A Renault és Alonso aggódik a Ferrari tempója miatt
Vágólapra másolva!
2005.04.25. 18:48
Megosztás
Vágólapra másolva!
Címkék
Kétséges, hogy megtarthatja-e a vasárnapi San Marinó-i Nagydíjon elért harmadik helyét Jenson Button, a BAR-Honda angol pilótája, mert az autójának a tömege üzemanyag nélkül nem érte el a szabályok szerinti minimumot. Ezt a versenyfelügyelők állapították meg a futamot követő ellenőrzésen, ám elfogadták a BAR magyarázatát, azonban a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) kivizsgálja az ügyet, s május 4-én Párizsban meghallgatja az érintetteket.
Jenson Button autójából kiszívták az utolsó csepp benzint is, így az könnyebb lett a megengedettnél (fotók: Reuters)
Jenson Button autójából kiszívták az utolsó csepp benzint is, így az könnyebb lett a megengedettnél (fotók: Reuters)
"Az autó (Button BAR-Hondája - a szerk.) közvetlenül a verseny után esett át a mérlegelésen a célba érkezés utáni állapotában, és a tömege a megengedett minimum fölött volt - olvasható a hivatalos jelentésben, amelyet a versenyfelügyelők tettek közzé a vasárnapi San Marinó-i Nagydíj után. - Azt követően az üzemanyagot teljesen kiszivattyúzták, majd újra megmérték, és megállapították, hogy a súlya alatta van a legkisebb megengedett értéknek."
A jelentésben leírt szabályellenes eltérés miatt Jenson Buttont nem fosztották meg az Imolában elért harmadik helyezésétől, a verseny végeredménye azonban mégsem hivatalos, ugyanis a FIA vizsgálatot indított.
A Formula-1-es autók a verseny után a pilótával együtt nem lehetnek könnyebbek mint 600 kilogramm, és Button versenygépe a mérlegelésnél 606,1 kg-ot nyomot. Csontszáraz tankkal azonban mindössze 594,6 kg volt a tömege.
Az FIA az esetről a következő közleményt adta ki: "Az FIA fellebbezni kíván a versenyigazgatóság döntése ellen, mert nem történt további intézkedés a harmadik helyen végzett autót illetően. Egyúttal a nemzetközi fellebviteli testület meghallgatását május 4-ére tűzte ki."
"Elnézést, Kimi!"
Ron Dennis, a McLaren-Mercedes csapat első embere bocsánatot kért versenyzőjétől, Kimi Räikkönentől, amiért az Imolában az első rajtkocká- ból induló finn pilóta autója a 9. körben meghibá- sodott, és Räikkönennek az élről kellett feladnia a futamot. "Egy kötés meghibásodott a vezérműtengelyen, ezért elnézést kérünk ismét Kimitől" - mondta Dennis. A fiatal finn sofőrt nagyon feldühítette az eset, mert amikor kiszállt az autójából a depóban, keresztülhají- totta a kormányt a helyiségen. "Persze, hogy csalódott vagyok, hiszen remekül rajtoltam, és kezdtem elhúzni a többiektől - nyilatkozta Räikkönen, majd így folytatta: - Ezzel együttes legalább tudjuk, hogy az autó elég gyors volt mindkét időmérő edzésen és a versenyen is. Ha még egy kicsit sikerült előre lépnünk a Spanyol Nagydíjig, akkor izgalmas, jó versenynek nézhetek elébe." Imolában a versenyben maradt McLaren-Mercedesszel Alex Wurz negyedikként ért célba.
A BAR-Honda csapat úgy kommentálta az FIA döntését, hogy az "meglepő". A brackley-i istálló közleményében úgy fogalmaz, hogy az autó "minden szabálynak megfelelt, abban a tekintetben is, hogy a súlya fölötte volt a megengedett minimum értéknek."
