) 1:57.551, 3. Capirossi (olasz, Ducati) 1:57.685, 4. Rossi (olasz, Yamaha) 1:57.875, 5. Melandri (olasz, Honda) 1:57.999, 6. Checa (spanyol, Ducati) 1:58.185

A vb állása 10 futam után
125 kcm: 1. Thomas Lüthi 119 pont, 2. Kallio 116, 3. Talmácsi 113, 4. Simoncelli 101, 5. Pasini 100, 6. Simon (spanyol, KTM) 91, ...24. Tóth I. 7. 250 kcm: 1. Daniel Pedrosa 181 pont, 2. Stoner 131, 3. Dovizioso 124, 4. Porto 96, 5. De Puniet 89, 6. De Angelis 87. MotoGP: 1. Valentino Rossi 236 pont, 2. Melandri 116, 3. Gibernau 115, 4. Edwards 114, 5. Biaggi 113, 6. Barros 101

A további program
Vasárnap. 8.45-9.05: 125 kcm, bemelegítés. 9.15-9.35: 250 kcm, bemelegítés. 9.45-10.05: MotoGP, bemelegítés. 11.00: 125 kcm, verseny (19 kör). 12.15: 250 kcm, verseny (20 kör). 14.00: MotoGP, verseny (22 kör)

Tv: az MTV 11 órától élőben közvetíti a Cseh Nagydíjat ----
OB I
Alba Volán-FeVita–Ferencváros
7–1
(2–0, 2–1, 3–0)
Székesfehérvár, 200 nézô. V: Kovács B., Kincses, Wolf
ALBA VOLÁN: Budai – SILLE 2 (1), Tôkési (1), GERGELY CS. 1 (1), OCSKAY 1 (1), Palkovics 1, Ondrejcik (1), Kangyal (1), Rajz A., Fedor (1), Simon (1), Svasznek, Szuna R., Kiss G., GRÖSCHL 1 (1), Fodor 1, Dunai, Borostyán, Molnár, Majoross. Edzô: Jan Jasko
FERENCVÁROS: Bán – HAJDU, Bognár, Jánosi, Hoffmann, Bálint, Hegyi, Serdült, Vaszjunyin, Fekete Sz., Feil, Nagy A., Nagy L., CSIKI 1, Oreskin (1), Sike (1), Farkas G., Gergely Cs. Edzô: Hudák Gábor
Kiállítások: 8, ill. 6 perc + végleges kiállítás (Hegyi Z.)
Harald Bartol keze alól jó néhány világbajnok került már ki. A kiváló mérnök most Talmácsi Gáborral dolgozik együtt, és azt mondja, könnyű a dolga a magyarral. Örül, hogy tavaly felfigyeltek rá, mert most Mika Kallióval együtt már két nyerni tudó pilótája van a KTM-nek. Nincs csapatutasítás: a két fiú harcolhat, csak azt kérték tőlük, ha lehet, egymást ne lökjék ki.

- Mi a véleménye Talmácsi Gáborról?
- Nagyon jó pilóta, mi másért szerződtettük volna őt a csapatunkba? Tavaly egész évben figyeltük, és bár nem a legjobb motoron ült, nem a legjobb csapat állt mögötte, mégis meg-megvillant. Örülök, hogy velünk dolgozik.

- Mi az, ami a többiek fölé emelheti, mi a legjobb tulajdonsága?
- Itt senkinek sincsen nagy előnye a másikkal szemben, nagyon kiegyensúlyozott a mezőny. Mellette szól, hogy harcos típus, és minden helyzetből megpróbálja kihozni a legjobbat.

- Könnyű vele dolgozni?
- Igen. Persze, hozzá kell tennem, hogy nekem általában nincs problémám a versenyzőkkel. Elég régóta vagyok a szakmában ahhoz, hogy ha egy pilótával túlságosan elszaladna a ló, vissza tudjam rántani a földre. Mintha az apja lennék.

- A KTM az idén kiemelkedik a mezőnyből. Minek köszönhető ez?
- Nem tudnék egyvalamit kiemelni, az egész úgy, ahogy van, jó. Tudni kell, hogy ez a motor nagyon fiatal, még hároméves sincs, és ennyi idő kell a fejlesztésre. Két év szükséges ahhoz, hogy mindent megcsinálj, aztán ha jól dolgoztál, jönnek az eredmények. Mi még nem fejeztük be a munkát, de az egész csapat nagyon jó, és most már van elég tapasztalata is, nem úgy, mint a kezdetekkor. Jó sasszénk van, jó pilótáink, jó csapatunk, versenyeket nyerünk, mást nem is kívánhatunk.

- Gondolta, hogy így alakulnak a versenyek?
- Nem voltam biztos benne. Tudtam, hogy többesélyes a világbajnokság, és azt is reméltem, hogy mi ott leszünk az élmezőnyben.

- Milyen taktikát dolgoztak ki a brnói futamra?
- Nincs igazán taktika, hiszen a világbajnoki küzdelem még nagyon nyílt. Kalliónak és Talmácsinak is van esélye a győzelemre, és mi nem mondjuk meg nekik, mit csináljanak, lehetőséget adunk arra hogy küzdjenek. Az egyetlen tanácsom az volt: ne csináljanak hülyeségeket, amikor egymás ellen harcolnak.

- Beszéljünk egy kicsit a negyedliteres versenygépről! Az lehet a jövő?
- Mindkettő egyforma fontos nekünk.

- Az a gép is "győzelemre született"?
- Természetesen a cél, hogy nyerjünk vele, de még nem tudok precíz véleményt mondani róla, hiszen mindössze két versenyen és egy teszten van túl. Ezek azt mutatták, nagyon közel vagyunk a többiekhez, úgyhogy nem aggódom.

- A pletykák arról szólnak, hogy jövőre Talmácsit akarják a második kettőötvenes motorjuk nyergébe. Ha tényleg megállapodnak, ön szerint jó lesz Gábornak ez a gép?
- Erre a kérdésre nehéz válaszolni, mert sohasem láttam még őt ilyen motoron. De a vezetési stílusát és a kvalitásait figyelembe véve, jónak kell lennie a negyedliteressel is. Még azt is megkockáztatom, jobb lesz azzal, mint a százhuszonötössel. Ô már kicsit nehéz ehhez a kategóriához, a kettőötvenessel ilyen gondjai nem lennének. ---- Thomas Lüthi (svájci, a 125-ös vb jelenlegi éllovasa): - Nem rossz pilóta! Nagyon szoros a küzdelem a kategóriánkban, és bár pillanatnyilag én vezetek, szerintem az utolsó futamon, Valenciában dől majd el közöttünk a világbajnoki cím sorsa. Nagyon kemény csata lesz.

Mika Kallio (finn, Talmácsi csapattársa, a 125-ös vb jelenlegi 2. helyezettje): - A munkához való hozzáállásunk ugyanolyan, és emberileg is hasonlítunk. Mindketten szeretünk először eredményt elérni, és csak azután beszélni róla, miközben sokan ezt éppen fordítva csinálják. A motorral kapcsolatban mindent megbeszélünk, segítjük egymást, és szerintem az sem baj, hogy mindeközben nagy harc van közöttünk, mert csak úgy lehet fejlődni, ha egymást húzzuk egyre feljebb és feljebb.

Marco Simoncelli (olasz, a 125-ös vb 4. helyezettje): - Emberként az egyik legszimpatikusabb és legnormálisabb a mezőnyben, ellenfélként pedig az egyik legveszélyesebb. Már tavaly is villantott néhányat, pedig nem ült világverő motoron, de most végre jó lehetőséget kapott.

Loris Capirossi (olasz, háromszoros világbajnok): - Jól ismerem Gábort, például ma reggel is megnéztem az edzését, és megint megerősödött bennem, amit már régen tudok: mindketten ugyanolyan stílusban szeretünk motorozni. Remek ember, és évről évre egyre jobban versenyez, ráadásul az idén nagyon jó lehetőséget kapott, szerintem élni is fog vele, mert nagyon erős, és tud küzdeni.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik