A sivatag kapuja. Ezt a kifejezést afféle költői képként szokták használni, de itt Dubaiban valóság - konkrétan létezik a sivatag kapuja. A várost ugyanis körbekerítették, és a kerítést széles, kovácsoltvas kapuk szakítják meg. Aki ezeken a kapukon kilép, már meg is érkezett - feltéve, ha a sivatagba akart menni.
Szalay Balázs nem tudott élni a jó rajtszám adta lehetôséggel, és csak a 35. lett a prológon
Szalay Balázs nem tudott élni a jó rajtszám adta lehetôséggel, és csak a 35. lett a prológon
Ide készül az UAE Desert Challenge mezőnye - hétfőtől kétezer kilométeres sivatagi száguldás vár az autósokra és a motorosokra. Utóbbiak nem képviseltetik magukat teljes létszámmal, a másfél héttel ezelőtti halálos baleset miatt ugyanis a KTM visszavonta csapatát az Egyiptom-raliról, úgyhogy ide már csak azok jöttek, akiknek van esélyük a Vk-győzelem megszerzésére. Természetesen a dubai rendezők is fontosnak tartották, hogy tisztelegjenek a néhány nappal ezelőtt 34 éves korában elhunyt Richard Sainct emléke előtt - a vasárnapi versenyzői eligazításon egyperces néma felállással emlékezett a mezőny. Persze, a verseny előtti intelmek sem maradhattak el. Ezeknek azért volt különös jelentőségük, mert a dubai viadal időpontja a versenynaptár megváltozása miatt előrébb került, így a pilóták kénytelenek pokoli hőségben, olykor 90 százalékos páratartalomban autózni. És ez még nem minden. Közeledik a ramadan időpontja, és ez befolyásolhatja a verseny távját is. A rendezők legkésőbb hétfőre eldöntik, hogy a prológot nem számítva négy vagy öt napig tart-e majd a száguldás. A vallási ünnep ideje alatt ugyanis az itt élők sem ételt, sem italt nem vehetnek magukhoz napközben, ezt pedig nem lenne túl könnyű megoldani a helyi indulóknak. Mellettük persze rangos nemzetközi mezőny gyűlt össze Dubaiban - a Schlesser-csapatot kivéve itt van az összes gyári autós alakulat -, hiszen ez az utolsó lehetőség a Dakar előtt, hogy versenykörülmények között teszteljék a technikai fejlesztéseket. A bemelegítés (vagyis a két kilométeres prológ) az autósok közül Bruno Sabynak, a motorosok közül pedig Pal Anders Ullevalseternek és Marc Comának sikerült a legjobban (utóbbiak holtversenyben végeztek). Az egyetlen magyar páros nem úgy szerepelt, ahogyan eltervezte - ebben a kivételes esetben ugyanis nem volt túl hasznos a jó rajtszám. A prológon az izgalmak fokozása végett fordított sorrendben indították a versenyzőket, így Szalayék hátulról a nyolcadikként, a négyszeres ralivilágbajnok Juha Kankkunen és Bruno Saby között rajtoltak. Addigra azonban már olyan mély volt a homok a két kilométeres pályán, hogy egyre-másra akadtak el az autók. Sajnos ez történt Szalayékkal is. "Jól kezdtünk, de körülbelül a pálya felénél rosszul érkeztem az egyik kanyarba - vallotta be Szalay. - Ez még nem lett volna nagy baj, csakhogy mögötte egy emelkedő következett, amire lendület nélkül képtelenség volt felmenni. Elakadtunk, tolatnunk kellett, úgyhogy jó néhány másodpercet elveszítettünk." Persze Szalaynak nincs oka a szomorkodásra, hiszen a prológ nem számított bele a versenybe, - "csak" a rajtsorrendről döntött, úgyhogy a magyarok a 35. pozícióból rajtolnak - az igazi küzdelem hétfőn kezdődik.
UAE Desert Challenge, Dubai Prológ. Autósok: 1. Saby, Perin (francia, Volkswagen Touareg) 2:32, 2. McRae, Thorner (brit, svéd, Nissan Pick-Up) 2:34, 3. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo2) és Maszuoka, Schulz (japán, német, Mitsubishi Pajero Evo) 2:38 p h., …35. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel Frontera) 3:30 Motorosok: 1. Ullevalseter (norvég, KTM) és Coma (spanyol, KTM) 2:32, 3. Zaruni (arab emírségekbeli, Honda) és Dabrowski (lengyel, KTM) 2:33