"Ezek után az FIA úgy döntött, további ellenőrzést végez, és kiüríttette a tankot és a benzincsövet, hogy az összes maradék üzemanyag távozzon a rendszerből - folytatódik a BAR kommünikéje. - Ezek után megállapították, hogy az autó tömege nem éri el az előírt minimumot. Az FIA ezután kérte a BAR-Hondát, hogy magyarázza meg a helyzetet, a csapat pedig a saját és a versenybíróság által a futam alatt összegyűjtött adatokkal igazolni tudta, hogy az autó tömege végig a megengedett minimum érték fölött volt a verseny során. Tegnap (vasárnap) késő este a versenybírók megerősítették: kielégítőnek tartják a csapat által rendelkezésre bocsátott adatokat."
Nick Fry, a BAR-Honda ügyvezetője elmondta: ugyanazokat az egzakt adatokat mutatják majd be a meghallgatáson, amelyekkel a versenybírók is megismerkedhettek.
"Biztosak vagyunk abban, hogy ezek az adatok újból megmutatják majd, hogy az autó a San Marinó-i Nagydíj alatt megfelelt az FIA szabályainak."
Michael Schumacher újra a címvédésben gondolkodik
Michael Schumacher (hátul) hihetetlen nyomás alatt tartotta 12 körön keresztül Fernando Alonsót
A 13. rajtkockából indulva majdnem megnyerte a 25. San Marinó-i Nagydíjat a hétszeres világbajnok Michael Schumacher, aki Ferrarijával mindenkinél sokkal gyorsabb volt a 4933 méteres imolai pályán. Az egyetlen problémát a versenyt megnyerő Fernando Alonso (Renault) jelentette, aki remekül verte vissza a 36 éves német zseni minden támadását.
Bár Schumacher egy icipicit csalódott volt, hogy nem nyert, mégis sokkal rózsaszínűbben látta a jövőt, mint az év során korábban bármikor.
"Ezen az úton megyünk tovább, és máris újra versenyben vagyunk a világbajnoki címért - mondta a címvédő. - Nagyot léptünk előre a helyes irányba, de ez még csak a kezdet. Versenyről-versenyre ugyanezt fogom tenni, és majd meglátjuk, mi történik.
Alonso aggódik a Ferrari gyorsasága miatt
Rendkívül szoros befutó volt. Örül a Renault csapat, de boldogok a Ferrari szerelői is
Szavazás
A Renault és Fernando Alonso a San Marinó-i Nagydíjon aratott győzelem ellenére aggasztónak tartja, hogy Michael Schumacher ennyire gyors tudott lenni a Ferrarival.
"A kocsijuk láthatóan gyors, és az, hogy másfél másodperccel jobb köridőket autózott vele Schumacher, mindent elmond - nyilatkozta Pat Symonds műszaki igazgató. - A következő verseny után már jobban meg tudjuk ítélni, mi a helyzet."
"Három győzelem után nagyon erősnek tűnik a pozícióm a világbajnokságban - tette hozzá Fernando Alonso -, de ezek a győzelmek túlzott eufóriát okozhatnak, holott óvatosnak kell lennünk."
"Mostantól nehezebb lesz majd győzni, mivel a Ferrari egyre versenyképesebb, és Räikkönen is veszélyesen nyomta, amíg ki nem esett. Az az igazság, hogy a barcelonai győzelmi esélyeim napról-napra kisebbek."
Pat Symonds elismerte: az, hogy Alonso motorjának teljesítményét vissza kellett venni, hogy kíméljék a Bahreinben eléggé "kikészült" erőforrást, nem magyarázza a Schumacher és Alonso autójának tempója közötti jelentős különbséget.
"A motorproblémák befolyásolták Fernando teljesítményét, őszintén szólva azonban nem emiatt volt ekkora a sebességkülönbség. Noha Alonso motorja eléggé megviselt állapotba került a bahreini futam után, kénytelenek voltunk azt használni, hiszen a szabályok így rendelkeznek." ---- S ---- &