Bár Michael Schumacher az utolsó néhány futamon csak ízelítőt adott abból, amit az elmúlt öt évben produkált a Ferrarival, kétségtelen, hogy 2004 is az ő éve volt.
Michael Schumacher Ferrarijának az idény nagy részében csak a hátulját nézték a vetélytársak, a német pilóta 13-szor örülhetett gyôzelemnek 2004-ben
Michael Schumacher Ferrarijának az idény nagy részében csak a hátulját nézték a vetélytársak, a német pilóta 13-szor örülhetett gyôzelemnek 2004-ben
Hetedszer lett világbajnok, 1995-höz, 2001-hez és 2002-höz hasonlóan ezúttal sem sikerült senkinek megszorítania, külön versenyt vívott önmagával és saját rekordjaival.
Szégyenlős, nem pedig arrogáns
"Büszkék lehetünk arra, amit elértünk ebben az idényben. Számos győzelmet arattunk, és miénk lett mindkét világbajnoki cím. A Brazil Nagydíjon nem minden úgy történt, ahogy elterveztük, de nem lehetünk csalódottak emiatt. Rubenst azért sajnálom, mert hazai pályán nyerni akart, és ez nem sikerült neki. Nagyon frissnek érzem magam, akár már a jövő héten versenyeznék. Azonban most a téli szünet következik, kipihenhetjük magunkat a következő idény előtt" - fogalmazott a mezőny immár legidősebb pilótája, Schumi Interlagosban.
Jean Todt korábban nem gondolta volna, hogy ennyire jóban lesz Schumival
Schumachert a Ferrarinál töltött kilenc éve alatt nagyon jól megismerték Maranellóban, ahol az ott dolgozók egyszerűen családként emlegetik a Scuderiát. Az istálló meghatározó alakjait, Ross Brawn technikai igazgatót, Jean Todt csapatfőnököt, Rory Byrne főtervezőt és a csapat többi, versenyre járó tagját számtalanszor láthattuk az elmúlt években, amint hallgatják a német és az olasz himnuszt, miközben Schumi fenn áll a dobogón.
A Ferrari "háttéremberei" a 2004-es világbajnoki címek birtokában beszéltek a hétszeres vb-győztesről. "Michaelre a példamutató a legjobb jelző. Egyrészt imád versenyautót vezetni, másfelől minden más pilótánál alaposabb. Az összes apró részletről tudni akar, legyen szó az autósportról, vagy a mindennapi életről - magyarázta Jean Todt. - Az alapossága a bizalmatlanságából fakad, amíg nem lát bele a dolgokba, addig nem bízik bennük. A személyisége is ilyen, védőfalat húz maga köré, amelyet csak lassan lehet ledönteni. Nagyon korán kialakult benne az a tudomány, hogyan maradjon érinthetetlen a Formula-1 szűk berkeiben, ha nem szükséges, nem nyílik meg az emberek előtt. Ezt a viselkedésformát én nem arroganciának nevezném, hanem szégyenlősségnek. A csapaton belül viszont nagyon nyitott, és ez erőssé tesz minket. Amikor tizenkét éve a Ferrarihoz kerültem, óvakodtam attól, hogy közel kerüljek bárkihez, nem gondoltam volna, hogy az évek során enynyire megváltozik a hozzáállásom. Ez nagyrészt Michaelnek köszönhető." ---- N ---- G