A szurkolóival akar ünnepelni

Vágólapra másolva!
2005.08.25. 21:10
Címkék
Hosszú volt a nyári szünet, úgyhogy nemcsak a versenyzők, a közönség is alig várja már, hogy folytatódjanak a világbajnoki küzdelmek. Ezen a hétvégén a csehországi Brnóban találkozik a gyorsasági motorsport elitje - mi magyarok azonban elsősorban a 125 köbcentis kategóriára figyelünk. Abban ugyanis két magyar pilóta is vitézkedik: Talmácsi Gábornak jó esélye van arra, hogy visszaszerezze a pozícióját az összetett pontverseny élén, Tóth Imrének pedig nagyobb sansza van itt a pontszerzésre, mint bármely más pályán. Nem véletlen, hogy a hírek szerint több mint tízezer magyar szurkoló igyekszik a brnói aszfaltcsík irányába&
Talmácsi Mugello és Assen után Brnót is meghódítaná
Talmácsi Mugello és Assen után Brnót is meghódítaná
Talmácsi Mugello és Assen után Brnót is meghódítaná
Talmácsi Mugello és Assen után Brnót is meghódítaná
Talmácsi Mugello és Assen után Brnót is meghódítaná
Talmácsi Mugello és Assen után Brnót is meghódítaná
Talmácsi Gábornak köszönhetően már hónapok óta a 125 köbcentis kategória küzdelmeire figyel az ország. A magyar fiú a legendás, sikeres időket visszaidézve az idén már két győzelmet is aratott, és KTM-je nyergében bizonyította: lehet keresnivalója a világbajnoki címért folyó küzdelemben.

Nagyon elszánt, ugyanakkor nagyon profi - nem akar mindenáron győzni, ha a taktika úgy kívánja, megelégszik akár egy dobogós helyezéssel is. Mert számára a trófea megszerzése pillanatnyilag a legfontosabb. "Nem akarok kockáztatni, szeretnék az előre meghatározott terveim szerint versenyezni - mondta Talmácsi, akinek erre az alkalomra a magyar koronát festik a sisakjára, hogy magyar szimbólumot is viseljen magán. - Persze, nem feltett kézzel állok oda a rajthoz, minden meg fogok tenni, hogy a végén legyen mit ünnepelniük a magyar szurkolóknak. Mert hát számomra olyan lesz ez a verseny, mintha otthon lennék, már ha igazak a hírek, és tényleg tízezernél is több magyar jön el drukkolni nekünk."

A kategória másik magyar pilótája, Tóth Imre is nagyon várja már a versenyt - mert bár pihentető volt számára a nyári szünet, hiányzott a motorozás. Ô is meglepi a magyar szurkolókat Brnóban: nemzeti-színűre festették a motorját a jeles alkalomra. "Ez az egyik kedvenc pályám, nagyon sokat versenyeztem rajta, és úgy készültem, hogy rajtam ne múljon a siker - mondta az Apriliával versenyző Tóth. - A brnói aszfaltcsíkra jó futómű kell, mert sok egyforma kanyar van, meg jó motor, mivel az emelkedőn másképp nehéz felkapaszkodni. A több ezer magyar drukkolása rengeteget segíthet.

Persze, nem húzhatják helyettem a gázt, de lelkileg sokat számít, hogy tudom, ott lesznek, és szurkolnak." ---- Amíg a 125-ös kategória nagyon kiegyensúlyozott, a MotoGP-ben és a 250-ben van két pilóta, aki kiemelkedik a mezőnyből. A királykategóriában Valentino Rossi, a negyedlitereseknél Daniel Pedrosa szinte futószalagon szállítja a sikereket, illetve az ezzel járó rekordokat.

Rossi nem igazán szereti a brnói pályát, ennek ellenére 1996-ban itt szerezte meg az első pole pozícióját és az első győzelmét, az utóbbit még három (1999, 2001, 2003) követte. Aligha meglepő, a Doktor vasárnap is a győzelemre hajt, szeretné kijavítani a tavalyi fiaskóját, hiszen az első yamahás szezonjában csak második lett Brnóban, illetve bevallottan újabb rekordokat akar megdönteni még az idén. Ha a hatszoros világbajnok győzne Brnóban, akkor a győzelmek (76) után a dobogós helyezések számát tekintve is befogná a tízszeres világbajnok Mike Hailwoodot - Rossinak is 112 érme lenne -, és az olasz lenne az első, aki öt szezonban is legalább kilencszer nyerne. De ahogyan sehol, úgy a 13. Cseh Nagydíjon sem lesz könnyű dolga Rossinak.

Brnóban különösen hárman lehetnek rá nagyon veszélyesek. Marco Melandri korábban már háromszor győzött Brnóban, ráadásul neki illene feledtetnie az elmúlt három GP (kilenc pont…) gyengélkedését. Sete Gibernau 2004-ben legyőzte Rossit Brnóban, és vissza akarja venni azt az ajándékot Rossitól, amit Németországban adott neki. És ott van még Max Biaggi, aki karrierje leghosszabb nyeretlenségi sorozatának (18 GP) szeretne véget vetni, és ugyebár Brno a kedvenc pályája, itt már hétszer ünnepelhetett.

Sok mérkôzésrôl még hiányoznak a nézôk

Szurkolói szempontból kicsit furcsa ez az Eb. Az rendben van, hogy a hazai csapat találkozóira a jegyek már hónapokkal ezelôtt elfogytak, de talán a többi találkozókra is illett volna valahogy becsábítani a nézôket. A szervezôk azzal próbálkoztak, hogy minden csapathoz egy iskolai osztályt szerveztek, és a diákok szüleikkel együtt ingyen mehetnek be a meccsekre. Csak az a gond, hogy így is maximum száz-kétszáz nézô jön össze. Pedig a dánok tavaly, az olaszországi vb alatt megígérték, náluk minden nap garantált lesz legalább a félház. Hát ez eddig nem jött be…
Pedig Staffan Holmqvist, az Európai Kézilabda-szövetség svéd elnöke már az elsô nap képzeletben odaadta a dánoknak a „Minden idôk legjobb rendezôje” díjat.
A 250-es Pedrosa jelenleg a világ legnagyobb motorkerékpárgyárának, a Hondának az igazi reménysége, aki a Cseh GP után két napig már a Honda új, 2006-os MotoGP-gépét tesztelni Brnóban, és aki jövőre már Rossi ellen motorozik a királykategóriában. A 20 éves spanyol, aki eddig csak 2003-ban győzött a cseh pályán, tavaly csupán a harmadik lett Brnóban, és vasárnap sem lesz könnyű nyernie. Brno szinte az Aprilia pályája, az olasz márka már tízszer nyert Cseh GP-t. Az apriliások közül különösen Porto, De Puniet és De Angelis elszánt: a tavalyi brnói győztes Porto a 150. nagydíját teljesíti, De Puniet is nyert már Brnóban, De Angelis pedig az első diadalára hajt. Akárcsak a három hondás, Dovizioso, Aojama és Lorenzo is. ---- A Brnóban nagydíjat nyerők közül két olasz legenda a legeredményesebb. Max Biaggi pályafutása során Brnóban győzött a legtöbbször, eddig hét alkalommal intették le elsőként: 1994-ben, 1995-ben, 1996-ban és 1997-ben a 250-ben, 1998-ban és 2000-ben az 500-ban, míg 2002-ben a MotoGP-ben diadalmaskodott. Giacomo Agostini szintén hétszer volt első. "Ago" 1968-ban, 1969-ben és 1970-ben a 350-ben, 1968-ban, 1969-ben, 1972-ben és 1973-ban pedig az 500-ban volt legyőzhetetlen.

A vb számokban

2190 Egy európai nagydíjon átlagosan ennyi ember dolgozik egy viadal alatt. Ez a szám azonban a spanyolországi és az olaszországi nagydíjakon felmehet 2500-ra is.

1920
A tengerentúli nagydíjakon kevesebben dolgoznak, mint az európai versenyeken, mivel kisebb a paddock.

1000
A csapatok személyzetének létszáma. A MotoGP-ben 350, a 250-ben 200, míg a 125-ben 150 ember dolgozik az egyes alakulatoknál.

500
A nagydíjakon félezren vigyáznak a biztonságra. Ide tartoznak a pályabírók, a paddockbírók, a biztonsági őrök és a parkolóőrök is.

400
Átlagosan ennyi újságíró tudósít egy-egy nagydíjról. Az újságírók 49 országot és 1037 orgánumot képviselnek.

300
A nagydíjakon a különböző hoszteszszolgálati tevékenységeket ellátók száma.

90
A világbajnokság három kategóriájában ennyi az állandó versenyző.

48 A világon ennyi televíziós állomás közvetíti állandó jelleggel a világbajnokság versenyeit. A nagydíjakat 208 országban láthatják, 185-ben élő adásban.

46
A három kategóriába öszszesen benevező csapatok száma.

5.226
milliárd 2004-ben összesen ennyi ember követte nyomon a gyorsasági világbajnokság történéseit a televízión keresztül. ----
Brnóban csaknem 80 éve tartanak motorkerékpárversenyeket, míg a gyorsasági vb eddig 31 alkalommal látogatott el a Prágától 200 kilométerre délre található pályára, amelynek hossza az elmúlt évtizedek alatt folyamatosan változott. Brnóban 1961 és 1991 között 19-szer rendezték meg a Csehszlovák Nagydíjat. A viadalt 1987-ig utcai pályán bonyolították le. Az utcai pálya hossza 1961 és 1982 között háromszor változott - kezdetben 14 kilométeres volt, majd a hetvenes években 11 kilométeres lett -, mígnem 1987-ben felépült az új, 5394 méteres aréna, amelyben 1993-tól tartják meg a Cseh Nagydíjat. A pályát a nagydíj 12 éves történetében egyszer, 1996-ban módosították, így jelenleg 5403 méteres az aszfaltcsík. Az erdős részen található pálya a vb egyik legszebb és leglátványosabb helyszíne, tele van emelkedőkkel és lejtőkkel, szinte az összes kanyarja gyors, és rengeteg rajta az előzési lehetőség.

A Masaryk-pálya
Megnyítás éve: 1987
Utolsó módosítása: 1996
Hossza: 5403 méter
Célegyenes hossza: 636 méter
Szélessége: 15 méter
Bal kanyarok száma: 6
Jobb kanyarok száma: 8
A pole pozíció helyzete: bal oldal
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik