Button folytatná a BAR-nál

Vágólapra másolva!
2005.07.28. 21:50
Címkék
A lelátók még üresek voltak tegnap délután az "ünneplőbe öltöztetett" Hungaroringen, a boxutcában azonban nagyon is zajlott az élet. Megérkeztek a pilóták, a csapatok megkezdték a felkészülést a hét végére, és természetesen megtartották az első hivatalos sajtótájékoztatót, amelyre Jacques Villeneuve, Giancarlo Fisichella, Kimi Räikkönen és Jenson Button kapott "kötelező meghívót".
Button szerint a BAR-Hondának hamarosan esélye lehet a vb-cím megszerzésére, és nem akarja, hogy más arassa le eddigi munkája gyümölcsét
Button szerint a BAR-Hondának hamarosan esélye lehet a vb-cím megszerzésére, és nem akarja, hogy más arassa le eddigi munkája gyümölcsét
Button szerint a BAR-Hondának hamarosan esélye lehet a vb-cím megszerzésére, és nem akarja, hogy más arassa le eddigi munkája gyümölcsét
Button szerint a BAR-Hondának hamarosan esélye lehet a vb-cím megszerzésére, és nem akarja, hogy más arassa le eddigi munkája gyümölcsét
Button szerint a BAR-Hondának hamarosan esélye lehet a vb-cím megszerzésére, és nem akarja, hogy más arassa le eddigi munkája gyümölcsét
Button szerint a BAR-Hondának hamarosan esélye lehet a vb-cím megszerzésére, és nem akarja, hogy más arassa le eddigi munkája gyümölcsét

A legnagyobb érdeklődés talán Jenson Buttonra irányult, aki nyilvánosan is elismerte: szívesen maradna a BAR-Hondánál. Emlékezetes, az idény elején hatalmas balhé volt abból, hogy a Williams-istálló szerződtetni akarta a brit pilótát, akire viszont még opciója volt a BAR-nak. Buttonnak végül hosszas hercehurca után maradnia kellett, és ez (valamint csapata jó szereplése) megváltoztatta a jövőre vonatkozó terveit. Most a Williamsnek van rá opciója, ő viszont inkább maradna.

Időközben ugyanis a Honda 45 százalékos részesedést szerzett a csapatban, és mindenki tudja, hogy a japán gyártó addig nem nyugszik, amíg az övé nem lesz a világbajnoki cím. Márpedig érthető módon Button ebből semmiképpen sem szeretne kimaradni. Bevallotta, már tárgyalt is erről Sir Frank Williamsszel, ám a részletekről egyelőre semmit sem árult el.
Kimi Räikkönent természetesen az utóbbi hetek pechsorozatáról kérdezték, és arról, sikerül-e hétről hétre túltennie magát azon, hogy pokolian gyors, mégsem ünnepelhet győzelmet, mert valami mindig tönkremegy a kocsiban. A finn elmondta, volt ideje hozzászokni a problémákhoz, ez hozzátartozik a sporthoz. A hétvégével kapcsolatban elmondta: mindenképpen fontos a jó időmérés, mivel ezen a pályán nagyon nehéz az élmezőnybe kerülnie annak, aki hátulról indul. A világbajnoki címért addig küzd, amíg van rá esélye, és nem ért egyet Montoya azon nyilatkozatával, hogy ők ketten Alonso mögött már csak a második helyért küzdhetnek. Räikkönen ugyanis azért versenyez, hogy nyerjen. A jövővel kapcsolatban elárulta: 2006 végéig szerződése van a McLarennel, de lehet, hogy utána is marad, mert jól érzi magát a csapatban. Természetesen beszélt a tragikus balesetről is, amely a csapat séfjével történt szerdán (kiesett a Marriott Hotel tetőteraszáról, és szörnyethalt): az újságokból értesült az ügyről, és nagyon sajnálja, hogy valakit elveszített a McLaren-család.

Räikkönen addig küzd a világbajnoki címért, amíg van rá esélye, és szerinte neki még nem a második helyre kell figyelnie.
Giancarlo Fisichella áradozott a szerda esti jótékonysági futballmérkőzésről, amelyet szerinte profin megszerveztek, csodás volt a közönség, és azért is élvezte különösen, mert nagyon jól játszott, még gólt is rúgott. A hétvégi viadalról azt mondta, hogy bár az utóbbi versenyeken a McLaren gyorsabbnak tűnt, a pálya karakterisztikája jobban fekszik a Renault-nak. Persze hazabeszélt… Ugyanakkor elismerte: fizikálisan és mentálisan is nehéz a Hungaroringen versenyezni.
Jacques Villeneuve kétszer nyert már a Hungaroringen (1996, 1997), úgyhogy nagyon szép emlékei vannak a magyar futamról, bár most vajmi kevés esélye van a győzelemre. Ennek ellenére elégedett, hiszen szerződése van a következő idényre, és ez megnyugtatja - főleg, ha nem bontja fel a Sauber új tulajdonosa, a BMW.

Az időmérési rendszerrel kapcsolatban elmondta, neki tetszenek az egykörös kvalifikációk, mert így nem kell a sárga zászlóra figyelni vagy tartani a túl nagy forgalomtól, de az izgalmak fokozása érdekében jó lenne, ha legalább két kört lehetne menni, mert akkor kiderülne, ki az igazi "tökös" legény. Utóbb egyébként kiderült, hogy a többiek is egyetértenek azzal: jobb egyedül menni, mint a mezőnyben…

20. Magyar Nagydíj, a 19 futamos F1-es vB 13. állomása, Hungaroring

A hétvégi program
Péntek. 9.30-10: GP2, szabadedzés; 11-12: Formula-1, 1. szabadedzés; 14-15: Formula-1, 2. szabadedzés; 15.30-16: GP2, hivatalos időmérő edzés; 16.30- 17.15: Porsche Szuperkupa, szabadedzés
Szombat. 9-9.45: Formula-1, 3. szabadedzés; 10.15-11: Formula-1, 4. szabadedzés; 11.25-12.10: Porsche Szuperkupa, hivatalos időmérő edzés; 13-14: Formula-1, hivatalos időmérő edzés; 14.45-15.45: GP2, 1. verseny (42 kör)
Vasárnap. 10-10.45: GP2, 2. verseny (28 kör); 11.25-12: Porsche Szuperkupa, verseny (19 kör); 14: Formula-1, verseny (70 kör)

A vb állása
Pilóták: 1. Fernando Alonso (spanyol, Renault, Michelin) 87 pont, 2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 51, 3. M. Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 47, 4. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes, M) 34, 5. Trulli (olasz, Toyota, M) és Barrichello (brazil, Ferrari, B) 31-31, 7. Fisichella (olasz, Renault, M) 30, 8. R. Schumacher (német, Toyota, M) 26, 9. Heidfeld (német, Williams-BMW, M) 25, 10. Webber (ausztrál, Williams-BMW, M) 22, 11. Coulthard (brit, Red Bull-Cosworth, M) 19, 12. Button (brit, BAR-Honda, M) 15, 13. Massa (brazil, Sauber-Petronas, M) 8, 14. Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas, M), Monteiro (portugál, Jordan-Toyota, B) és Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 6-6, 17. Karthikeyan (indiai, Jordan-Toyota, B) 5, 18. De la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes, M), Albers (holland, Minardi-Cosworth, B) és Klien (osztrák, Red Bull-Cosworth, M) 4-4, 21. Friesacher (osztrák, Minardi-Cosworth, B) 3, 22. Liuzzi (olasz, Red Bull-Cosworth, M) 1
Konstruktőrök: 1. Renault 117, 2. McLaren 95, 3. Ferrari 78, 4. Toyota 57, 5. Williams 47, 6. Red Bull 24, 7. BAR 15, 8. Sauber 14, 9. Jordan 11, 10. Minardi 7

Szavazás

Ki nyer a Hungaroringen?







Fejezet cím:




Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik