Schumacher súlyos csapást mért a mezőnyre

Vágólapra másolva!
2005.07.30. 14:37
Címkék
Meglepetésre a címvédő, hétszeres világbajnok Michael Schumacher szerezte meg az egyes rajtkockát a 20. Magyar Nagydíj hivatalos időmérő edzésén, ez volt a német versenyző 64. edzéselsősége. A második helyről a kolumbiai Juan Pablo Montoya (McLaren-Mercedes) rajtolhat majd a holnapi, 70 körös versenyen, megelőzve az olasz Jarno Trullit (Toyota) és csapattársát, a finn Kimi Räikkönent. A vb összetett pontversenyében élen álló spanyol Fernando Alonso (Renault) a hatodik kockából startol a holnap 14 órakor kezdődő futamon.
Ez én voltam, kérem tisztelettel… (fotók: Reuters)
Ez én voltam, kérem tisztelettel… (fotók: Reuters)
Ez én voltam, kérem tisztelettel… (fotók: Reuters)
Ez én voltam, kérem tisztelettel… (fotók: Reuters)
Ez én voltam, kérem tisztelettel… (fotók: Reuters)
Ez én voltam, kérem tisztelettel… (fotók: Reuters)

Ezúttal a tréning eleje sem a megszokott unalom jegyében telt, hiszen nem a "resztli", hanem az egyik nagyágyú, Kimi Räikkönen hajtott ki először a pályára. A finn persze nem örült ennek annyira, mint a nézők, mert a korai vizit a múlt vasárnapi, hockenheimi kiesésének volt a következménye.

A közvélekedés szerint az edzést megkezdő pilótának igen csekély az esélye arra, hogy ő nyeri az időmérő edzést, ami azért van így, mert a pályaviszonyok az idő előrehaladtával javulnak, ami a később indulók malmára hajtja a vizet.

A McLaren-Mercedes 25 éves klasszisa azonban mindent megtett azért, hogy rácáfoljon erre a tételre, és fantasztikus tempóban suhant a Hungaroringen. Látszólag hiba nélkül teljesítette a kört, azonban a fedélzeti kamera képén látni lehetett, hogy a célegyenes előtti nagy hajtűkanyarban - amely a jó köridő szempontjából kritikus - egy nagyon picit megcsúszott, és minimális ellenkormányzásra kényszerült. A körideje 1:20,981 percre sikeredett, ami azért remek teljesítmény volt.

Rég látott öröm a Ferrari garázsában
Rég látott öröm a Ferrari garázsában
Rég látott öröm a Ferrari garázsában

Hogy mennyire remek, azt Mark Webber produkciója is mutatta, a Williams-BMW ausztrál ásza ugyanis több mint két másodpercet kapott a Jégembertől. Egy kicsit persze csalóka volt az egész, egyrészt, mert a Williams ma már nem számít élcsapatnak, másrészt pedig Webber többször is hibázott a körén.

Szavazás

Ki nyeri a Brazil Nagydíjat?

Jarno Trulli viszont nem hibázott. Az eddig az egész hétvégén kitűnően teljesítő Toyota olasz embere pazarul tette a dolgát, olyannyira, hogy az utolsó három kanyarban néhány századdal megverte Räikkönent, s végül 52 századdal jobb is volt köre, mint a finné.

A következő szenzációt Rubens Barrichello (Ferrari) szolgáltatta, hiszen a második időmérő pontnál csak századokkal volt lassabb az új etalon - Jarno Trulli - idejénél, más kérdés, hogy az utolsó három kanyarban összeszedett vagy három tizedet, így csak a harmadik helyre volt jó. Viszont a Ferrari gyorsasága szembetűnő volt, és rögtön felmerült a kérdés, hogy Michael Schumacher - aki gyorsabb brazil csapattársánál - megveri-e az éllovasokat.

A válasz - amelyre nem sokat kellett várni - igen-igen meggyőző volt. A hétszeres világbajnok német pilóta már az első szektorban jobb volt Trullinál, aztán a pálya második szakaszában valami káprázatos részidőt produkált, hiszen nyolc tizeddel volt jobb az éllovasnál. A célvonalig hátralévő kanyargós részen egy keveset még hozzá is tett ehhez a nyolc tizedhez, és végül 1:20 perc alatti idővel, 1:19,882-vel "agyonvágta" Trullit és Räikkönent.

Egy művészi ihletettségű felvétel, amelyen ezúttal nem Fernando Alonso Renault-ja a lényeg
Egy művészi ihletettségű felvétel, amelyen ezúttal nem Fernando Alonso Renault-ja a lényeg
Egy művészi ihletettségű felvétel, amelyen ezúttal nem Fernando Alonso Renault-ja a lényeg

Nyilatkozatok:

Michael Schumacher (1. hely): „Jó érzés, hogy ilyen hosszú időn újra az élen vagyok, és majdnem egy másodperccel voltam gyorsabb a többieknél. Biztos vagyok abban, hogy a versenyen is halltjuk majd a szavunkat. A Bridgestone fájdalmas időszakon van túl, de most visszatért. Remélem, hogy a miénk lesz a helyes taktika a versenyen.”

Fernando Alonso (6. hely): „Csalódott vagyok, hogy a hatodik és a kilencedik rajtkocka a miénk, de az igazat megvallva nem voltunk valami versenyképesek eddig. Nem tudtuk megoldani az alulkormányzottság okozta problémákat, így aztán az autó egyensúlya nem volt tökéletes. Az utolsó kanyarban egy kicsit elhagytam az ideális versenyvonalat, az autó alulkormányzozzá vált, így még a fűre is kimentem. Ezzel több helyet veszítettem. Azért is frusztráló, ami történt, mert ezen a pályán nagyon nehéz előzni, csak a rajtnál és a boxkiállásoknál van rá lehetőség. Erre fogunk koncentrálni, az éjszaka megpróbálunk felkészülni minden lehetséges helyzetre.


Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója: „Le vagyok nyűgözve. Eddig elég 'könnyű' évünk volt, de az új gumikkal azonnal jelentkeznek az eredmények. Természetes, hogy Michael harcba szállhat a győzelemért.”
Egy kérdés merült fel azonnal: mennyire van megtankolva Räikkönen, Trulli és Michael Schumacher autója, illetve milyen gumikat raktak fel a Ferrarira.

Az viszont már ekkor sem volt kérdéses, hogy a hátralévő nagymenők közül sem Juan Pablo Montoya (a Német Nagydíj második helyezettje), sem Fernando Alonso (a hockenheimi győztes) nem lesz képes megfejelni Schumi mutatványát.

A harc inkább a második-harmadik kockáért folyt. Montoya remekül autózott, és bejött Trulli és Räikkönen elé a második helyre, de Alonsónak is kitűnő esélye nyílt egy jó rajtpozícióra, egészen addig, amíg a már sokat emlegetett utolsó kanyarban ki nem sodródott. A péntektől már 24 éves spanyol egy fél másodperc erejéig el is hagyta a pályát, de ügyesen visszahozta a Renault-t, és végül olcsón megúszta: a hatodik időt érte el.

