Andrea Dovizioso összes nyolcadliteres riválisa megkezdheti a felkészülést a következő évadra, hiszen a hondás pilóta két futammal a vb befejezése előtt világbajnok lett.
A 250 köbcentiben és a MotoGP-ben ugyan még nem koronázták meg a legjobbakat, de az ellenfeleknek már nem sok esélyük maradt Daniel Pedrosa, illetve Valentino Rossi ellenében, hiszen a két jó barát óriási lépést tett afelé, hogy akár már egy hét múlva, az utolsó előtti vb-futamon világbajnok legyen.
A 18 éves és 202 napos Andrea Dovizioso a harmadik idényében, a 47. nagydíján lett világbajnok a 125 köbcentis kategóriában
A 18 éves és 202 napos Andrea Dovizioso a harmadik idényében, a 47. nagydíján lett világbajnok a 125 köbcentis kategóriában
A 2001-es Eb-győztes Dovizioso az idén bekerült a gyári Honda-csapatba, amelyben négyszer nyert. Mindig ésszel motorozott, ez a tulajdonsága Sepangban is tökéletesen észrevehető volt. Miután megtudta, hogy legnagyobb riválisai mind elszálltak - Barbera elesett, Locatelli esélytelen volt az éremre, míg Lorenzo műszaki gondok miatt kiállt -, egymaga küzdött Stonerrel, aki már nem vehette el tőle a vb-aranyat. Dovizioso pedig azt is tudta, hogy Stoner kiszámíthatlan, és ezért semmiféle kockázatos manőverbe sem ment bele. Volt ugyan néhány előzési kísérlete, de inkább a biztos második helyet választotta. Megérte, hiszen többszörösen is beírta magát a vb aranykönyvébe: ő szerezte meg a 70. olasz vb-címet, a Honda 100. vb-aranyát, míg Loris Capirossi, Pedrosa és Rossi után ő lett a negyedik legfiatalabb világbajnok, mindössze 18 évesen és 202 naposan. (Stoner márkája, az osztrák KTM Sepangban az enduro, a motokrossz és a Dakar-sikerek után a 30. nagydíján megszerezte első diadalát a gyorsasági világbajnokságon.) Talmácsi Gábor és Tóth Imre számára is emlékezetes marad a malajziai 125-ös viadal. Tóth Imrének az edzés után a versenyen is voltak problémái, de a váltó, a hátsó futómű és a karburálási gondok ellenére is feljött a 29. rajtkockából a 18. helyre. "Talma" pedig még jobb volt, az első nyolc körben a bronzért csatázott, majd egy hatos csoportban az ötödik helyért küzdött, végül pedig a vb-érmes Borsoi és Jenkner ellenében megszerezte a nyolcadik helyet. "Elégedett vagyok. A motor jó volt, de ennél jobb helyet képtelenség lett volna elérni vele" - mondta Talmácsi, akinél már több sztárcsapat is jelentkezett szerződésajánlattal.
A 250-ben Pedrosa rajt-cél győzelmet aratott, annak ellenére, hogy rossz gumikeveréket választott, és a hátsó futóműve a verseny vége felé eléggé csúszkált is. A spanyoltól már csak Porto veheti el a vb-címet, de erre igen kicsi az esély, hiszen Pedrosa már egy 14. hellyel is világbajnok lehet az Ausztrál GP-n. A MotoGP-ben is egyszemélyes show-t láthatott a közönség, mert ugyan az első négy körben Barros visszatartotta a sokszor hibázó Rossit, ezt követően már hibátlan volt a Doktor. Miután egy balos kanyarban kifékezte a brazilt, elhúzott a mezőnytől, és minden idők második legfölényesebb diadalát aratta Sepangban. Rossi az idénybeli hetedik yamahás győzelme mellett - ilyen teljesítményre csak két amerikai yamahás, Eddie Lawson és Wayne Rainey volt képes a múltban - még Sete Gibernau gyengélkedésének is örülhetett. "Gibe" a versenyre nem tudta megoldani a futóműpattogását, és csak a hetedik lett. Rossi előnye 30 pontra nőtt, ami azt jelenti, hogy Phillip Islanden már az ezüstéremmel is világbajnok lehet. Rossi egyébként, utalva a katari botrányra, a győzelmét gúnyolódásra is kihasználta. A Yamahája előtt elkezdett sepregetni, míg technikai igazgatója, Jeremy Burgess olyan pólót vett fel, amelyen Rossi köztisztasági vállalatát reklámozta, a következő felirattal: "Gyorstisztító, amely az összes koszt eltakarítja a vébéből!" ---- M ---- &