Ifj. Tóth János diadalmas visszatérése

Vágólapra másolva!
2005.04.03. 16:50
Címkék
Sok magyar ralirajongó nagy örömére futamgyőzelemmel tért vissza a sportág élvonalába a hatszoros abszolút bajnok ifj. Tóth János. A 36 esztendős pilóta mögött a 2003-as bajnok Benik Balázs végzett a második helyen, míg a címvédő Turi Tamásnak - aki röviddel a verseny vége előtt szervóproblémák miatt esett vissza - meg kellett elégednie a harmadik hellyel.
Bahor Bea és ifjabb Tóth János boldogan szállt ki a versenygépbôl – hogy az ezüstös Peugeot 206 WRC kisvártatva leguruljon a céldobogóról(Fotó: Mirkó István)
Bahor Bea és ifjabb Tóth János boldogan szállt ki a versenygépbôl – hogy az ezüstös Peugeot 206 WRC kisvártatva leguruljon a céldobogóról(Fotó: Mirkó István)
Bahor Bea és ifjabb Tóth János boldogan szállt ki a versenygépbôl – hogy az ezüstös Peugeot 206 WRC kisvártatva leguruljon a céldobogóról(Fotó: Mirkó István)
Bahor Bea és ifjabb Tóth János boldogan szállt ki a versenygépbôl – hogy az ezüstös Peugeot 206 WRC kisvártatva leguruljon a céldobogóról(Fotó: Mirkó István)
Bahor Bea és ifjabb Tóth János boldogan szállt ki a versenygépbôl – hogy az ezüstös Peugeot 206 WRC kisvártatva leguruljon a céldobogóról(Fotó: Mirkó István)
Bahor Bea és ifjabb Tóth János boldogan szállt ki a versenygépbôl – hogy az ezüstös Peugeot 206 WRC kisvártatva leguruljon a céldobogóról(Fotó: Mirkó István)

Ifj. Tóth János visszatérését ezrek várták lélegzetvisszafojtva az Eger környékén megrendezett Start Autó-ralin, a 2005-ös országos ralibajnokság első futamán. A hatszoros abszolút bajnok versenyző nem is okozott csalódást híveinek, és meggyőző teljesítménnyel végzett az élen az idénynyitón.

Úgy tűnik, ifj. Tóth János ugyanolyan jól bírja a rá nehezedő nyomást, mint korábban
Úgy tűnik, ifj. Tóth János ugyanolyan jól bírja a rá nehezedő nyomást, mint korábban
Úgy tűnik, ifj. Tóth János ugyanolyan jól bírja a rá nehezedő nyomást, mint korábban
A Peugeot 206 WRC-t kormányzó kiválóság a szombati és a mai tizennégy gyorsasági szakaszon (a szombati utolsó speciális szakaszt biztonsági okokból törölték) gigászi csatát vívott a címvédő Turi Tamással (Skoda Octavia WRC). Nem túlzás ez a jelző, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy tizenkét gyorsasági után a két nagyszerű sofőr tizedmásodpercre azonos eredménnyel osztozott az összetett első és a második helyén.

A 13. gyorson ismét ifj. Tóth volt a leggyorsabb, de csak 1,4 másodperccel ment jobb időt a hazai pályán versenyző Turinál (nagyjából egyébként ez jellemezte mindkét napot: a két klasszis között folyamatosan tizedmásodpercek döntöttek).

Turi Tamás, a címvédő, ifj. Tóth legnagyobb ellenfele
Turi Tamás, a címvédő, ifj. Tóth legnagyobb ellenfele
Turi Tamás, a címvédő, ifj. Tóth legnagyobb ellenfele
A küzdelem kettejük között akkor dőlt el, amikor a 14. szakaszon Turi Tamásnak meghibásodott a szervója, és több mint tíz másodperccel kapott ki "Janikától". Az utolsó szakaszon a hatszoros bajnok zamárdi pilóta már visszavett a tempóból, Turi pedig tovább lassult, így végül Benik Balázs (Ford Focus WRC) is megelőzte. A záró szakaszt egyébként Herczig Norbert (Ford Focus WRC) nyerte meg.

Összességében a 14 teljesített gyorsasági szakasz közül a futamgyőztes ifj. Tóth kilencet nyert meg, négyszer Turi Tamás, egyszer Herczig Norbert volt a leggyorsabb a pályán.

- Természetesen boldog és maximálisan elégedett vagyok az eredmény miatt, nagy dolog, hogy sikerült győzelemmel visszatérni - nyilatkozta a Nemzeti Sport Online-nak ifj. Tóth János. - Ha azt kérdezi, könnyen ment-e, hát azt mondom, hogy nem. Mégiscsak több mint egy év telt el azóta, hogy utoljára versenyautóban ültem.

- Gondolom, azért vasárnapra már sikerült megszoknia mindent.
- Tudom, hogy furcsa, de úgy éreztem, vasárnap egy kicsit minden nehezebben megy, mint szombaton. Nem tudom, hogy mentálisan görcsösebb voltam-e, de az tény, hogy a szerelők állítgattak az autón, és jobban oda kellett figyelnem, mire hogyan reagál a Peugeot.

- Azért annyira mégsem ment rosszul, ha sikerült győzni.
- Persze, de az tény, hogy komoly erőfeszítésünkbe került. Számítottam arra, hogy kemény lesz, és ez még csak a kezdet, mert biztos vagyok abban, hogy a szezon minden versenyén ilyen üldöklő küzdelemre kell számítanunk.

- Úgy tűnik, a technika versenyképes, lehetővé teszi, hogy harcba szálljon a bajnoki címért.
- Valóban lehet vele bajnokságot nyerni, minden azon múlik, mennyit tudunk kiautózni belőle.

- Milyen volt az első komoly közös munka az új navigátorával, Bahor Beával?
- Tökéletes volt az összhang közöttünk.

- Megünneplik a nagy visszatérést?
- A befutó után már megvolt a pezsgőzés és minden, ami kell, ennél többre nem nagyon van szükség.
Start Autó-rali, a 2005-ös ralibajnokság 1. futama, abszolút végeredmény:
1. Ifj.Tóth, BahorPeugeot 206 WRC1:02:54,6 óra
2. Benik, VinoczaiFord Focus WRC+ 15,3 mp
3. Turi, Kerék I.Skoda Octavia WRC+ 28,4
4. Herczig, Tóth I.Ford Focus WRC+ 33,3
5. Aschenbrenner, ZagyvaMitsubishi Lancer Evo VI+ 35,3
6. Spitzmüller, Kazár M.Toyota Corolla WRC + 1:23,5 perc
7. Bútor, Tóth V.Skoda Octavia WRC+ 1:40,3
8. Turán, CsökőMitsubishi Lancer Evo VI. + 2:50,9
9. Vizin, TáborszkyFord Focus WRC+ 3:17,1
10. Szabó G. BenicsMitsubishi Lancer EvoVI.+ 5:20,6
---- Nemcsak a dobogós helyekért zajlott vérre menő küzdelem, hanem a negyedik pozícióért is. Sokáig Aschenbrenner György volt nyerő formában (az A8-asok különcsatájában egyébként csont nélkül győzedelmeskedett), utóbb azonban AC-probléma miatt át kellett engednie a negyedik helyet Herczig Norbertnek. A Skodáról Fordra váltó pilóta a nap végén gyorsasági szakaszt is tudott nyerni, bizonyítva ezzel, hogy a további viadalokon bizony az éllovasoknak is számolniuk kell vele. Az első napon csak tapogatózott, ismerkedett a kocsival, tegnap viszont már élvezte a száguldást, és ezt az időeredmények is bizonyítják.

Az első nap még negyedik helyen is álló Spitzmüller Csabának viszont azért kellett küzdenie, hogy a végén nehogy elveszítse a hatodikat. A Corolla turbócsöve ugyanis lecsúszott a harmadik szakaszon, így a pilóta csak utcai tempóban tudott közlekedni. Ezek után már csak abban bízhatott, hogy legalább Bútor Róbert nem tud elé kerülni. Mázlijára azonban a tavalyi Szuper1600-as bajnoknak is problémái voltak (a két nap során mindössze egyetlen szakaszt úszott meg technikai gondok nélkül), úgyhogy mindenki tartotta a pozícióját.

A további WRC-sek közül Vizin László kilencedikként (az utolsó szakaszon másfél percre leállt az autója), Holczer Dániel pedig tizenegyedikként gurulhatott fel a céldobogóra.

S ha már az ünnepélyes célceremóniánál tartunk, arra is maradt érdekesség bőven. És nem csak azért, mert az izgalmak fokozása érdekében a szpíker az ötödiktől visszafelé szólította a dobogóra a helyezetteket… Először Turi kezdett el viccelődni (miután a riporter udvariasan kinyitotta neki az ajtót, közölte, hogy mit finomkodik, amikor le is lehet ezt venni, majd a vállára kapta a jobb első ajtót), majd Janika Peugeot-ja önállósította magát. Miközben a gazdái vidáman pezsgőztek, a 206 WRC legurult a céldobogóról… Szerencsére semmi baj nem történt, mindöszsze vidám befejezés kerekedett egy parádés viadalnak.

Folytatás négy hét múlva, Miskolc környékén. ---- A8. Aschenbrenner György ezúttal is viszonylag simán nyerte meg a kategóriája küzdelmeit, ám lassan már nemcsak a WRC-kre kell figyelnie, hanem csapattársára, Turán Frigyesre is, aki folyamatosan gyorsul, és tervei szerint a következő versenyeken már nem elégszik meg a kategória-második hellyel.

N-csoport. Szabó Gergő győzelméhez kétség sem férhetett: a tavaly még az elitkategóriát erősítő pilóta egyelőre nem hozta ki a maximumot a Lancerből, ám ez is elég volt az üdvösséghez. A második helyért hatalmas csata dúlt Botka Krisztián és Magyar Miklós közt, ám előbbi motorja négy kilométerrel a cél előtt megadta magát, utóbbinak meg AC-gondok miatt kellett megállnia másfél percre. A második hely így Matics Mihály ölébe hullt, a korábbi gokartos Magyarnak pedig meg kellett elégednie a harmadikkal.

Szuper1600. Az utolsó gyorsasági szakaszon dőlt el az első hely sorsa: a suzukis Keller Péter igyekezett beosztani a hét másodperces előnyét, ám a záró szakaszon lekapcsolódott a gyújtás, emiatt az Ignis leállt. Így állt az élre Kakuszi Zsolt, aki tegnap hiba nélkül autózott. Az első napon a szervizelés miatti késés okán húsz másodperces büntetést kapott, ezt végül sikerült ledolgoznia, így ünnepelhetett a célban.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik