Loeb hat futam után már négy győzelmnél tart

HARANGI LÁSZLÓHARANGI LÁSZLÓ
Vágólapra másolva!
2005.05.16. 19:48
Címkék
Monte Carlo, Új-Zéland és Szardínia után Sébastien Loeb Cipruson is győzött, tovább növelve ezzel előnyét a rali-világbajnokság pontversenyében a norvég Petter Solberg előtt. A francia Loeb ezzel idén negyedik sikerét aratta, az eddigi hat futamból.
Sebastien Loeb az idény eddigi hat versenyéből négyet megnyert, ami fantasztikus szezont sejtet számára (fotó: Reuters)
Sebastien Loeb az idény eddigi hat versenyéből négyet megnyert, ami fantasztikus szezont sejtet számára (fotó: Reuters)
Sebastien Loeb az idény eddigi hat versenyéből négyet megnyert, ami fantasztikus szezont sejtet számára (fotó: Reuters)
Sebastien Loeb az idény eddigi hat versenyéből négyet megnyert, ami fantasztikus szezont sejtet számára (fotó: Reuters)
Sebastien Loeb az idény eddigi hat versenyéből négyet megnyert, ami fantasztikus szezont sejtet számára (fotó: Reuters)
Sebastien Loeb az idény eddigi hat versenyéből négyet megnyert, ami fantasztikus szezont sejtet számára (fotó: Reuters)

Ötvenedszer pontszerző a Ford

A Ford a Ciprus-ralin elért ötödik és hatodik helyével sorozatban ötvenedszer szerzett pontot WRC-s futamon. Bár a versenyt nem nyerték meg, nagy ünnep volt ez a csapatnál.
„Ez egy igazán figyelemreméltó eredmény. Más gyártók a közelében sem járnak ennek a rekordnak – mondta Malcolm Wilson, a csapat igazgatója. – Nagy elismerés ez annak a kilenc versenyzőnek, akik hozzásegítették az M-Sport csapatát ehhez a rekordhoz. Nagy siker ez továbbá a Ford Focusnak is.”
A brit gárda egyébként ezzel az eredményével a gyártók világbajnokságában letaszította a harmadik helyről a Subarut.
Már az első napon megmutatkoztak az autógyilkos Ciprus-rali nehézségei: Marcus Grönholm motorhiba miatt igen korán, az első szakaszon feladni kényszerült a versenyt. Magyar vonatkozásban ugyancsak az első gyorsaságin búcsúzott a futamtól a Ford Focussal induló Benik Balázs is.

A nehéz körülmények áldozatául esett továbbá a világbajnoki címre esélyes, eddig két futamot is megnyerő norvég Petter Solberg (Subaru Impreza WRC), valamint az ebben az évben bukdácsoló Francois Duval (Citroën Xsara WRC) is. (Utóbbiról a második fejezetben bővebben is olvashat!)

Kitűnő eredményt ért el, összesítésben a második helyet megszerezve az osztrák Manfred Stohl, aki egy privát Citroën Xsara WRC volánja mögött élete eddigi legjobb WRC-s eredményét produkálta. Petter Solberg bátyja, Henning Solberg szintén privátként indult, sokáig a dobogós harmadik helyen autózva, végül negyedikként ért célba a Focus WRC-vel.

Nem voltak problémái azonban Sébastien Loebnek, aki a Ciprus-rali 18 szakaszából 12-t megnyert, magabiztosan megszerezve ezzel az első helyet. Említésre méltó, hogy az eddigi hat világbajnoki futamból az észt Markko Märtinnek (Peugeot 307 WRC) és a finn Toni Gardemeisternek (Ford Focus WRC) mindet pontszerző helyen sikerült befejeznie.
Ciprus-rali, a 2005-ös világbajnokság hatodik futama (1063,92 km, 18 gyorsasági szakasz 326,68 km):
1. Loeb, ElanafranciákCitroën Xsara WRC5:02:29,4 óra
2. Stohl, MinorosztrákokCitroën Xsara WRC+ 4:09,5 perc
3. Märtin, Parkészt, britPeugeot 307 WRC+ 4:41,9 perc
4. H. Solberg, MenkerudnorvégokFord Focus WRC+ 5:15,7 perc
5. Gardemeister, HonkanenfinnekFord Focus WRC+ 7:37,3 perc
6. Kresta, MoznycsehekFord Focus WRC+ 10:17,4 perc
---- A ---- &
Legfrissebb hírek

Sportembergyár – Ballai Attila publicisztikája

Vizes vb 2025
3 órája

Jöjjön a negyvenedik! – Zsoldos Barna jegyzete

F1
3 órája

Gruber-parádé a Kazincbarcika ellen; Nagy László: Két-három lépéssel a Szeged előtt…

E-újság
3 órája

Vasárnapi sportműsor: Magyar Nagydíj; záró nap a vizes vb-n

Minden más foci
3 órája

Spában már a Q1-ben kiesett mindkét Aston Martin, a Hungaroringen kibérelték a harmadik sort

F1
3 órája

Valter Attila 57. lett a San Sebastián-i egynapos versenyen

Kerékpár
4 órája

Nyerő mesterhármas a ráadásban, emberhátrányban – ilyen is történt a Magyar Kupa szombati nyitányán

Labdarúgó NB I
4 órája

„Bernie kinézett az ablakon a Halászbástyára és közölte, hogy ide kell hozni a versenyt” – Dávid Sándor-interjú

F1
4 órája
Ezek is érdekelhetik