Litkey Farkas ötödször nyert legénységével

Vágólapra másolva!
2005.07.23. 23:45
Címkék
A Nemere II 1955-ös 10 óra 40 perces időrekordja, amint azt már a rajtnál sejteni lehetett, ugyan nem dőlt meg az idei Kékszalagon sem, izgalmakban így sem volt hiány. A részvételi rekord mellett - 432-en neveztek, márpedig korábban a 400-as határt sem sikerült még átlépnie a mezőnynek - akadt árboctörés, szerelés miatti kiállás, sőt még fair play díjat érő életmentés is.
A Lisa legénysége elsôként, 15 óra 45 perc alatt kerülte meg a Balatont (Fotó: Tumbász Hédi)
A Lisa legénysége elsôként, 15 óra 45 perc alatt kerülte meg a Balatont (Fotó: Tumbász Hédi)
A Lisa legénysége elsôként, 15 óra 45 perc alatt kerülte meg a Balatont (Fotó: Tumbász Hédi)
A Lisa legénysége elsôként, 15 óra 45 perc alatt kerülte meg a Balatont (Fotó: Tumbász Hédi)
A Lisa legénysége elsôként, 15 óra 45 perc alatt kerülte meg a Balatont (Fotó: Tumbász Hédi)
A Lisa legénysége elsôként, 15 óra 45 perc alatt kerülte meg a Balatont (Fotó: Tumbász Hédi)

Kezdjük az utóbbival: Badacsony és Révfülöp között egy fuldokló lengyel turistát mentett ki a vízből a 33-as osztályba tartozó Fifty-fifty legénysége, s a pórul járt úszkálót mindaddig istápolta, amíg a zánkai vízi mentők le nem vették a hajóról. Bokrossy Gábor csapatának önzetlen segítsége természetesen nem marad szó nélkül, a fdair play bizottság által felajánlott emlékplakettet a mai ünnepélyes díjkiosztón kapja majd meg a társaság.

A kecses 30-as cirkálók közé tartozó Imperiált a technika tréfálta meg, ugyanis Siófoknál árboctörést szenvedett, így végül kénytelen volt feladni a versenyt, de a Scholtz 22-es Aventurának is "szerelnie" kellett Badacsonynál. Keszthelynél pedig előbb egy körülbelül hatvan hajóból álló raj sodorta el a fordulónál a rendező motorost, majd kicsivel később egy harmincas csapat kapott a nyakába égszakadást, földindulást. A lényeg, hogy az indulók többségének sikerült teljesítenie a Balatonfüred-Balatonkenese- Siófok-Tihany-Keszthely-Balatonfüred távot. Elsőként, 15 óra 45 percnyi vitorlázás után a Litkey Farkas kormányozta Lisa ért célba, amely szinte végig az élen állt. Igaz, előfordult, hogy Soponyai Géza az Arcadommal - amelyet nemcsak irányított, de épített is - egyszer-egyszer elékerült, ám huzamosabb ideig nem sikerült "lenyomnia" a két évvel korábbi elsőt. Merthogy Litkey a Lisával immár második szalaggyőzelmét ünnepelhette, összességében pedig az ötödiket, s ezzel csúcstartóvá lépett elő. Nem véletlen, hogy a befutót követően olyan is akadt, aki kissé viccesen megjegyezte: "Na, megint Mr. Schumacher nyert…".

A harmadik helyen sem történt változás a siófoki bójasorrendhez képest, hiszen Paulovits Dénes Szamuráj Jackje vitte a bronzot. A 70-es cirkálók közül azonban nem az Orpheus, nem is a Pannónia, de még csak a Capella sem, hanem az Anna lett a legjobb, amely összetettben negyedikként zárt - sőt az igazsághoz tartozik, hogy az előbb említett hármast, amely az első két ellenőrző pontnál még igencsak jól állt, végül a Gulipán, az Írókéz és a Krajcár is megelőzte. A két újonnan felújított 75-ös is helyet cserélt a hajnali befutóra, ugyanis végül a Cittel Lajos kormányozta Sirocco hét percet vert a Nemere II-re. Így aztán az utóbbi hajó hiába pályázott a osztályelsőségre, végül csupán harmadik lett, ugyanis a Sirocco mellett a Stefánia is lehagyta.

T-MOBILE MAGYARORSZÁG NAGYDÍJ, 37. KÉKSZALAG NEMZETKÖZI TÁVOLSÁGI VERSENY, BALATON
Abszolút végeredmény (432 induló): 1. Lisa (kormányos: Litkey Farkas) 15:45, 2. Arcadom (k: Soponyai Géza) 15:49, 3. Szamuráj Jack (k: Paulovits Dénes) 16:04, 4. Anna (k: Rutai István) 16:57, 5. Remete (k: Detre Szabolcs) 17:04, 6. Gulipán (k: Doromby Antal) 17:11
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik