Sok magyar ralirajongó nagy örömére futamgyőzelemmel tért vissza a sportág élvonalába a hatszoros abszolút bajnok ifj. Tóth János. A 36 esztendős pilóta mögött a 2003-as bajnok Benik Balázs végzett a második helyen, míg a címvédő Turi Tamásnak - aki röviddel a verseny vége előtt szervóproblémák miatt esett vissza - meg kellett elégednie a harmadik hellyel.

Bahor Bea és ifjabb Tóth János boldogan szállt ki a versenygépbôl – hogy az ezüstös Peugeot 206 WRC kisvártatva leguruljon a céldobogóról(Fotó: Mirkó István)

Bahor Bea és ifjabb Tóth János boldogan szállt ki a versenygépbôl – hogy az ezüstös Peugeot 206 WRC kisvártatva leguruljon a céldobogóról(Fotó: Mirkó István)
Ifj. Tóth János visszatérését ezrek várták lélegzetvisszafojtva az Eger környékén megrendezett Start Autó-ralin, a 2005-ös országos ralibajnokság első futamán. A hatszoros abszolút bajnok versenyző nem is okozott csalódást híveinek, és meggyőző teljesítménnyel végzett az élen az idénynyitón.

Úgy tűnik, ifj. Tóth János ugyanolyan jól bírja a rá nehezedő nyomást, mint korábban
A 13. gyorson ismét ifj. Tóth volt a leggyorsabb, de csak 1,4 másodperccel ment jobb időt a hazai pályán versenyző Turinál (nagyjából egyébként ez jellemezte mindkét napot: a két klasszis között folyamatosan tizedmásodpercek döntöttek).

Turi Tamás, a címvédő, ifj. Tóth legnagyobb ellenfele
Összességében a 14 teljesített gyorsasági szakasz közül a futamgyőztes ifj. Tóth kilencet nyert meg, négyszer Turi Tamás, egyszer Herczig Norbert volt a leggyorsabb a pályán.
- Természetesen boldog és maximálisan elégedett vagyok az eredmény miatt, nagy dolog, hogy sikerült győzelemmel visszatérni - nyilatkozta a Nemzeti Sport Online-nak ifj. Tóth János. - Ha azt kérdezi, könnyen ment-e, hát azt mondom, hogy nem. Mégiscsak több mint egy év telt el azóta, hogy utoljára versenyautóban ültem.
- Gondolom, azért vasárnapra már sikerült megszoknia mindent.
- Tudom, hogy furcsa, de úgy éreztem, vasárnap egy kicsit minden nehezebben megy, mint szombaton. Nem tudom, hogy mentálisan görcsösebb voltam-e, de az tény, hogy a szerelők állítgattak az autón, és jobban oda kellett figyelnem, mire hogyan reagál a Peugeot.
- Azért annyira mégsem ment rosszul, ha sikerült győzni.
- Persze, de az tény, hogy komoly erőfeszítésünkbe került. Számítottam arra, hogy kemény lesz, és ez még csak a kezdet, mert biztos vagyok abban, hogy a szezon minden versenyén ilyen üldöklő küzdelemre kell számítanunk.
- Úgy tűnik, a technika versenyképes, lehetővé teszi, hogy harcba szálljon a bajnoki címért.
- Valóban lehet vele bajnokságot nyerni, minden azon múlik, mennyit tudunk kiautózni belőle.
- Milyen volt az első komoly közös munka az új navigátorával, Bahor Beával?
- Tökéletes volt az összhang közöttünk.
- Megünneplik a nagy visszatérést?
- A befutó után már megvolt a pezsgőzés és minden, ami kell, ennél többre nem nagyon van szükség.
| Start Autó-rali, a 2005-ös ralibajnokság 1. futama, abszolút végeredmény: | ||
| 1. Ifj.Tóth, Bahor | Peugeot 206 WRC | 1:02:54,6 óra |
| 2. Benik, Vinoczai | Ford Focus WRC | + 15,3 mp |
| 3. Turi, Kerék I. | Skoda Octavia WRC | + 28,4 |
| 4. Herczig, Tóth I. | Ford Focus WRC | + 33,3 |
| 5. Aschenbrenner, Zagyva | Mitsubishi Lancer Evo VI | + 35,3 |
| 6. Spitzmüller, Kazár M. | Toyota Corolla WRC | + 1:23,5 perc |
| 7. Bútor, Tóth V. | Skoda Octavia WRC | + 1:40,3 |
| 8. Turán, Csökő | Mitsubishi Lancer Evo VI. | + 2:50,9 |
| 9. Vizin, Táborszky | Ford Focus WRC | + 3:17,1 |
| 10. Szabó G. Benics | Mitsubishi Lancer EvoVI. | + 5:20,6 |
Az első nap még negyedik helyen is álló Spitzmüller Csabának viszont azért kellett küzdenie, hogy a végén nehogy elveszítse a hatodikat. A Corolla turbócsöve ugyanis lecsúszott a harmadik szakaszon, így a pilóta csak utcai tempóban tudott közlekedni. Ezek után már csak abban bízhatott, hogy legalább Bútor Róbert nem tud elé kerülni. Mázlijára azonban a tavalyi Szuper1600-as bajnoknak is problémái voltak (a két nap során mindössze egyetlen szakaszt úszott meg technikai gondok nélkül), úgyhogy mindenki tartotta a pozícióját.
A további WRC-sek közül Vizin László kilencedikként (az utolsó szakaszon másfél percre leállt az autója), Holczer Dániel pedig tizenegyedikként gurulhatott fel a céldobogóra.
S ha már az ünnepélyes célceremóniánál tartunk, arra is maradt érdekesség bőven. És nem csak azért, mert az izgalmak fokozása érdekében a szpíker az ötödiktől visszafelé szólította a dobogóra a helyezetteket… Először Turi kezdett el viccelődni (miután a riporter udvariasan kinyitotta neki az ajtót, közölte, hogy mit finomkodik, amikor le is lehet ezt venni, majd a vállára kapta a jobb első ajtót), majd Janika Peugeot-ja önállósította magát. Miközben a gazdái vidáman pezsgőztek, a 206 WRC legurult a céldobogóról… Szerencsére semmi baj nem történt, mindöszsze vidám befejezés kerekedett egy parádés viadalnak.
Folytatás négy hét múlva, Miskolc környékén. ---- A8. Aschenbrenner György ezúttal is viszonylag simán nyerte meg a kategóriája küzdelmeit, ám lassan már nemcsak a WRC-kre kell figyelnie, hanem csapattársára, Turán Frigyesre is, aki folyamatosan gyorsul, és tervei szerint a következő versenyeken már nem elégszik meg a kategória-második hellyel.
N-csoport. Szabó Gergő győzelméhez kétség sem férhetett: a tavaly még az elitkategóriát erősítő pilóta egyelőre nem hozta ki a maximumot a Lancerből, ám ez is elég volt az üdvösséghez. A második helyért hatalmas csata dúlt Botka Krisztián és Magyar Miklós közt, ám előbbi motorja négy kilométerrel a cél előtt megadta magát, utóbbinak meg AC-gondok miatt kellett megállnia másfél percre. A második hely így Matics Mihály ölébe hullt, a korábbi gokartos Magyarnak pedig meg kellett elégednie a harmadikkal.
Szuper1600. Az utolsó gyorsasági szakaszon dőlt el az első hely sorsa: a suzukis Keller Péter igyekezett beosztani a hét másodperces előnyét, ám a záró szakaszon lekapcsolódott a gyújtás, emiatt az Ignis leállt. Így állt az élre Kakuszi Zsolt, aki tegnap hiba nélkül autózott. Az első napon a szervizelés miatti késés okán húsz másodperces büntetést kapott, ezt végül sikerült ledolgoznia, így ünnepelhetett a célban.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik





