A Renault és Alonso aggódik a Ferrari tempója miatt

Vágólapra másolva!
2005.04.25. 18:48
Címkék
Kétséges, hogy megtarthatja-e a vasárnapi San Marinó-i Nagydíjon elért harmadik helyét Jenson Button, a BAR-Honda angol pilótája, mert az autójának a tömege üzemanyag nélkül nem érte el a szabályok szerinti minimumot. Ezt a versenyfelügyelők állapították meg a futamot követő ellenőrzésen, ám elfogadták a BAR magyarázatát, azonban a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) kivizsgálja az ügyet, s május 4-én Párizsban meghallgatja az érintetteket.
Jenson Button autójából kiszívták az utolsó csepp benzint is, így az könnyebb lett a megengedettnél (fotók: Reuters)
Jenson Button autójából kiszívták az utolsó csepp benzint is, így az könnyebb lett a megengedettnél (fotók: Reuters)
Jenson Button autójából kiszívták az utolsó csepp benzint is, így az könnyebb lett a megengedettnél (fotók: Reuters)
Jenson Button autójából kiszívták az utolsó csepp benzint is, így az könnyebb lett a megengedettnél (fotók: Reuters)
Jenson Button autójából kiszívták az utolsó csepp benzint is, így az könnyebb lett a megengedettnél (fotók: Reuters)
Jenson Button autójából kiszívták az utolsó csepp benzint is, így az könnyebb lett a megengedettnél (fotók: Reuters)

"Az autó (Button BAR-Hondája - a szerk.) közvetlenül a verseny után esett át a mérlegelésen a célba érkezés utáni állapotában, és a tömege a megengedett minimum fölött volt - olvasható a hivatalos jelentésben, amelyet a versenyfelügyelők tettek közzé a vasárnapi San Marinó-i Nagydíj után. - Azt követően az üzemanyagot teljesen kiszivattyúzták, majd újra megmérték, és megállapították, hogy a súlya alatta van a legkisebb megengedett értéknek."

A jelentésben leírt szabályellenes eltérés miatt Jenson Buttont nem fosztották meg az Imolában elért harmadik helyezésétől, a verseny végeredménye azonban mégsem hivatalos, ugyanis a FIA vizsgálatot indított.

A Formula-1-es autók a verseny után a pilótával együtt nem lehetnek könnyebbek mint 600 kilogramm, és Button versenygépe a mérlegelésnél 606,1 kg-ot nyomot. Csontszáraz tankkal azonban mindössze 594,6 kg volt a tömege.

Az FIA az esetről a következő közleményt adta ki: "Az FIA fellebbezni kíván a versenyigazgatóság döntése ellen, mert nem történt további intézkedés a harmadik helyen végzett autót illetően. Egyúttal a nemzetközi fellebviteli testület meghallgatását május 4-ére tűzte ki."

"Elnézést, Kimi!"

Ron Dennis, a McLaren-Mercedes csapat első embere bocsánatot kért versenyzőjétől, Kimi Räikkönentől, amiért az Imolában az első rajtkocká- ból induló finn pilóta autója a 9. körben meghibá- sodott, és Räikkönennek az élről kellett feladnia a futamot. "Egy kötés meghibásodott a vezérműtengelyen, ezért elnézést kérünk ismét Kimitől" - mondta Dennis.
A fiatal finn sofőrt nagyon feldühítette az eset, mert amikor kiszállt az autójából a depóban, keresztülhají- totta a kormányt a helyiségen.
"Persze, hogy csalódott vagyok, hiszen remekül rajtoltam, és kezdtem elhúzni a többiektől - nyilatkozta Räikkönen, majd így folytatta: - Ezzel együttes legalább tudjuk, hogy az autó elég gyors volt mindkét időmérő edzésen és a versenyen is. Ha még egy kicsit sikerült előre lépnünk a Spanyol Nagydíjig, akkor izgalmas, jó versenynek nézhetek elébe."
Imolában a versenyben maradt McLaren-Mercedesszel Alex Wurz negyedikként ért célba.
A BAR-Honda csapat úgy kommentálta az FIA döntését, hogy az "meglepő". A brackley-i istálló közleményében úgy fogalmaz, hogy az autó "minden szabálynak megfelelt, abban a tekintetben is, hogy a súlya fölötte volt a megengedett minimum értéknek."

"Ezek után az FIA úgy döntött, további ellenőrzést végez, és kiüríttette a tankot és a benzincsövet, hogy az összes maradék üzemanyag távozzon a rendszerből - folytatódik a BAR kommünikéje. - Ezek után megállapították, hogy az autó tömege nem éri el az előírt minimumot. Az FIA ezután kérte a BAR-Hondát, hogy magyarázza meg a helyzetet, a csapat pedig a saját és a versenybíróság által a futam alatt összegyűjtött adatokkal igazolni tudta, hogy az autó tömege végig a megengedett minimum érték fölött volt a verseny során. Tegnap (vasárnap) késő este a versenybírók megerősítették: kielégítőnek tartják a csapat által rendelkezésre bocsátott adatokat."

Nick Fry, a BAR-Honda ügyvezetője elmondta: ugyanazokat az egzakt adatokat mutatják majd be a meghallgatáson, amelyekkel a versenybírók is megismerkedhettek.

"Biztosak vagyunk abban, hogy ezek az adatok újból megmutatják majd, hogy az autó a San Marinó-i Nagydíj alatt megfelelt az FIA szabályainak."

Michael Schumacher újra a címvédésben gondolkodik

Michael Schumacher (hátul) hihetetlen nyomás alatt tartotta 12 körön keresztül Fernando Alonsót
Michael Schumacher (hátul) hihetetlen nyomás alatt tartotta 12 körön keresztül Fernando Alonsót
Michael Schumacher (hátul) hihetetlen nyomás alatt tartotta 12 körön keresztül Fernando Alonsót

A 13. rajtkockából indulva majdnem megnyerte a 25. San Marinó-i Nagydíjat a hétszeres világbajnok Michael Schumacher, aki Ferrarijával mindenkinél sokkal gyorsabb volt a 4933 méteres imolai pályán. Az egyetlen problémát a versenyt megnyerő Fernando Alonso (Renault) jelentette, aki remekül verte vissza a 36 éves német zseni minden támadását.

Bár Schumacher egy icipicit csalódott volt, hogy nem nyert, mégis sokkal rózsaszínűbben látta a jövőt, mint az év során korábban bármikor.

"Ezen az úton megyünk tovább, és máris újra versenyben vagyunk a világbajnoki címért - mondta a címvédő. - Nagyot léptünk előre a helyes irányba, de ez még csak a kezdet. Versenyről-versenyre ugyanezt fogom tenni, és majd meglátjuk, mi történik.

Alonso aggódik a Ferrari gyorsasága miatt

Rendkívül szoros befutó volt. Örül a Renault csapat, de boldogok a Ferrari szerelői is
Rendkívül szoros befutó volt. Örül a Renault csapat, de boldogok a Ferrari szerelői is
Rendkívül szoros befutó volt. Örül a Renault csapat, de boldogok a Ferrari szerelői is

Szavazás

Ön szerint ki lesz Michael Schumacher első számú kihívója 2005-ben?

A Renault és Fernando Alonso a San Marinó-i Nagydíjon aratott győzelem ellenére aggasztónak tartja, hogy Michael Schumacher ennyire gyors tudott lenni a Ferrarival.

"A kocsijuk láthatóan gyors, és az, hogy másfél másodperccel jobb köridőket autózott vele Schumacher, mindent elmond - nyilatkozta Pat Symonds műszaki igazgató. - A következő verseny után már jobban meg tudjuk ítélni, mi a helyzet."

"Három győzelem után nagyon erősnek tűnik a pozícióm a világbajnokságban - tette hozzá Fernando Alonso -, de ezek a győzelmek túlzott eufóriát okozhatnak, holott óvatosnak kell lennünk."

"Mostantól nehezebb lesz majd győzni, mivel a Ferrari egyre versenyképesebb, és Räikkönen is veszélyesen nyomta, amíg ki nem esett. Az az igazság, hogy a barcelonai győzelmi esélyeim napról-napra kisebbek."

Pat Symonds elismerte: az, hogy Alonso motorjának teljesítményét vissza kellett venni, hogy kíméljék a Bahreinben eléggé "kikészült" erőforrást, nem magyarázza a Schumacher és Alonso autójának tempója közötti jelentős különbséget.

"A motorproblémák befolyásolták Fernando teljesítményét, őszintén szólva azonban nem emiatt volt ekkora a sebességkülönbség. Noha Alonso motorja eléggé megviselt állapotba került a bahreini futam után, kénytelenek voltunk azt használni, hiszen a szabályok így rendelkeznek." ---- S ---- &
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik