"Tipikus" itáliai nap volt a 15. Olasz Nagydíj első edzésnapja. Ragyogó napsütésben, kellemes (27 fokos) hőmérsékletben számos fontos döntés született a tárgyalótermekben, és a pályán is az olasz szokásoknak megfelelően alakult minden: a hazai márkák megmutatták oroszlánkörmeiket, feltámadtak, a pilóták pedig nemzetiségtől függetlenül tövig csavarták a gázmarkolatot a vb egyik legnagyobb átlagsebességű pályáján.
A tapasztalt Max Biaggi mindkét MotoGP-s szabadedzést a második helyen zárta
A tapasztalt Max Biaggi mindkét MotoGP-s szabadedzést a második helyen zárta
A tapasztalt Max Biaggi mindkét MotoGP-s szabadedzést a második helyen zárta
A tapasztalt Max Biaggi mindkét MotoGP-s szabadedzést a második helyen zárta
Mugellóban az olasz divat is hódított: Marco Melandri szőkére festette a haját, Loris Capirossi pedig új sisakot készíttetett magának. A depóban rengeteg pletyka, álhír, féligazság és sms keringett - természetesen elsősorban a jelenlegi mezőny legnagyszerűbb versenyzőjével, Valentino Rossival kapcsolatban.
A gyártók szövetsége, az MSMA fontos ülést tartott, amelyen a 125, a 250 és a MotoGP új szabályait tárgyalták. A 125-ös és a 250-es kategóriában az európai márkák győztek a Honda és a Yamaha ellenében. Azaz 2009-ig maradnak a kétüteműek, és csak azután jöhetnek majd a négyüteműek. A MotoGP jövőjét viszont továbbra is a japánok, pontosabban a szinte teljhatalmú Honda alakítja. A Honda pedig úgy akarta, hogy 2007-től 800 köbcentisek legyenek a jelenlegi 990 köbcentis "szörnyek".
De vissza a mugellói aszfaltcsíkra! A 125-ben a vb éllovasa, a KTM-es Mika Kallio volt az uralkodó: a szabadedzés után az időmérőn is a legjobb volt. Kallio csapattársa, Talmácsi Gábor viszont nem lehet elégedett. Kalliótól egy másodpercet kapott, és szokásától eltérően nem tudott beleszólni az elit csatározásába. Tóth Imre ellenben jelezte, a Francia GP után ismét pont(ok)ra vágyik. A 250-es kategóriában minden a hagyományok szerint alakult. Mugello évek óta az Aprilia tesztpályája, ezért nem meglepő, hogy tegnap az apriliások diktálták a tempót.
A MotoGP-ben Sete Gibernaué volt a legjobb idő - miközben Max Biaggi mindkét szabadedzésen a második lett -, a spanyol nem igazán szereti Mugellót, de így sem róla, hanem Rossiról beszéltek a legtöbbet. Rossi előbb bejelentette, tíz évig még a MotoGP-ben marad, és akár 2007-ig is aláír a Yamahához. Ám kora este egészen más derült ki: mértékadó olasz források szerint Rossi 20 millió euróért 2006-ra már leszerződött a Yamahához, majd búcsút int a MotoGP-nek, és átköltözik a Formula-1-be…