Michael Schumacher pályafutása során 64. alkalommal rajtolhat az élről Formula-1-es versenyen, a csúcstartó a néhai Ayrton Senna, aki a száguldó cirkuszban eltöltött tíz éve alatt 65-ször szerezte meg a pole-t. Schumacher egyetlen edzéselsőségre van a csúcsbeállítástól, igaz, ő már a 16. szezonját tapossa.
20. MAGYAR NAGYDÍJ, az időmérő edzés végeredménye, egyben nem hivatalos rajtsorrend:
1.M. SchumachernémetFerrari1:19,8823
2.J. MontoyakolumbiaiMcLaren-Mercedes1:20,7793
3.J. TrulliolaszToyota1:20,8393
4.K. RäikkönenfinnMcLaren-Mercedes1:20,8913
5.R. SchumachernémetToyota1:20,9643
6.F. AlonsospanyolRenault1:21,1413
7.R. BarrichellobrazilFerrari1:21,1583
8.J. ButtonbritBAR-Honda1:21,3023
9.G. FisichellaolaszRenault1:21,3333
10.T. SzatojapánBAR-Honda1:21,7873
11.C. KlienosztrákRed Bull-Cosworth1:21,9373
12.N. HeidfeldnémetWilliams-BMW1:22,0863
13.D. CoulthardbritRed Bull-Cosworth1:22,2793
14.F. MassabrazilSauber-Petronas1:22,5653
15.J. VilleneuvekanadaiSauber-Petronas1:22,8663
16.M. WebberausztrálWilliams-BMW1:23,4953
17.C. AlbershollandMinardi-Cosworth1:24,4433
18.N. KarthikeyanindiaiJordan-Toyota1:25,0573
19.R. DoornboshollandMinardi-Cosworth1:25,4843
20.T. MonteiroportugálJordan-Toyotaidő nélkül1
---- Ayrton Senna nyomában
Michael Schumachert már csak egyetlen edzésgyőzelem választja el a vonatkozó örökranglistán sokáig befoghatatlannak hitt, pályafutása során 65-ször pole-ozó Ayrton Sennától. A német extraklasszis a tavalyi Japán Nagydíjon volt edzéselső legutóbb, azóta két második, egy harmadik, két ötödik, két nyolcadik, egy kilencedik, egy 10., két 13., egy 18. és egy 19. helyet könyvelt el az időmérőn. Legutóbb 1998-ban várt ilyen sokáig idénybeli első edzéssikerére, amikor csak 14. nekifutásra jött össze a pole. 2005-ben eddig a következők indultak az élről: Alonso, Räikkönen (4-4), Fisichella, Heidfeld, Button és Trulli.

Toyotával az élbolyban
Tegnap az öcs, Ralf Schumacher is jól szerepelt a mogyoródi lankák között, ötödik helye - holtversenyben a malajziai eredményével - szezonbeli második legjobbja. A csúcs Barcelona volt, ahol a német toyotás negyedikként startolt. A csapattárs, Jarno Trulli a harmadik időt érte el, ezzel már 12-1-re vezet kettejük edzéspárbajában.

Mindig van lejjebb
Az utóbbi kvalifikációs tréningeken volt már 11., 12. és 14. is, de Mark Webber tegnap még lejjebb zuhant: csak a 16. kockából várhatja a rajtot. A Williams másik pilótája, Nick Heidfeld sem lehet büszke 12. helyére, amely a Kanadai GP óta azért még véletlenül sem lóg ki a sorból (13., 15., 14., 14., 7. és 12. pozíció).
(hegyi t.) ---- A Toyota tegnap a Hungaroringen hivatalosan is bejelentette, hogy 2006-ban is ellátja a Jordan-istállót erőforrással. A megállapodás prolongálását eddig csak azért vonták kétségbe, mert a Williams új partnert keresett a BMW helyére, és a jelöltek között volt a Toyota is. Ezzel azonban eldőlt, hogy a japánok nem állnak a Willams oldalára (a grove-iak favoritja egyébként a Cosworth). A Toyota, akárcsak az idén, a legújabb fejlesztésű erőforrását adja a Jordannek.
Figyelmeztették Buttont

Bernie Ecclestone, a Formula-1 gazdasági vezetője azt tanácsolja Jenson Buttonnak, hogy tartsa tiszteletben a szerződésekben foglaltakat, és ne akarjon botrányt kavarni. A BAR brit pilótája tavaly aláírt egy opciós szerződést a Williamsszel, így 2006-tól a grove-iak pilótája lesz. Ô azonban nem akar odamenni, a BAR-nál maradna. "Az üzlet az üzlet, miért írta alá, ha nem akar a Williamshez menni? Elhamarkodott döntést hozott, tanulnia kell ebből az esetből" - mondta Ecclestone.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik