Pasini győzelme 125 kcm-ben, Talmácsi negyedik

Vágólapra másolva!
2005.06.12. 12:27
Címkék
A gyorsasági motorosok világbajnokságának hatodik futamán, a Katalán Nagydíjon a 125 kcm-es kategóriában az olasz Pasini magabiztos győzelmet aratott honfitársa Simoncelli, valamint a finn Kallio és a negyedik helyen záró KTM-pilóta, Talmácsi Gábor előtt. A versenyt huszonkilenc versenyző teljesítette, nem volt köztük a kiesett Tóth Imre.
Talmácsi Gábor újabb tizenhárom pontot szerzett és így jelenleg a negyedik helyen áll a vb összetett ponttáblázatán
Talmácsi Gábor újabb tizenhárom pontot szerzett és így jelenleg a negyedik helyen áll a vb összetett ponttáblázatán
Talmácsi Gábor újabb tizenhárom pontot szerzett és így jelenleg a negyedik helyen áll a vb összetett ponttáblázatán
Talmácsi Gábor újabb tizenhárom pontot szerzett és így jelenleg a negyedik helyen áll a vb összetett ponttáblázatán
Talmácsi Gábor újabb tizenhárom pontot szerzett és így jelenleg a negyedik helyen áll a vb összetett ponttáblázatán
Talmácsi Gábor újabb tizenhárom pontot szerzett és így jelenleg a negyedik helyen áll a vb összetett ponttáblázatán

Katalán Nagydíj, 125 kcm (22 kör, 103,994 km):
1. Pasini (olasz, Aprilia) 41.15.125 perc
2. Simoncelli (olasz, Aprilia) 9.034 mp.h.
3. Kallio (finn, KTM) 12.408 mp.h.
4. Talmácsi G. (magyar, KTM) 18.256 mp.h.
5. Tomojosi (japán, Honda) 18.440 mp.h.
6. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 18.544 mp.h.

Az összetett pontverseny állása (17/6):
1. Mattia Pasini 84 pont
2. Thomas Lüthi (svájci, Honda) 83
3. Mika Kallio 82
4. Talmácsi Gbáor 75
5. Marco Simoncelli 72
6. Fabrizio Lai (olasz, Honda) 63
Talmácsi a hatodik helyről indulhatott, míg csapattársa, Kallio az elsőről. A rajtot követően az első kanyarból már Lühti jött ki elsőként, Talmácsi az ötödik helyen motorozott. Amíg a magyar pilóta egy hellyel előrébb tudta magát verekedni az első körökben, addig Pasini beelőzte Kalliót és Lühtit is, hogy az élre álljon.

Időközben Talma visszaesett az ötödik helyre, majd a hatodikra. De vész az nem volt, az élmezőny egy hetes bolyból állt össze, amely a várakozásoknak megfelelően körről-körre ment el a mezőnytől. A nyolcadik körben Talmácsi megunva az édes semmittevés kényelmességét, állva hagyta Simont és az ötödik helyre lépett fel.

Bár a verseny nagyobb része - huszonkét kört motoroztak a nagydíjon - még hátravolt, ki gondolta ekkor még: akár le is inthetnék a versenyt, hiszen a fajsúlyos kérdések ekkor már lényegében eldőltek.

A Pasini-Kallio kettős meglépett üldözői elől, kettejük pároscsatájára leredukálva a viadalt. Talmácsi akkor egy ötös bolyban éles küzdelmet folytatott még a harmadik helyért is. A táv felénél még javában keresték egymáson a fogást. Talma akkor sajnos nem nagyon találta, visszaesett a hatodikra. Aggodalomra azonban nem sok okot adott, inkább betudtuk rutinos taktikázásának: majd a végén robbant.

Talmácsi: Sokat hibáztam

A magyar pilóta a futamot követő nyilatkozatában saját bevallása szerint a versenyen sokat hibát követett el, de ezzel nem egyedül volt így, hiszen motorja sem volt tökéletes formában. Nehéz hétvégét és versenyt tudott le, így nincs oka elégedetlenkedésre, annál inkább, mert ezúttal meglátása szerint semmi esélye nem volt arra, hogy előrébb, a dobogón végezzen.
Ezúttal azonban a magyar pilóta nem hagyta az utolsó kanyarra a döntést. Miután az élmezőny egyetlen idő előtti búcsúzója, a spanyol Faubel kiesett - számára kísértett az egy héttel ezelőtti roppant balszerencsés verseny, amelyet ugyancsak nem fejezett be - máris a negyedik helyen találta magát. Elindult a dobogós helyen motorozók után, ám ez a lendület csupán annyira volt elég, hogy egyre jobban leszakítsa az őt üldözőket.

Pasini a verseny háromnegyedére már behozhatatlan előnyt szerzett, miként a második helyen lévő Kallio is beláthatatlan távolságba került a harmadik Simoncellitől. Utóbbi pedig éppen Talmácsi előtt ment, szintén jókora előnnyel.

Az ötödik helyért azonban négyen is közelharcot vívtak egymással, legalább ennyi izgalom maradt az utolsó néhány körre, más nem.

Az összetett pontversenyben Talmácsi tizenhárom pontot szerzett ugyan, de a harmadikról visszaesett a negyedik helyre, miután a múlt héten még mögötte lévő Mattia Pasini győzelmével a mezőny élére ugrott. ---- A gyorsasági motoros világbajnokság hatodik futamán, a Katalán Nagydíjon a 250 kcm-es kategóriában hazai győzelem született.


A világbajnoki pontversenyben élen álló, a versenyt is az élről kezdő Daniel Pedrosa növelte előnyét a riválisokkal szemben.


A második és harmadik helyen "nagy" meglepetésre az összetettben is dobogón álló másik két versenyző, Stoner és Davizioso végzett.


A mezőny egyetlen magyarjaként Rizmayer Gábor a huszadik helyen zárt. ----
A Moto GP kategóriában az összetett pontversenyben nagy fölénnyel vezető olasz Valentino Rossi (képünkön) tovább növelte előnyét az őt üldözőkkel szemben.

A doktor a harmadik helyről rajtolva izgalmas küzdelemben, remek hajrával nyerte meg a versenyt. ---- Talmácsi Gábor (125 kcm, KTM, 4. hely): - Negyedik lettem, ami összességében nem rossz eredmény. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy túl puha gumit választottam, amely már a tizedik körben csúszkálni kezdett. Hibáztam is, úgyhogy a végén azt hittem, hogy még ketten megelőznek. Két Aprilia és két KTM végzett az élen, ez igazából mégsem a mi pályánk volt, hanem az Apriliáé. Ez a hétvége nem volt tökéletes a számunkra, de tanulhatunk belőle. Nincs okom panaszra, mert kilenc pontra felzárkóztam az éllovasra.

Tóth Imre (125 kcm, Aprilia, kiesett): - A délelőtti bemelegítő edzésen nem működött a váltóm, folyamatosan állítgattuk, ám nem lett jobb. A futamra az összes, váltóval kapcsolatos alkatrészt kicseréltük, sikerült is jól elkapnom a rajtot, de az első kanyarban Olive elesett előttem, s jó néhány vetélytársam megelőzött. A motorom akadozott, de még így is teljesíthettem volna a versenytávot, ha tíz körrel a vége előtt a váltó nem adja meg magát véglegesen.

Rizmayer Gábor (250 kcm, Yamaha, 20. hely): - Végigszenvedtem a versenyt… Teljesen egyedül köröztem, nem tudtam utolérni az előttem haladó bolyt. A motorom futóműve jobb volt, mint az edzéseken, de a másféle beállítás miatt a gumi nem bírta ki a versenytáv felét sem. Ráadásul az első abroncsom "fogyott el", úgyhogy nem nagyon tudtam virgonckodni.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik