Az idény egyetlen külföldön zajló ob-futamát rendezik pénteken és szombaton: a Kassa környékén zajló viadalon a rendkívül népes magyar mezőny a helyi pilótákkal egészül ki. Az első nap hét, a másodikon hat gyorsaságit teljesítenek a párosok, és az első nap érdekessége, hogy három szakasz sötétben zajlik. Ez nem szokás Magyarországon, és egy ilyen népes mezőny esetében nem kis rendezői feladatot jelent.
Ifjabb Tóth János korábban nyert már Kassán, de a legutóbbi szlovákiai viadalon kiesett (Fotó: Mirkó István)
Ifjabb Tóth János korábban nyert már Kassán, de a legutóbbi szlovákiai viadalon kiesett (Fotó: Mirkó István)
A szervezők egyébként nagyon segítőkészek, próbálták összehangolni saját szabályaikat a magyar és az FIA-regulákkal - a nálunk megszokotthoz képest annyi differencia lesz, hogy az aranylicences pilóták nem két percre rajtolnak, hanem percenként. Ebből azonban nem lehet túl nagy gond, mivel aszfaltversenyről beszélünk, tehát mások porában nem kell autózni, és mivel rövidek a pályák, az sem valószínű, hogy bárkit is utolérnek. A pályákon elvileg mindenki négyszer mehetett végig (a pletykák jó néhány tiltott tréningről szólnak), ennyi tapasztalat alapján kellett összehozni az itinert, amelyből autóznak a párosok. Csak viszonyításképpen: a világbajnokságon csupán két pályabejárásra van lehetőség, nálunk a legtöbb pálya esetében sokkal többre.
Ez azért lényeges, mert vannak olyan pilóták, akik még sohasem versenyeztek Kassa környékén, ugyanis a közös rendezésű viadal legutóbb 1998-ban szerepelt a bajnokság programjában. Azt a versenyt az utóbb a bajnoki címet is elhódító Kiss Ferenc nyerte meg Bathó Zoltán és az akkor még Nissan Almerával induló Turi Tamás előtt.
Azóta sokat változott a világ, sokkal több lett a mezőnyben a World Rally Car, és természetesen a küzdelem is szorosabbá vált. Kiss Ferenc most is ott lesz a rajtnál (egy Hyundai Accent WRC-vel), és noha ő bármikor képes lehet meglepetésre, az eddig látottak alapján nem biztos, hogy ő a viadal legfőbb esélyese.
A pontversenyt jelenleg a tavalyelőtti bajnok, Benik Balázs vezeti, akinek egyáltalán nincs könnyű dolga, hiszen azok közé a pilóták közé tartozik, akik még nem versenyeztek Kassán. A fordos sofőr nehéz versenyre számít, mivel az utakon viszonylag magas átlagsebességgel lehet közlekedni, viszont sok az irányváltás, a kanyarok nagy része pedig sodrós.
A bajnoki címért folyó küzdelem másik fő esélyese a hatszoros abszolút bajnok ifjabb Tóth János, aki megnyerte az idénynyitót, viszont a miskolci viadalon technikai hiba miatt az élről búcsúzott. Ô már többször is versenyzett a szlovák pályákon, 1996-ban nyert is Kassán, a legutóbbi ottani futamon azonban kiesett a versenyből. A múltkori korai búcsúzás után számára a legfőbb cél, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtse a Peugeot 206 WRC-vel.
A bajnoki címvédő Turi Tamás is nagyon szeretné már megszerezni idei első győzelmét. Elszántságban nincs hiány, most már csak egy kis szerencse kellene a technika ördöge vagy minden Skodák védőszelleme részéről, és akkor meglehetne a siker.
Érdekesség még a WRC-s mezőnyt nézve, hogy Spitzmüller Csaba úgy döntött: ez lesz a Toyota Corolla utolsó esélye. Ha most is cserbenhagyja, akkor másik típusra cseréli, mert ennél azért többet várt tőle. Szokatlan is lehet a pilóta számára a pechsorozat, hiszen tavaly az összes versenyt megnyerte, amelyen elrajtolt - igaz, akkor még az N-csoportban. A ralisoknál babonásabb népség kevés van, úgyhogy az esélyekről senki sem szívesen beszél, viszont mindenki nagyon várja a szombat délutáni célceremóniát.