A Formula-1-es gyorsasági autós világbajnokság idei kilencedik, egyesült államokbeli futamának mindkét szabadedzésén a Juan Pablo Montoyáé volt a leggyorsabb kör. Az előző, kanadai nagydíjon a kizárás sorsára jutó McLaren-pilóta csapattársa, a finn Kimi Räikkönen az első edzést kihagyta, a másodikon viszont egy tizeddel elmaradva a kolumbiaitól második lett.
Ralf Schumacher tavaly Williams-BMW-vel, az idén Toyotával csapódott az indianapolisi pálya célegyenesét szegélyezô betonfalnak
Ralf Schumacher tavaly Williams-BMW-vel, az idén Toyotával csapódott az indianapolisi pálya célegyenesét szegélyezô betonfalnak
Az első etapon Montoya mögött a brazil Ricardo Zonta, a Toyota tesztpilótája végzett, míg a harmadik a világbajnoki pontversenyben az élen álló spanyol Fernando Alonso lett Renault-jával.
Különösebb izgalmakat nem tartogatott az első szabadedzés, mindössze az addig remekül teljesítő Pedro de la Rosa McLarenje adta meg magát 12 perc után. A sárga zászlót is csak egyetlen alkalommal kellett meglengetniük a pályabíróknak, amikor a Minardi holland pilótája, Christijan Albers elszámított egy kanyart és kicsúszott, de visszakormányozta autóját az aszfaltra.
A második szabadedzés már annál eseménydúsabb volt, bár a Toyota versenyzői valószínűleg szívesen lemondtak volna az izgalmakról. Már a tesztpilóta, Ricardo Zonta bal hátsó defektje jelezte, hogy ez nem az ő napjuk lesz, bár az ő autóját végül egy órás szerelés után sikerült összerakni, így mehetett néhány gyors kört. Ezt azonban annak köszönhette, hogy az edzés 21 percig állt, méghozzá Ralf Schumacher csúnya baleste miatt.
Akárcsak a tavalyi futamon, a német pilóta most is a leggyorsabb, 13-as kanyarban csapódott a falnak, ezúttal egy bal hátsó defekt miatti megpördülés után - alig pár perccel Zonta ugyanolyan abroncshibáját követően. A tavalyi, számára kettős csigolyarepedéssel végződő karambolhoz hasonlóan most is nagy sebességgel ütközött, de a becsapódás erejét ezúttal tompította az éppen a tavalyi baleset után felszerelt biztonsági korlát.
A Toyota versenyzője ezúttal sértetlenül szállhatott ki az autóból, de kivizsgálásra azért bevitték a pálya orvosi központjába Szerencsére azonban komoly sérülés nélkül úszta meg a balesetet, bár később újabb kivizsgálásra vitték, mert szemfájdalmakra panaszkodott.
A Michelin-gumikat alkalmazó csapatok nem kis aggodalommal figyelték a sorozatos defekteket, ezért a gumigyár szakemberei azt tanácsolták, növeljék a guminyomást. Az ezzel járó sebességvesztés pedig a Ferrari malmára hajtotta a vizet: a Bridgestone-papucsokkal gyakran elégdetlenkedő olasz istálló két pilótája, Rubens Barrichello és Michael Schumacher fel is jött a harmadik és negyedik pozícióba az első edzés 9 és 10. helye után.
Az Egyesült Államok Nagydíja, az első szabadedzés végeredménye
1. Montoya
kolumbiai
McLaren
1:12,027
6
2. R. Zonta
brazil
Toyota
1:12,085
18
3. Alonso
spanyol
Renault
1:12,666
10
4. Heidfeld
német
Williams
1:12,804
9
5. Button
angol
BAR
1:12,865
11
6. de la Rosa
spanyol
McLaren
1:12,913
4
7. Szato
japán
BAR
1:13,013
9
8. Fisichella
olasz
Renault
1:13,024
10
9. Webber
ausztrál
Williams
1:13,082
10
10.M. Schumacher
német
Ferrari
1:13,242
12
11. Barrichello
brazil
Ferrari
1:13,245
7
12 R. Schumacher
német
Toyota
1:13,461
7
13. Trulli
olasz
Toyota
1:13,683
7
14. Coulthard
brit
Red Bull
1:13,740
8
15. Speed
amerikai
RedBull
1:13,846
21
16. Klien
osztrák
Red Bull
1:14,444
8
17. Massa
brazil
Sauber
1:14,637
7
18. Villeneuve
kanadai
Sauber
1:14,696
6
19. Karthikeyan
indiai
Jordan
1:14,803
18
20. Monteiro
portugál
Jordan
1:14,978
20
21. Doornbos
holland
Jordan
1:15,791
27
22. Friesacher
osztrák
Minardi
1:16,343
16
23. Albers
holland
Minardi
1:16,357
12
24. Räikkönen
finn
McLaren
kör nélkül
Az Egyesült Államok Nagydíja, a második szabadedzés végeredménye