Amíg a világ sportsajtója Giancarlo Fisichellát, Fernando Alonsót és az egész Renault-istállót élteti, a Ferrari a mindent elsöprő hengerre készül, a McLaren és a BAR pedig saját hibái miatt dühöng. David Coulthard közben roppant érdekes monológgal állt elő, a Red Bull skótja ahelyett, hogy szenzációs negyedik helyének örült volna, a helyezését közvetve kiváltó időmérő rendszert szidta.
A Renault pilótái (kis képünkön) az újabb gyôzelem reményében készülnek a Malajziai GP-re, miközben a mclarenes Montoya a fônöke dorgálását hallgatja
A Renault pilótái (kis képünkön) az újabb gyôzelem reményében készülnek a Malajziai GP-re, miközben a mclarenes Montoya a fônöke dorgálását hallgatja
Fisichella domináns győzelme is az újjáalakított kvalifikáció eredménye, az olasznak a szombati edzés után vasárnap már "csak" tartania kellett jó helyezését. Coulthard az ötödik rajtpozíciója és a jó rajtja mellett kiegyensúlyozott versenyzésének is köszönhette negyedik helyét, amely miatt korántsem szállt el. Sőt, mindenkit óva int attól, hogy ezután azt várja, többször is megismételje ezt a teljesítményét. "Ez a hétvége bohózatba illő volt. Az időmérő rendszer nagyon kedvezett nekünk, ám nem erről szól a Formula-1. Olyan ez, mintha a fociban a Chelsea-nek kevesebb emberrel kellene felállnia, csak mert túl sokszor nyer. Szegény Felipe Massa járt a legrosszabbul, száraz pályára való gumikkal ment a szakadó esőben. Ez az egykörös rendszer minden baj okozója, sokkal jobb lenne az egyórás tréning, amelyen mindenkinek négy gyors kört kellene megtennie negyedóránként, és egyszerre a pályán lehetne mindenki" - fogalmazott Coulthard, majd elárulta, hogy nem érzett semmiféle drukkot a vasárnap délelőtti időmérő előtt.
A skótnak már korábban is gondjai voltak az egykörös időméréssel, amely bevezetése óta nem brillírozott a McLarennél. A Red Bull vezetői egyébként Coulthard figyelmeztetése ellenére dicsőítették, és hasonló eredményeket várnak tőle a jövőben. "David a pályája legjobb formáját mutatja, ő a legnagyobb kincsünk. Az eddig elért eredményei önmagukért beszélnek, biztos vagyok benne, hogy ennél nagyobb sikereket is elérünk együtt" - fogalmazott Christian Horner csapatvezető. Coulthard korábbi csapata, a McLaren sokat szenvedett ezen a hétvégén, Ron Dennis szerint a pilótái saját hibájuk miatt nem kerültek a dobogóra. "Juan Pablo eldobta a második helyet magától, amikor kisodródott a pályáról, és ráment a fűre. A gumik ettől piszkossá és hideggé váltak, és csak lassan álltak vissza üzemi hőfokra. Nem hibáztathatunk egy versenyzőt azért, mert túlságosan hajt és emiatt hibázik, de bele kell törődnünk, hogy az új szabályok miatt minden bakiért sokszorosan megfizetünk. Kimi pedig lefulladt a rajt előtt, ami nagyon fájdalmas egy ilyen verseny előtt. A sebességünk alapján győzhettünk is volna, de a motorsport nem mindig igazságos" - mondta Dennis.
Szavazás
A tavaly remeklő BAR-csapat még rosszabban muzsikált, pontszerzésre esélye sem volt, és a végén taktikai okokból ki is áll Jenson Button és Szato Takuma (így büntetés nélkül kapnak új motort a Malajziai GP előtt). "Rosszul rajtoltunk, lassúak voltunk, a verseny közepére gyorsultunk fel valamelyest. Tehetetlennek éreztem magam" - fogalmazott Button. "Az autó egyelőre egyáltalán nem versenyképes, meg kell találnunk ennek az okát" - adta ki a parancsot jelképesen Nick Fry csapatvezető. A Ferrari is javítani akar, igaz, a vb-címvédő már tudja, hogyan lesz képes erre. "Az új autóval ismét verhetetlenek leszünk, alig várjuk, hogy használhassuk" - nyilatkozta Rubens Barrichello, a melbourne-i második. A Bridgestone állítólag külön megkérte a Ferrarit, hogy már a Bahreini Nagydíjon vesse be F2005-ösét, de a japán gumigyár szóvivője cáfolta ezt a hírt. "Nincs jogunk arra, hogy nyomást gyakoroljunk a Ferrarira. Technikai partnerek vagyunk, és velünk is egyeztetnek az új autót illető kérdésekben. Ám végül ők döntik el, mikor állítják rajthoz az új autójukat" - állt a Bridgestone kiadványában.