Az éjszakába nyúlt és sötétedés utáni gyorsasági szakaszokban is bővelkedett a Kassa-rali első napja, amely során jó néhány érdekes esemény történt. Voltak, akiknek minden esélyük elszállt a győzelemre, mások kiestek, és szinte alig akadt olyan pilóta a mezőnyben, aki gondok nélkül megúszta a nyitó napot.
Turi Tamás abban reménykedhet, hogy nem jut a korábban jó pozícióból kiesô két pilóta, Aschenbrenner György és ifjabb Tóth János sorsára
Turi Tamás abban reménykedhet, hogy nem jut a korábban jó pozícióból kiesô két pilóta, Aschenbrenner György és ifjabb Tóth János sorsára
A kezdés Aschenbrenner Györgynek sikerült a legjobban: megnyerte a prológot, és még a második gyorsasági szakasz után is vezetett, ám a harmadikon már nem tudott elrajtolni. Tönkrement ugyanis az autójában az AC-pumpa, és a Mitsubishi többé nem volt hajlandó engedelmeskedni a gazdájának.
Turi Tamás vette át a vezetést, aki sorra nyerte meg a szakaszokat, és egy rossz szava sem volt az első kör utáni szervizparkban. Igaz, csúszott a kuplung, igaz, óvatosan ment, mert nem akarta túlmelegíteni a kocsit, de amikor vezet az ember, ezek a problémák eltörpülnek. Főleg, ha az idén még nem nyert futamot, és főleg, ha ő a magyar bajnok.
Sokáig az idén visszatérő ifjabb Tóth János állt a második helyen. A hatszoros abszolút bajnok az első körben felmérte a terepet, semmit sem kockáztatott, és úgy tervezte, a második körre gyorsul fel igazán. Meg is nyerte az ötödik szakaszt, a hatodikon azonban lapzártánkig ismeretlen okból lecsúszott a pályáról, és a verseny feladására kényszerült.
Nem járt sokkal jobban Herczig Norbert sem, bár ő legalább versenyben van - igaz, a századik hely környékén. Ô egy hídkorláttal kötött közelebbi ismeretséget, aminek következtében a jobb hátsó futóműve megsérült.
A szerencsétlenül járt pilóta annyira ideges lett a látványtól, hogy csapot-papot otthagyva elrohant a kocsitól, majd amikor visszaért, segített a navigátorának kicserélni a kereket. Tóth Imre egyébként eközben megsérült: az egyik segítőkész szurkoló véletlenül megütötte a felnivel, aminek következtében Tóth néhány pillanatra az eszméletét is elveszítette. Ezek után csoda, hogy folytatni tudták a küzdelmet…
De visszatérve a versenyben lévőkre! Lapzártánkkor Turi Tamás állt az élen, mögötte pedig Tagai Tamás következett, aki saját bevallása szerint megpróbált a lehető legkevesebb hibával közlekedni.
A negyedik gyorsasági szakasz nem feküdt neki, egyébként is fáradt volt, mert szinte egész éjszaka Bútor Róbert autóját szerelték (az Octavia hengerfejes lett, úgyhogy Bútor egész nap etaptempóban közlekedett, a nap végén a hetedik volt).
Szavazás
A harmadik helyen Spitzmüller Csaba tanyázik, akinek végre szépen muzsikál a Corollája, és ettől persze a kedve is sokkal jobb, mint az előző futamokon. Lassan kezdi megszokni, milyen érzés is egy jól működő World Rally Carral közlekedni, és tetszik neki az élmény. Úgy látszik, "megijedt" a korábbi futamokon rakoncátlankodó Toyota, mert "Spitzi" úgy döntött, ha most is cserbenhagyja, lecseréli.
A bajnoki pontversenyt vezető Benik Balázs hátránya már majd egy perc, és ennek oka, hogy a tavalyelőtti bajnok rögtön a prológon nekiment egy padkának, és defektet kapott. Ám ha ez még nem lett volna elég, a futómű is elhajlott, úgyhogy nem volt könnyű úton tartani a Focust az első körben. A negyedik hely így eléggé kellemes meglepetés, és annak tudatában, hogy milyen váratlan események történtek a nyitó napon, Benik akár jobb végkifejletben is reménykedhet.
Az izgalmasan alakuló verseny ma hat gyorsasági szakasszal ér véget.
Kassa-rali, az Agip ob 3. futama Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után (a 7. szakasz lapzártánk után ért véget): 1. Turi Tamás, Kerék István (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) 29:35.3, 2. Tagai T., Tagai R. (Intermédia Motorsport, Skoda Octavia WRC) 23.9 másodperc hátrány, 3. Spitzmüller, Kazár (Pacotti Motorsport, Toyota Corolla WRC) 42.8 mp h., 4. Benik, Vinoczai (OMV Benik Motorsport, Ford Focus WRC) 59.9 mp h., 5. Hideg, Szenner (Hideg Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:32.9 p h., 6. Turán, Csökő (Turán Motorsport, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:33.9 p h. ---- K ---- A