Talmácsi kiesett, de még vezet

Vágólapra másolva!
2005.07.24. 23:46
Címkék
Az angol meteorológusok kiválóan dolgoztak, a szakadó esőre vonatkozó előrejelzésük a tegnapi versenyen beigazolódott. Munkájukat mindazonáltal nagyon kevesen méltányolták, mivel az idei második esős viadalon - a Kínai GP volt még "vizes" - csillaghullás volt mindhárom géposztályban. A bukásokban sajnos Talmácsi Gábor is benne volt, honfitársunk a Portugál GP után az idén másodszor maradt pont nélkül. Az ászok közül egyébként szokásához híven csak Valentino Rossi nem szerepelt le, sőt az özönvízszerű esőben át is írta a statisztikákat a 75. nagydíjgyőzelmével.
Két vb-éllovas, két sors: Talmácsi a 125-ben kétszer is elesett...
Két vb-éllovas, két sors: Talmácsi a 125-ben kétszer is elesett...
Két vb-éllovas, két sors: Talmácsi a 125-ben kétszer is elesett...
Két vb-éllovas, két sors: Talmácsi a 125-ben kétszer is elesett...
Két vb-éllovas, két sors: Talmácsi a 125-ben kétszer is elesett...
Két vb-éllovas, két sors: Talmácsi a 125-ben kétszer is elesett...

Talmácsi napja nagyon jól kezdődött, a délelőtti esős warm-up fantasztikusan sikerült, úgyhogy reménykedve vártuk a versenyt - amely kezdetben száraz volt… Talma látványos rajttal a hetedik helyről egyből feljött a harmadikra, majd a második körben már a második pozícióban haladt. A tíztagú élbolyban a magyar volt az egyik legaktívabb, minden esélye meg is volt a harmadik győzelmére, aztán a nyolcadik körben elkezdett esni az eső, és a zsűri új, csupán kilenckörös viadalt rendelt el. (Egy új szabály szerint félbeszakított nagydíjon csak a hátralévő körök kétharmad részét kell teljesíteni a 125-ös és a 250-es géposztályban.)

..., Rossi a MotoGP-ben elhúzta a többiek nótáját
..., Rossi a MotoGP-ben elhúzta a többiek nótáját
..., Rossi a MotoGP-ben elhúzta a többiek nótáját
Az új rajt még jobban sikerült Talmának, előbb egy körön át az olasz Fabrizio Laijal csatázott az első helyért, majd ellépett a hatos élcsoporttól. A harmadik körben azonban bukott, ám hátsó fék nélkül, illetve elgörbült kormánnyal is felkapaszkodott a 26. helyről a 13.-ra. Ekkor azonban következett a második bukás, és a kicsúszás után már nem volt folytatás. Talma egyedüli öröme az lehet, hogy továbbra is vezeti a vb-t, hiszen a legnagyobb ellenfelei is hibáztak: Pasini a második verseny felvezető körében dobta el a motort, Lüthi egy rontás után csak a hatodik lehetett, Kallio megint bebizonyította, hogy nem szereti az esőt, és csak a hetedik helyen motorozott be, míg Simoncelli az utolsó körben vesztette el a bronzérmet. A 18 éves Julian Simon a 42. nagydíján nyert először, a 17 éves Mike Di Meglio pedig a 37. GP-jén lett első ízben dobogós.

A 250-es verseny első 11 körében úgy tűnt, hogy a japán Aojama Hirosi óriási fölénnyel megszerzi majd a karrierje első győzelmét, azonban a 12. körben ő is bukott. Randy De Puniet, Anthony West és Casey Stoner csatája következett, a felek mit sem törődtek a jégpályához hasonlatos aszfalttal, mindhárman többször az esés határán billegtek. A trióból végül De Puniet bírta a legjobban idegekkel, ő a tavaly júniusi Katalán GP után győzött ismét. West is elégedett lehet - a debütáló 250-es KTM-en lett második.

A MotoGP-ben alig négy kör alatt kiesett szinte az összes nagyágyú: Gibernau, Biaggi, Melandri, Nakano, Hayden és Bayliss is a sóderágyban kötött ki. Rossi is hibázott, sokszor csak hajszálon múlt az ő kiesése is, de ő végül mindig talpon maradt, sőt a 22. körben végérvényesen eldöntötte a futamot. Két kör alatt több mint 7 másodperces előnyre tett szert. A királykategóriában immár ő a Brit GP legjobbja: a múltban az amerikai Kevin Schwantz négyszer nyerte meg a nagydíjat, míg Rossi immár ötször diadalmaskodott a nagy kategóriában.

Brit Nagydíj, a vb 8. és 9. futama, Donington Park
125 kcm (9 kör, 36.207 km): 1. Simon (spanyol, KTM) 17:35.523 (123.488 km/óra), 2. Di Meglio (francia, Honda) 2.406 mp h., 3. Lai (olasz, Honda) 8.896 mp h., 4. Simoncelli (olasz, Aprilia) 9.169 mp h., 5. Nieto (spanyol, Derbi) 13.837 mp h., 6. Lüthi (svájci, Honda) 18.323 mp h., …26. Tóth Imre (magyar, Honda) 1:28.411 p h.

250 kcm (27 kör, 108.621 km): 1. De Puniet (francia, Aprilia) 49:11.337 (132.494 km/óra), 2. West (ausztrál, KTM) 1.236 mp h., 3. Stoner (ausztrál, Aprilia) 16.740 mp h., 4. Pedrosa (spanyol, Honda) 47.825 mp h., 5. Porto (argentin, Aprilia) 1:03.449 p h., 6. Corsi (olasz, Aprilia) 1:32.437 p h.

MotoGP (29 kör, 116.667 km): 1. Rossi (olasz, Yamaha) 52:58.675 (132.130 km/óra), 2. Roberts (amerikai, Suzuki) 3.169 mp h., 3. Barros (brazil, Honda) 4.006 mp h., 4. Edwards (amerikai, Yamaha) 10.292 mp h., 5. Checa (spanyol, Ducati) 13.020 mp h., 6. Capirossi (olasz, Ducati) 23.321 mp h. ---- A ---- &
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik