A Ferrari a hét végén beveti új F2005-ösét, amelytől azt várja, hogy visszakerüljön a futamgyőzelemért küzdők táborába. Az idényt roppant gyatrán kezdő vb-címvédő Bahreinben a tekintélyének viszszaállításáért is harcba száll, és ebben úgy lehet sikeres, ha megállítja az idén eddig két futamból kettőt megnyerő Renault sikersorozatát.
Na, most megyek, és az új autómmal megmutatom a Renault-nak, hogy ki az úr az F1-ben! – gondolhatja Michael Schumacher, aki az elsô két versenyen csak szenvedett a Ferrarival
Na, most megyek, és az új autómmal megmutatom a Renault-nak, hogy ki az úr az F1-ben! – gondolhatja Michael Schumacher, aki az elsô két versenyen csak szenvedett a Ferrarival
"Az elmúlt két verseny annyira rosszul sikerült, hogy teljesen helyreállította a motivációnkat. Most már mindenki a feladatára összpontosít, készen állunk a nagy feladatok megoldására. A győztes útra csak lépésről lépésre lehet visszajutni, és ha elég türelmesek leszünk, biztosan sikerülni fog" - mondta Michael Schumacher, aki két verseny után két ponttal áll a világbajnokságban, 14 egységgel az éllovas Fernando Alonso mögött.
A Ferrari eredetileg a május 8-i Spanyol Nagydíjon akarta harcba küldeni a február végén bemutatott autóját, de a gyatra kezdés miatt egy hónappal előbbre hozta a debütálást. A sivatagi hőségben azonnal óriási megpróbáltatásoknak teszik ki a négykerekűt, amely sokkal erősebb, mint az Ausztráliában és Malajziában használt F2004M. A Bridgestone mindenképpen örül a váltásnak, az új gép készítésekor ugyanis szorosan együttműködött a Scuderiával, és Rory Byrne tervezőmérnök is elárulta, hogy az F2005-öst elsősorban a kerekekhez építették.
Még így is nagy kérdés azonban, hogy a japán abroncsok versenyképesek maradnak-e csere nélkül a futamon, és mennyire kopnak el a célba érkezésig. A Ferrari egyébként hatéves hagyománya megőrzésén is dolgozik: a maranellóiak 1999 óta minden évben megnyerik azt a viadalt, amelyen bemutatkozik az új autójuk (lásd a táblázatunkat).
"Valószínűleg nem lesz könnyű versenyünk, de ezt megszoktuk, az F1-ben ritkák a könnyű viadalok. Ám nagyon szeretek küzdeni, készen állok a legkeményebb megméretésre is" - fogalmazott Schumi, akinek szavait a Renault pilótái is visszhangozzák.
Szavazás
Az idénnyitót megnyerő Giancarlo Fisichella és a két hete, Malajziában diadalmaskodó Fernando Alonso az eddigi futamok alapján egymást tartja a legnagyobb ellenfelének. Flavio Briatore csapatvezető szerint ez az állapot állandósulhat, az új Ferrari előrehozott bemutatkozása ugyanis szerinte azt jelenti, hogy pánik és kapkodás uralkodott el a címvédőnél.
Fisichella szerint sem old meg mindent egy csapásra a Scuderia. "Még mindig a többiek előtt járunk. Melbourne-be és Malajziába is azért mentünk, hogy nyerjünk, ami sikerült is, mert mindenkinél jobbak voltunk. Az autó jól működik, mindenhol versenyképesek vagyunk vele. A Ferrarinak rengeteg olasz szurkolója van, de nagyon bízom benne, hogy engem mint olasz pilótát is kedvelnek, és nem utálnak azért, mert külföldi autóval legyőzöm a »vörösöket«" - mondta Fisichella.
Alonso szerint eddig a szerencse is a csapattal volt, és fel kell készülni arra, hogy másoknak is összejön egy jó futam. "A korai sikerek miatt megnövekedtek az elvárások, de semmit sem vehetünk biztosra. Ha a McLarennek egy hétvégén minden összejön, biztosan a legnagyobb ellenfelünkké válik, legalábbis a michelinesek között. A Williams nagyot fejlődött az első két verseny között, ez a tendencia folytatódhat. Ha a Toyota tartósítani tudja a formáját, szintén veszélyes lehet. A tizenkilenc versenyből még csak kettőn vagyunk túl, ezért igen nehéz jósolni" - állapította meg Alonso.
A Ferrari legutóbbi hat új autójának bemutatkozó versenye