Az egy konszernhez tartozó Citroen és Peugeot gyár bejelentette, hogy a 2005-ös idény végén kiszáll a rali-világbajnokságból. A legutóbbi öt évben öt csapat és három egyéni vb-címet nyerő francia csoport két márkája a hivatalos álláspont szerint piaci megfontolásokból hagyja el a sorozatot.
"A PSA Peugeot Citroenen belül jelenleg olyan gazdasági helyzet alakult ki, amely miatt nem tehetjük meg, hogy kétezer-öt után is a rali-világbajnokságban maradjunk. A következő évben megvizsgáljuk, hogyan maradhatunk az autósportban, miközben sokkal kevesebb pénzt költünk rá. Amint ez kiderül, a Peugeot és a Citroen bejelenti, milyen irányban folytatja a tevékenységét" - írta közös hivatalos közleményében a két márka.
A 2006-os idénytôl a gyári Citroeneket (és Peugeot-kat) már csak képen láthatják a vb-futamokon
A többéves távolmaradás után visszatérő Peugeot 2000-ben, az első teljes idényében megnyerte a márka-világbajnokságot, és Marcus Grönholm révén az egyéni trófeát is elhódította. A csapat a következő két évben a trónon maradt, 2002-ben Grönholm ismét a pilóták legjobbja lett. A Citroen 2003-ban teljesítette első teljes idényét, és megismételte, amit a Peugeot tett, azaz megnyerte a márka-vb-t. Az egyéni elsőségről akkor még lecsúszott Sebastien Loeb, ám az idén már - két futammal a szezon vége előtt - sikerült dupláznia a Citroennek. A Peugeot és a Citroen bejelentése néhány nappal azután történt meg, hogy a Formula-1-et az idén elhagyó Ford további négy évre elkötelezte magát a rali-világbajnokságban. A Fordnak azért lesznek ellenfelei, a Mitsubishi, a Hyundai és a Skoda is elszántan tervezi jövőjét, és a Subaru sem jelentette be, hogy kivonulna. A Skodát a múlt héten a skót Colin McRae, 1995 világbajnoka tesztelte, de még nem döntött arról, hogy tényleg visszatér-e a raliba, vagy marad a terepralinál, ahol esélyesként indulna a Dakaron.