Sztárpilótákat akar a Mitsubishi

HARANGI LÁSZLÓHARANGI LÁSZLÓ
Vágólapra másolva!
2005.04.20. 11:26
Címkék
A ralivilágbajnokságban szereplő japán Mitsubishi autógyár sportigazgatója szerint a legjobb pilótákra van szükségük ahhoz, hogy jövőre a szezon kezdetétől versenyben legyenek az egyéni, illetve a konstruktőri világbajnoki címekért.
Gilles Panizzire (képünkön az ő Mitsubishije látható) nem túl hízelgő az, amit a gyár sportigazgatója mondott
Gilles Panizzire (képünkön az ő Mitsubishije látható) nem túl hízelgő az, amit a gyár sportigazgatója mondott
Gilles Panizzire (képünkön az ő Mitsubishije látható) nem túl hízelgő az, amit a gyár sportigazgatója mondott
Gilles Panizzire (képünkön az ő Mitsubishije látható) nem túl hízelgő az, amit a gyár sportigazgatója mondott
Gilles Panizzire (képünkön az ő Mitsubishije látható) nem túl hízelgő az, amit a gyár sportigazgatója mondott
Gilles Panizzire (képünkön az ő Mitsubishije látható) nem túl hízelgő az, amit a gyár sportigazgatója mondott

Isao Torii, a Mitsubishi sportigazgatója szeretne komoly eredményeket felmutatni: 2006-ban a Mitsubishi nyerni akar egyéniben, vagy a konstruktőrök kategóriájában (persze az öröm akkor lenne teljes a japánoknál, ha mindkét címet bezsebelnék). Mindehhez azonban a véleménye szerint a legjobb versenyzőkre van szükség.

No, nem mintha a Mitsubishi jelenlegi pilótái - a francia Gilles Panizzi és a finn Hari Rovanperä - nem az elit bolyhoz tartoznának, ám Isao Torii szerint 2006-ban még náluk is tapasztaltabb és jobb versenyzőkre lesz szükség, ha a Lancer WRC-változatát az idén bevető márka igazán komoly eredményeket akar elérni. Mondjuk olyan eredményeket, amelyeket legutóbb a finn Tommi Mäkinen szállított a Mitsubishivel.

Szavazás

Ki lesz a 2005-ös rali-vb győztese?

Mint ismeretes, a francia PSA konszern (Citroën, Peugeot) számára ez az utolsó év a rali vb-ben, így 2006-ra már nem láthatunk gyári autókat a két francia autógyártól. Új csapat után kell tehát néznie a jelenlegi világbajnok Sebastien Loebnek (Citroën), a finn Marcus Grönholmnak (Peugeot), valamint a két ifjú kiválóságnak, Francois Duvalnak és Markko Märtinnek is. Kiváló lehetőség a franciák kiválása a Mitsubishinek arra, hogy olyan versenyzőket szerezzen, akikkel Torii úr szerint világbajnokok lehetnek.

Szintén kedvező lehet a japán gyártónak, hogy a Suzuki és a Hyundai 2006-os WRC-s szereplése egyelőre nem biztos, ahogyan az FIA-nak az a szabálymódosítása sem lépett még érvénybe, amely szerint három autó versenghet pontokért az összetettben (csapatonként). Erre a rendszabályozásra azért lehet szükség, mert amennyiben a csapatok száma nagymértékben lecsökken, akkor sok pilótának nem lenne lehetősége a versenyzésre, hiszen jelenleg két autót indíthat egy csapat, amelyek pontokat szerezhetnek a gyártónak.
Legfrissebb hírek

Sportembergyár – Ballai Attila publicisztikája

Vizes vb 2025
2 órája

Jöjjön a negyvenedik! – Zsoldos Barna jegyzete

F1
2 órája

Gruber-parádé a Kazincbarcika ellen; Nagy László: Két-három lépéssel a Szeged előtt…

E-újság
2 órája

Vasárnapi sportműsor: Magyar Nagydíj; záró nap a vizes vb-n

Minden más foci
2 órája

Spában már a Q1-ben kiesett mindkét Aston Martin, a Hungaroringen kibérelték a harmadik sort

F1
3 órája

Valter Attila 57. lett a San Sebastián-i egynapos versenyen

Kerékpár
3 órája

Nyerő mesterhármas a ráadásban, emberhátrányban – ilyen is történt a Magyar Kupa szombati nyitányán

Labdarúgó NB I
4 órája

„Bernie kinézett az ablakon a Halászbástyára és közölte, hogy ide kell hozni a versenyt” – Dávid Sándor-interjú

F1
4 órája
Ezek is érdekelhetik