A szlovák bajnok lett a győztes

FEKETE LÁSZLÓFEKETE LÁSZLÓ
Vágólapra másolva!
2005.07.09. 21:53
Címkék
Szekszárd belvárosában izgalmas csatát vívtak a kerekesek (Fotó: Laufer László)
Szekszárd belvárosában izgalmas csatát vívtak a kerekesek (Fotó: Laufer László)
Szekszárd belvárosában izgalmas csatát vívtak a kerekesek (Fotó: Laufer László)
Szekszárd belvárosában izgalmas csatát vívtak a kerekesek (Fotó: Laufer László)
Szekszárd belvárosában izgalmas csatát vívtak a kerekesek (Fotó: Laufer László)
Szekszárd belvárosában izgalmas csatát vívtak a kerekesek (Fotó: Laufer László)

A szekszárdi Vármegyeháza előtt kijelölt rajtnál egy másik szlovák kerekes, a pénteki 194 kilométeres szakaszon diadalmaskodó Maros Kovác rendezgette gondosan a szerelését, s közben talán arra gondolt, hogy az előttük álló kétórás pedálozás végén is magán tarthatja-e az összetettben élen álló versenyzőnek dukáló kék színű mezt. Az előnye mindenesetre nyúlfarknyi volt, hiszen amíg a második cseh Kozubek hét, a prológelső Prazdnovksy pedig nyolc másodperc hátránnyal várta a mindent eldöntő etapot, addig a szakaszgyőztes tíz másodperces jóváírásra számíthatott.

A fent említett trióból azonban sokáig egyikük sem mutatta meg magát, nem úgy Garamszegi László, aki az első sárközi kör (Szekszárd-Ôcsény-Decs- Sárpilis-Várdomb-Szekszárd) végén robbantott. A P-Nívó Betonexpressz magyar bajnoka félpercnyire tornázta fel előnyét, amikor az üldözők közül kivált a 2003-as összetett győztes ukrán Varvaruk, és a német Burchert társaságában tucatnyi kilométerrel később be is érte az élen tekerő magyart. A trió együtt kezdte az öt, egyenként öt kilométeres városi kör teljesítését, s a két gyorsasági, valamint az első hegyi hajrát el is osztották egymás között. Időközben azonban a több mint egyperces előny a harmadik körre 16 másodpercre olvadt, majd az üldözők közül kivált Prazdnovsky, és csakhamar beérte a szökevényeket. A szlovák bajnok a hegyi időfutamon már bizonyította erejét, s ezúttal sem akarta a hajrára hagyni a döntést. A negyedik városi körben ritmust váltott, s ezt már csak Varvaruk bírta tartani. Amikor az utolsó öt kilométerre csengettek nekik, már 47 másodperccel tekertek a Kovác-féle üldözők előtt. Látszott, ha csak bukás vagy technikai hiba nem hátráltatja, Prazdnovskytól nem lehet elvenni a győzelmet. A Podbrezová bringása azonban szerette volna szakaszgyőzelemmel fényesebbé tenni szekszárdi diadalát, így Varvarukot is faképnél hagyta, s végül 25 másodperces előnnyel ért elsőként a célba.

A szombati etap legjobb magyarja a tizedikként célba érkező Specziár Viktor (FTC) lett, míg az összetett értékelésben a nyolcadik Lengyel Tamás (P-Nívó-Betonexpressz) végzett a legelőkelőbb pozícióban.

31. ALISCA BAU-GEMENCI NAGYDÍJ

(2,2-es kategória). 2. szakasz a T-Mobile-kupáért, Szekszárd-Szekszárd (95 km):
1. Martin Prazdnovsky (szlovák, Podbrezová) 2:07:05, 2. Varvaruk (ukrán, Puris-Kamen) 25 mp h., 3. Honstein (német, Bianchi Berlin) 48 mp h.
Az összetett végeredmény: 1. Martin Prazdnovksy 6:55:27, 2. Varvaruk 56 mp h., 3. Kozubek (cseh, Dukla Praha) a. i., …8. Lengyel Tamás (magyar, P-Nívó Betonexpressz) 1:50 p h.
A gyorsasági pontversenyben: 1. Borut Bozic (szlovén) 16 pont, 2. Varvaruk 10, 3. Kunta (cseh, Dukla Praha) 6.
A hegyi pontversenyben: 1. Kusztor Péter (Magyar U23-as válogatott) 19 pont, 2. Prazdnovsky 16, 3. Garamszegi László (magyar, P-Nívó Betonexpressz) 14. U23: 1. Honstein 6:56:29, 2. Zsombok Dániel (Magyar U23-as válogatott) 1:08 p h., 3. Georgiev (bolgár, Neszebar) 1:09 p h.
A csapatversenyben: 1. Podbrezová (szlovák) 20:51:07, 2. Perutnina Ptuj (szlovén) 38 mp h., 3. Puris-Kamen (horvát) 1:08 p h., …5. P-Nívó Betonexpressz (magyar) 1:39 p h., 6. Magyar U23-as válogatott 2:09 p h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik