Tesztrali, Hungaroring
A program: Szombat. 11.30: tesztrali, rajt (elsô autó), 13.38: tesztrali, cél (elsô autó), 10.00–16.00: juniorrali, gépátvétel, 9.30–18.00: juniorrali, pályabejárás. Vasárnap. 9.00: juniorrali, rajt (elsô autó), 13.23: juniorrali, cél (elsô autó), 16.00: tesztrali és juniorrali, díjátadó
Tesztrali, Hungaroring
A program: Szombat. 11.30: tesztrali, rajt (elsô autó), 13.38: tesztrali, cél (elsô autó), 10.00–16.00: juniorrali, gépátvétel, 9.30–18.00: juniorrali, pályabejárás. Vasárnap. 9.00: juniorrali, rajt (elsô autó), 13.23: juniorrali, cél (elsô autó), 16.00: tesztrali és juniorrali, díjátadó
Évek óta hagyomány, hogy tesztversennyel kezdődik a raliszezon, amelyen a versenyzőknek lehetőségük nyílik arra, hogy autóikat az éles "bevetés", az országos bajnoki nyitány előtt kipróbálják. A tréning jellegű viadalt (amelyen azért a győzelemnek presztízsértéke van) az utóbbi években a Rábaringen tartották, ám mivel azt a pályát különböző okok miatt nem lehet használni, és mivel az őszi "levezető" futamon jól bevált a Hungaroringen kialakított pálya, az idén ott bonyolítják le a tesztet.
A ralisportbizottság vette át a szervező szerepét, azért, mert a szakág vezetősége lehetőséget akart teremteni a párosok számára, hogy több mint öt hónap kihagyás után újra versenyautóba üljenek. (A hírek szerint egyébként lesz egy ilyen jellegű megméretés az idei első murvás viadal, a Szombathely-rali előtt is - a nyirádi ralikrosszpályán.)
A Hungaroringen kialakított különleges gyorsasági szakasz egy része leginkább szlalompályához hasonlít, de a külső körön arra is van lehetőség, hogy a pilóták próbára tegyék gépük gyorsaságát. Szombaton az első osztályú mezőny tesztjére kerül sor, vasárnap pedig a juniorbajnokság első futamát láthatják a nézők. Érdekesség, hogy a juniorfutamra is neveztek első osztályú pilóták (azok, akik tovább szeretnék tesztelni a kocsijukat, hiszen ennek a viadalnak a távja hosszabb, mint a tesztversenyé).
Többek között a juniorviadalon rajtol az autóját tegnap délelőtt bemutató Holczer Dániel, Magyar Gábor duó, amely csatlakozik a WRC-sek táborához - egy Toyota Corollát irányít a bajnokság összes futamán. A párosnak az első évben az a terve, hogy lehetőleg minden futamon célba érjen, és az összetettben a legjobb tízben végezzen. Ehhez mindenekelőtt meg kell szoknia az autót, no meg az új gumikat, hiszen Matador-abronccsal még sohasem versenyzett. (A gumigyártó cég egyébként nemcsak Holczeréket támogatja, hanem a ralibizottságot is: a hírek szerint 400 darab versenyabroncsot ajánlott fel a bajnokság résztvevőinek.)