A gyorsasági motoros-vb mezőnye három hét szünet után az egyik legkülönlegesebb helyszínen, Olaszországban ad randevút egymásnak. A hét végi viadal a gyártók számára azért fontos, mert Európában az olaszok vásárolják a legtöbb motort, és ezért kötelező a lehető legjobb eredmény elérése. A pilóták szemszögéből az növeli a tétet, hogy a legnagyobb hagyományokkal és a legjobb eredményekkel az olaszok büszkélkednek itt (71 világbajnoki cím és 647 nagydíjgyőzelem), azaz presztízskérdés a siker az Olasz Nagydíjon.
Valentino Rossi tavalyi mókája: orvosi köpenyben és fonendoszkóppal a nyakában parádézott – most valóban doktor lett
Valentino Rossi tavalyi mókája: orvosi köpenyben és fonendoszkóppal a nyakában parádézott – most valóban doktor lett
Vasárnap a vb történetében immár a 70. nagydíjat rendezik meg Olaszországban - a múltban az Olasz GP előtt volt Nemzetek Nagydíja és San Marinó-i Nagydíj is -, ahová valamilyen szinten minden csapat hazatér. Az olaszok minden alakulatban jelen vannak, hol csapattulajdonosként, hol csapatvezetőként, máshol szerelőként, szponzorként, sajtófőnökként, menedzserként, szakácsként és természetesen pilótaként. Talmácsi Gábor menedzsere olasz, a KTM-nél rengeteg olasz mérnök és szerelő dolgozik, Tóth Imrét szintén olaszok segítik, a technikai igazgatója is itáliai szakember. Egyszóval igazi hangos, izgalmas, déliesen temperamentumos ünnep lesz az Olasz Nagydíj, amelyet már felvezetett egy különleges ünnepség.
Kedden Urbinóban, a Carlo Bo Egyetem nagytermében Valentino Rossi tiszteletbeli diplomát kapott az 500 éves intézmény szociológia tanszékétől, amelynek nevében az egyetem rektora adta át az elismerést. A Doktor becenevű Rossi - aki másodikos gimnazista korában abbahagyta tanulmányait a motorversenyzés miatt - immár hivatalosan is doktor lett, a kommunikáció és a reklám terén felmutatott tevékenységének köszönhetően. Mint minden ilyen esetben, természetesen ezúttal is voltak elégedetlenkedők, ők egyenesen szégyennek tartották azt, hogy valaki tanulmányok nélkül diplomás lehet. Az ő kritikájukra Rossi frappánsan csak annyit mondott: "A diplomámhoz hat világbajnoki címet kellett megszereznem."
Rossi Mugellóban is a hatodik győzelmére készül, amelyre minden esélye megvan. Pályafutása legjobb formájában kezdett az idén, hiszen eddig még nem vezetett négy nagydíj után 37 ponttal. Ellenfelei közül Sete Gibernau újra remekül motorozik, Marco Melandri az első királykategóriabeli győzelmére készül, míg Max Biagginak immár létszükséglet a diadal, hiszen a Honda egyáltalán nincs megelégedve vele, és egyre valószínűbb, hogy 2006-ban már nem lesz gyári versenyző. A Honda mellett a Ducati-csapat lehet veszélyes Rossira, így mindenképpen elfeledtetheti az idei nehézségeket.
Egy másik olasz márka, az Aprilia két kategóriában is diadalra tör, 250-ben és 125-ben is győzni akar hazai pályán. A 250-ben két hondás lesz a legnagyobb riválisa az apriliás hadnak: Dovizioso, aki hazai közönség előtt szeretné megszerezni első 250-es sikerét és Pedrosa. A spanyol a szokásosnál is magabiztosabb, hiszen a Honda hivatalosan is bejelentette, hogy 2006-ban számít rá a MotoGP-ben.
A 125-ben sokkal nehezebb lesz az Apriliának, egyfelől a hondások, másfelől a KTM pilótái miatt. A KTM tavaly már majdnem elcsípte az Apriliát, hiszen Stoner csak 152 ezredmásodperces hátránnyal lett második. Az idén még ütőképesebb az osztrák márka, Kallio vezeti a vb-t, Simon végre meg akarja mutatni valós tudását, míg Talmácsi első győzelmére pályázik azon a pályán, amelyen eddig már kétszer volt pontszerző sokkal gyengébb motorokkal. Talma 2001-ben 14., 2004-ben 13. lett. Tóth Imre is nagyon bizakodó, mindenáron meg akarja ismételni franciaországi pontszerzését. Tóth egyébként tavaly mindössze nyolc tizeddel maradt le a pontszerzésről.